4.253 visninger
|
Oprettet:
Bilens rat drejer til højre. {{forumTopicSubject}}
Mojn,
Har haft min Skoda Fabia ved mekanikeren for at få den sporet, da den træk til højre (selve rattet drejer en smule til højre). Sporingen hjalp ikke, og han skiftede en bøsning i bærearmen, og dette har heller ikke hjulpet.
Hvad kan årsagen være til, at den trækker til højre?
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 172
Der kan være noget med dækket?
Dårlig sporing?
Noget mere der er defekt i styretøjet ?
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 257 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 180
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.665
Man bør lave en 4 hjulsudmåling og justere forhjulene ind efter hvordan baghjulene står. Og justere alt ind, så vidt man kan----også at rattet kommer til at stå lige.At begynde at skifte bøsninger efter man har sporet-justeret-4 hjulsudmålt, betyder altså bare at man skal måle og justere igen.......
Men har selv oplevet at gøre dette og bilen stadig trak til siden, derfor byttede jeg forhjulene om højre-venstre og så trak bilen til modsatte side---der var en felj i det ene dæk som man ikke kunne se på dækket.
mar 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
#2 - Det vil jeg lige tjekke op på, mange tak.
#3 - Bilen kører ud mod højre. Rattet begynder selv at dreje en lille smule til højre ved ligeudkørsel.
Efter udskiftning af bøsninger har de sporet og justeret igen, og det var her de sagde at bilen kørte lige - Hvilket den også gør når man holder rattet lige, men det hjælper ikke meget at rattet drejer til højre af sig selv, som var problemet fra start af. Jeg vil lige prøve at bytte dækkene om og se om det gør en forskel.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
så bilen vil trække lidt mod højre
når jeg tester, finder jeg en lang lige vej, køre et stykke i højre side
og et stykker i venstre side,
for og se om der er vejens hældning,
der gør der.
skæv slidte dæk, kan også være årsagen, har oplevet det flere gange,
har du evt andre hjul og sætte på, for og se,om den stadig gør det,
evt prøv og byt om på for og bag hjul,
for og se om det ændre noget,
som sagt oplever vi af og til, at det er dækkende, der er slidt skæv,