{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.724 visninger | Oprettet:

FOCUS UDLUFTNING AF KOBLING PROBLEMER {{forumTopicSubject}}

Hejsa bg, håber virkelig i kan hjælpe. Har skiftet kobling, og slave cyllinder. Har prøvet at udlufte som man udlufter bremser, og har også prøvet med sådan en flaske med trykluft der suger væsken igennem systemet.

Der bliver ved med at komme luft igennem, og det virker aldrig. har tjekket for utætheder men finder ingen. har brugt oceaner af tid nu og venner kan heller ikke rigtig hjælpe.

nogen ideer til hvordan i al helvedes jeg får koblingen til at virke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FOCUS UDLUFTNING AF KOBLING PROBLEMER
  • #3   5. apr 2017 Genial metode den jeg ikke tænkt på! En gang imellem kommer der nogle gode inputs herfra.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #4   5. apr 2017 god metode men ville nu køre de første pump ned i en dunk så man er sikker på der ikke er vand i væsken

• #6   7. apr 2017 har prøvet at pumpe det baglæns med en olie kande uden held, har også prøvet med sådan en bremse udlufter på luft. har lige læst at på nogle biler skal det bare være under det rigtige tryk, så vil helt sikkert prøve dit forslag med bremseslange nede fra kaliberen. Tak for svaret smiley

• #7   7. apr 2017 På nogle biler f.eks. Opel og Saab skal man udlufte slavecylinderen før montering af gearkasse. Til det monterer man en klar slange med tragt og fylder den op med bremsevæske. Så trykker man udrykkerlejet helt i bund gentagene gange til der ikke kommer flere luft bobler op af slangen. Så skal man monterer gearkassen med et hug ind på motorblokken. Hvis ikke lykkes skal det gøres forfra da udrykkerlejet bilver trykket ind og væske vil blive presset ud af slavecylinderen og trække luft med tilbage. når gearkassen er sat på plads skal den luftes ud fra hovedcylinder til slavecylinder.

• #9   8. apr 2017 prøvede metoden og det virkede ikke, der kom ingen luft ud af systemet, og pedalen blev da lidt hård da jeg var færdig. men satte den i gear, holdte koblingen nede og prøvede at skubbe bilen og det virker stadigvæk ikke.

det eneste der er tilbage er at få sådan en man sætter på reservoiret der hjælper med at holde det under tryk hvilket jeg ikk har

• #10   8. apr 2017 i starten da havde prøvet at lufte den som man gør på bremserne, kørte jeg en tur i den )startede den i 1 gear. trak kobling og gav gas hvorefter koblingen gled. og når jeg slap kobling igen gled den ikke....
    så det er som om det virkede lidt, men ikke helt-. mærkeligt at ingen af metoderne dur.

• #11   8. apr 2017 Findes der flere koblingstyper til den model? evt. det er den forkerte kobling.

• #12   8. apr 2017 det skulle meget gerne være det rigtige, det er fra thansen. prøvede lige for gammeldags skyld at udlufte den ved at træde pedalen i bund og holde den der hvorefter jeg åbner skruen ved slavecyllen. det gør jeg gentagne gange til der ikke kommer luft mere. pedalen mærker nærmest ok når jeg er færdig men den virker stadig ikke. det er forvirrende

• #13   8. apr 2017 Jeg har næsten været udsat for noget der minder om det efter et motor skift. kunne simpelthen ikke få den til at koble ud så jeg monterede en ny slave cylinder og lige lidt hjalp det. Fik så læst varenummer på den gamle kobling og nummeret på kassen hvor ny havde lagt i og det viste sig at være koblingen jeg havde fået havde en anden diameter samt var bredre. Den var bestilt med et originalt varenummer.

• #14   11. apr 2017 Wtf har bestilt fra tsvansen, tror ikke de laver fejl i sådan noget som kobling... tror bare jeg skal havde en Pressure bleeder, har læst en skrive det er bedst til focusser. har bestilt en fra usa kommer om et par dage

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #15   11. apr 2017 Tivoli hansen laver masser af fejl det er jo ikke uddannet personale de har

• #16   11. apr 2017 Har lige udluftet min..

1. åben udluftning
    2. skub koblings pedal ned
    3. luk udluftning
    4. pump koblingspedalen 10-20 gange
    5. lad koblingspedalen være "upåvirket" (opppe)
    6. gentag 1.

Det fuckedet også op for mig, men det var fordi jeg glemte step 4 (fandt jeg ud af)

• #17   12. apr 2017 har prøvet det du skriver. dog uden step 4, måske derfor det ike virker.... er det også en focus du har udluftet mester ?

• #18   12. apr 2017 har bestilt sådan en power bleeder man skruer på resorvoiret, har hørt det er bedst til focuser

• #19   12. apr 2017 men nu har jeg da mere ammunation når jeg skal ud og udlufte igen

• #20   12. apr 2017 har udluftet med en pressure bleeder man skruer på resovoiret. kørte en tur i den hvor jeg startede den i 1 gear... det første jeg lagde mærke til var at jeg kunne snyde den i gear nogle gange ved at gi din lidt gas her og der. men ellers er den ikke til at sætte i gear. når den er i gear og jeg tæder kobling ned og gir gas glider den, så det er som det ikke virker helt endnu men er tæt på

Kommentér på:
FOCUS UDLUFTNING AF KOBLING PROBLEMER

Annonce