2.138 visninger
|
Oprettet:
Diagnose tester til Vw audi seat skoda. Vvdi avdi fvdi {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der kender til disse diagnose testere eller har prøvet at bruge dem? Hvad kan de hvad er forskellen?
Det drejer sig om Avdi Vvdi fvdi og svdi
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 10
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 12
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
jeg har brugt VAG TACHO til at udlæse eeprom fra instrumentet og indlæse den igen efter redigering i HxD (hex editor) for at lave om på måden kontrollampen for fartpiloten agerer (så den først lyser når fartpiloten er aktiv og ikke så snart knappen er slået over på ON) aktivere "distance to empty" og lave lidt om på instrumentbelysningen så der er lys i nålene ved tænding med lyskontakten på 0.
Til at ændre i eeprom på komfortmodulet for at aktivere åbning og lukning af elruderne med fjernebetjeningen har jeg brugt et gammelt dos baseret program der hedder VDS-PRO
til alt andet har jeg brugt VCDS
Dem du ellers nævner kender jeg ikke
jul 2007
Jeg har faktisk en vag tacho jeg har brugt lidt men syntes at det nogen gange er læse fejl ellers er det fordi den ikke understøtter bilen. Det ellers ret intersandt det du skriver om. Har du en liste over hvilke hex der skal ændres til de forskellige ting du nævner?
Jeg har bare læst om de testere jeg spørg til og det ser ud som om de kan en del ting også det vag tacho kan.
aug 2006
Det jeg har ændret har jeg læst mig frem til igennem en masse google søgning og folk der har gjort det på andre VW'er og noget af det gættet/prøvet mig lidt frem til det sidste.
men fartpilot lampen:
VWK501MH software instrument addresse: 0001EE ændres værdi E9 til F9
VWK503MH software instrument addresse: 000220 ændres værdi E9 til F9
og distance to empty er adresse 0000416 hvor C1 ændres til E1
lys i instrument er adresse 00001ED hvor kun det andet tal i den værdi skal ændres.
0 = alt slukket
3 = lys i displays, uden nåle og skiver
5 = lys kun i skiver, ikke displays og nåle
7 = skiver og displays, ikke nåle
9 = nåle, uden skiver og displays
B = nåle og displays, ude skiver
D = nåle og skiver, uden displays
F = lys i hele instrumetet
fjernbetjente elruder har jeg lavet en guide til her på siden
min er en Ford Galaxy, en Sharan med Ford mærker på.. men vil tro den er ret ens med alle VW i den årgang..
jul 2007
aug 2006
jul 2007
Diagnose tester til Vw audi seat skoda. Vvdi avdi fvdi