{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.933 visninger | Oprettet:

Fedja P
Fedja P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Rullestøj Focus 2016 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er blevet en meget glad ejer af en Ford Focus 1,0 125HK Trend st.car. Dog har jeg bemærket, at den støjer en del (fra ca. 30 km/h -->).

Bilen er helt ny (har kørt 600 km.), pt. sidder der et sæt af Michel Primacy 3 dæk på. Synes den støjer væsentligt mere end den egentlig burde. Ikke bare susen som dækstøj typisk er, men mere 'hult' støj. Støjen skifter og bliver mindre, afhængigt af asfalt, dog forsvinder den aldrig helt.

Har lige prøvet en Ford Focus Titanium modellen også st.car., og den støjede slet ikke ligeså meget.

Kan det være dækkene? Eller er en Titanium model mere støjfri (bedre isolering) end en Trend udgave?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rullestøj Focus 2016
  • #1   9. apr 2017 Har samme dæk på vores Renault Captur. De har støjet fælt fra start. Nu da jeg lige har fået sommerhjul på igen, er det ret tydeligt.

• Fedja P
    Fedja P Tilmeldt:
    jul 2007

#2   9. apr 2017 Tak for svar. smiley Det kan være, at det er årsagen. Tænkte bare, at de har fået udmærket anmeldelser, men det er jo selvfølgelig aldrig til at vide.

• #3   9. apr 2017 Primacy 3 er testvinder. Men prøv at reklamere over kraftig dækstøj.

• Fedja P
    Fedja P Tilmeldt:
    jul 2007

#4   9. apr 2017 Det kommer jeg nok også til at gøre. Er bare lige startet på nyt job, så det lidt er begrænset med tiden.

Er der nogen der ved, om Titanium modellerne er bedre lydisoleret?

• #5   9. apr 2017 Det kunne godt tyde på at et dæk har rejst sig, men med det km. tal bilen har så lyder det mærkeligt at det skulle være årsagen. Du kan prøve kontrollere det ved at lægge en flad hånd på dækkets overflade på mønsteret, hvis du kan mærke at noget af mønsteret (typisk i midten af dækket) er ujævn/buler op, så har dækket rejst sig.

Isoleringen er den samme, forskellen på udgaverne er udstyrs niveauet.

Tillykke med bilen smiley

• Fedja P
    Fedja P Tilmeldt:
    jul 2007

#6   9. apr 2017 Tak for dit svar Chaufføren:)

Det er ellers en dejlig bil - lige ud over støjen. Har faktisk prøvet at tjekke dækkene, men umiddelbart ser de fine ud.

Må prøve at tale med forhandleren og høre hvad han siger til det. smiley

• #7   9. apr 2017 Du skulle prøve at høre mine, de lyder værre end en russisk lastbil på vintersutter.

• Fedja P
    Fedja P Tilmeldt:
    jul 2007

#8   9. apr 2017 Det lyder også voldsomt smiley

Det er underligt, fordi det er svært at forklare støjen. Der er den 'susen', der skal være af dækstøj, men så udover det lyder det på en måde hult, høj og en smule uregelmæssigt. Den støjer nærmest mere end min gamle 208'er, og det burde den ikke. smiley

• #9   9. apr 2017 Vores primacy 3 rejste sig også efter 2000 km på vores Avensis hvilket gav lidt støj, synes bestemt ikke det var noget højt i kabinen og kun hvis du slukkede for klima og radio kunne du høre det, men du kunne tydeligt høre det når du kørte med nedrullet vinduer smiley
    Toyota satte dog nye primacy 3 på og de begyndte først at støje efter 90.000 hvor de blev skiftet til energi saver + smiley (nogle af km kørt på vinterdæk)

• Fedja P
    Fedja P Tilmeldt:
    jul 2007

#10   10. apr 2017 Det kan sagtens være, at jeg har været uheldigt. Det er jo heller ikke til at vide, hvor lang tid dækkene har stået inden de blev monteret på bilen.

Jeg kan dog ikke se, at de skulle have 'rejst sig'. Umiddelbart virker de meget fine.

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 206
    #11   11. apr 2017 Er dæktrykket rigtig.

• Fedja P
    Fedja P Tilmeldt:
    jul 2007

#12   11. apr 2017 Det er sat til 2.1 - lige efter bogen.

• #13   11. apr 2017 2.1 er for lidt. Ofte skal dæktrykket hæves lidt ift hvad fabrikken anviser. Jeg vil gætte på at 2.3-2.4 er bedre.

• Fedja P
    Fedja P Tilmeldt:
    jul 2007

#14   11. apr 2017 De var oppe på 2.5 da jeg fik bilen, og der larmede de endnu mere. Må prøve mig frem med forskelligt dæktryk smiley

• #15   11. apr 2017 Ja men lavt dæktryk kan være med til at dækket rejser sig.

• Fedja P
    Fedja P Tilmeldt:
    jul 2007

#16   11. apr 2017 Der står bare at det skal være 2.1 bar ved 1-3 personer på døren af bilen, men er det forskelligt fra dækmærke?

• #17   11. apr 2017 Nej, dæktrykket har noget med bilens vægt af gøre smiley

Brug altid det dæktryk bilfabrikanten foreskriver.

• #18   11. apr 2017 Dækcentre og fdm inclusive anbefaler altid +0,2 til 0,3 bar over fabriksopgivelser.

• Fedja P
    Fedja P Tilmeldt:
    jul 2007

#19   11. apr 2017 Tak for det. Det er meget godt at vide. Så sætter jeg trykket lidt op igen. smiley

• #20   3. nov 2017 Hej Fedja P

Jeg er også ny ejer af en Ford Focus Stationcar Titanium 1.0 Ecoboost 125 HK

Samme her lækker bil men desværre synes jeg også mine dæk støjer meget i kabinen.. ??

På min sidder der : GoodYear Vector 4 Season på der var lufttrykket også sat til 2.5 så prøvede også at sætte mine ned til 2.1 bar men synes stadig der er er del dækstøj......

Hvad har du prøvet siden og har du fundet en gid løsning ???

Hvis der er andre der læser med som har en Ford hvor problemet er løst med andet dæk mærke eller noget tredje lad mig det endelig vide smiley

• Fedja P
    Fedja P Tilmeldt:
    jul 2007

#21   11. nov 2017 Hej Jorgensen H

Jeg har ikke fundet den perfekte løsning, men efter jeg fik sat et par alufælge på (org. Ford fælge) monteret med Continental dæk (kan ikke huske modellen), så er det blevet væsentligt bedre. Dog ikke helt tilfredsstillende stadigvæk. Det er muligvis bare sådan en Focus støjer. smiley

Jeg har bare vænnet mig til det og fokuserer på de gode egenskaber som bilen har. smiley

• #22   11. nov 2017 Vores Focus ST havde også originale 19" fælge med 235/35R19 og de støjer altså bare en hel del mere end mindre dæk/fælge gør
    Hvor store er dine dæk/fælge

• #23   11. nov 2017 OK regner os med at montere dæk fra
    Continental til foråret !!!!

Kasper J

På min er det kun 16 tommer original Ford alufælg med disse helårs dæk på fra GoodYear Vector 4 som støjer afsindig...... I kabinen ??

Håber det kun er dæk relateret ? Da bilen er under et år gammel og kørt 16.000 km

• #24   11. nov 2017 Freja P

Hvilke dæk og fælg størrelse sad på før du skiftede til Conti ??? Plus de fælg og dæk du har på nu hvilke tommer og brede har de ?

Kommentér på:
Rullestøj Focus 2016

Annonce