{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.988 visninger | Oprettet:

BMW F10 520D motorproblemer {{forumTopicSubject}}

Har købt en Bmw f10 520D årgang 2012 med 201.000 km på tælleren. Bilen kørte perfekt da jeg fik den. Nåede desværre kun at køre 1.000km i een før jeg fik problemer med at den sætter ud smiley medmindre den får fuld gas... problemet er både på kold og varm motor, men mest fra tomgang til 2500-3000 omdrejninger desuden lugter den af udstødning i kabinen når man holder i tomgang hvilket er opstået samme tid.... den har fået ny egr ventil og ny luftmassemåler - kostede 7500kr ved mekaniker og bilen virker stadigvæk ikke... øv en lorte start med ny bil smiley nu melder den disse fejlkoder på tester... se billedet ??

Nogle gode ideer til hvad det ellers kan være? Modtages med kysmund ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW F10 520D motorproblemer
  • #1   1. maj 2017 Har i kontrolleret om turbo regulator hænger?
    Evt have dataloger på imens du køre regulator armen fra top til bund, hvis du ikke kan få fra 0-95/100% skal du adskille og rense variabler inde i turbo eller udskifte .

Har i kontrolleret turboslanger og intercooler for utætheder?

• #2   1. maj 2017 Det har vi ikke prøvet ?? Smider den til mekaniker i denne uge og nævner det for ham ?? Andre forslag?

• #3   1. maj 2017 Tjek lige at mapsensoren ikke er sodet helt til. Typisk fejl på N47 motorerne.

• #4   1. maj 2017 vil også sige det kan være turboen der er sodet til eller sensor men så kan det også være en trykslange der er utæt eller flækket få din mekaniker til at tjekke alle slange fra turbo til intercooler og fra intercooler til indsugningen plus om røret fra egr til indsugningen er helt tæt der vis det kun er en utæthed så er det jo en nem fejl at lave

• #5   1. maj 2017 Tak for jeres mange svar smiley

OPDATERING: Har været på "langtur" i dag (100km) på motorvej og da jeg kørte af motorvejen, så satte den ikke ud resten af turen, da jeg så skulle hjem igen, så satte den ud på vejen ud til motorvejen og da jeg så kørte af 100 km senere, så satte den ikke ud igen... mærkeligt!

• #6   27. mar 2019 Hej Nikolaj

Fandt du årsag til at den satte ud? Har samme problem:-(

Mvh Stefan

Kommentér på:
BMW F10 520D motorproblemer

Annonce