{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremsekaliber peugeot 307
  • #1   30. apr 2017 Ja det skal drejes, og det skal drejes med uret rundt.

  • #3   30. apr 2017 lige som Morten skriver det skal drejes med uret mens du trykker det ind af mere er der ikke I det

  • #4   30. apr 2017 dog er det ikke altid man kan trykke stemplet ind, selv om man kan dreje det rundt,

    har oplevet det nogen gange,
    så er det kun at byt til nyt


  • #5   30. apr 2017 ja eller køb et rep sæt hver gang jeg sætter nye bremseklodser/eller smøre dem op på mine biler er der altid en bag i der hænge så køber jeg et rep sæt med stempel og renovere caliberen det koster 149 kr og sjovt nok er det det samme sæt til bag på både min 307 og min passat lige smurt mine bremser op Idag på min passat og der skulle v.s bag caliber have et rep sæt da den stempel gik hårdt ind

    profilbillede
  • #6   30. apr 2017 .

    profilbillede
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #7   30. apr 2017 Når jeg laver bremser, så sprøjter jeg noget siliconefedt spray ind under manchetten, så kan det få lov til at arbejde der mens jeg skifter klodser og evt skiver,
    så er der nemlig ingen problem med at få stemplet tilbage, medmindre at manchetten er defekt så giver det problemer.
    Når man sprøjter siliconefedt ind bag manchetten, så fugter man O-ringen/pakning, så der ikke skabes en unødig modstand


  • #8   1. maj 2017 Jep det gør jeg også men når der er rust på stemplet og selve støvmanchetten er bleven utæt så skifter jeg det hele med det rep kit da det ikke koster meget og så er det 100% i orden og nægter at pusse og polere stempleren op igen lige som man gjorde for 10 til 20 år siden men dengang var sådan et sæt også noget dyre

  • #9   1. maj 2017 Så er kaliberen renoveret med sådan et sæt. Stemplet var umulig at få i, nok pga. den pakning der sidder i cylinderen. Den blev skiftet og nyt stempel med manchet og så kunne det drejes i. Tak for jeres hjælp smiley


  • #10   1. maj 2017 det var så lidt ved bare jeg tit døjer med lige den model caliber har stemplet været uden er det ikke til at få ind igen uden den flade oring går til den bliver for stor og så nappe jeg den tit så den bliver utæt

  • Tommy G
    Tommy G Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   29. apr 2018 Hvordan drejes stemplet - har i en særlig tang? Særligt værktøj?

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #12   30. apr 2018 #11
    Det gør man med det her værktøj, da der skal trykkes og drejes på samme tid på de bagerste kaliber
    http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilreservedele/Bremsesystem/Bremsehydraulik/Bremseag/Bremsestempelvarktoj-15-dele-2000019405/


  • Tommy G
    Tommy G Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #13   1. maj 2018 Tak. Købte et sæt til 399 kr hos thansen.

  • Jette J
    Jette J Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #14   30. dec 2018 Hvad gør man når man ikke kan få stemplet ind selvom man har købt værktøjet til det i thansen. Min 307 har den sat sig. Vi kan ikke få den ind??

  • #15   30. dec 2018 så købe man ny kaliber eller renovere den man har, hvis man kender til det.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #16   30. dec 2018 spiser noget mere rugbrød og sikre sig at man drejer den rigtige vej eller som Dennis skriver

  • Jette J
    Jette J Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #17   30. dec 2018 Luk røven Daniel C man beder om hjælp ikke dumme kommentar og desuden er min bil lavet så tak for ??og ja vi drejet den rigtige vej.
    Undre mig over der er nogle der altid være smarte i deres svar??
    Til jer andre godt nyt år.


  • #18   30. dec 2018 Nu husker du at dreje stemplet rundt mens du trykker stemplet ind vis det er en bag caliber. Men er stemplet bleven rusten så der kun at tage caliberen af. og vis det er mig så køber jeg et rep kit til 150 kr. evt ved Thansen der er stempel og alt med og så renovere dem/Den. har gjort det så mange gange jeg ikke har tal på det. Men ellers vis i ikke kan finde ud af det. så der kun at købe en ny caliber.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #19   30. dec 2018 #17
    Det var kun venligt ment, på den måde at der nogle gange skal der tages rigtig hårdt fat og nogle gange forlænge håndtaget på presse værktøjet for at få nok moment. smiley

    Så gem de mindre pæne svar andre, der har gjort sig fortjent til det. smiley


Kommentér på:
Bremsekaliber peugeot 307

Annonce