{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Sporring nødvendig A4 B8 {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg købte nogen brugte alufælge sidste år, med 3-4mm mønster tilbage.
Da jeg skulle have vinterdæk på var de dæk på alufælgene slidt skævt, og jeg fik af vide at bilen måske skulle spores, men jeg tog chancen og kørte med vinterhjulene og de er ikke slidt skæve efterfølgende.

Kan dækkene være slidt skæve pga de havde kørt et par år på en anden bil? (de var/er ikke mærket hvor de har siddet på den anden bil, altså for/bag/side)

Både mine gamle sommerdæk/fælge samt mine vinterdæk/fælge er ikke slidt skæve.

Jeg vil ikke få sat nye dæk på, og de så bliver slidt ned på ingen tid.


Håber i kan hjælpe mig.

Vh Mikael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sporring nødvendig A4 B8
  • #1   8. mar 2017 Køb dine dæk på det lokale dæk center som udbyder en 4hjuls udmåling og booke en tid de juster og nå den er justeret få du nye dæk på. Det kan godt betale sig.
    Btw 3-4mm på vinterdæk er at betragte som meget slidt og 3mm på Sommerdæk er uforsvarligt hvis det regner lidt.


  • #2   8. mar 2017 Tak for svaret smiley
    Men hvis den bliver sporet til de "nye" sommerhjul med nye sommerdæk på, hvordan vil den så køre til næste vinter med de gamle vinterhjul, som ikke er skæve iht den sporring der er på bilen nu?


  • #4   8. mar 2017 Dvs at de fælge/dæk jeg købte er slidt skæve pga de kommer fra en anden bil, og jeg kan spare sporringen i princippet da de vinterdæk jeg har kørt på siden 1nov ikke er slidt skæve? smiley

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 159 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.859
    #6   8. mar 2017 kan jo være de var slidt skæv,
    da du monterede dem

    lage du mærke til det,

    når en bil er sporet korekt,
    så kan man skifte hjul, som man har lyst

    det ændre ikke på sporingen


  • #7   8. mar 2017 forkert dæktryk kan også være problemet

  • #8   8. mar 2017 Fedt. Tak for input. Jeg lagde ikke mærke til om de var skæve da købte dem ?? Men kan jo godt være. Så må jeg heller få bestilt nogen ContiPremiumContact 6 :):)

Kommentér på:
Sporring nødvendig A4 B8

Annonce