{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.947 visninger | Oprettet:

Sænknings fjedre på originale støddæmpere {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Nu har jeg har fået sommerdæk på min bil (DS3), så synes jeg godt den kunne trænge til at komme lidt i jorden.

Men i min søgen efter forskellige Sænknings millimeter, er der flere der skriver de originale støddæmpere simpelthen vil give op.

Så nu tænker jeg på om det simpelthen ville være smartere at købe et sænkningsæt hvor man også får støddæmpere med, som er skrædersyet til de fjedre, og det er det helt sikkert.

Men jeg vil da også tro største delen af alle der bruger Sænkningsfjedre bare bruger de originale dæmpere.

Hvad ville det smarte være ?
Eller hvad er det rigtige, hvis man kan sige dét.

På billedet nedenunder er der en sænkning på 30 mm, hvilket synes passer meget godt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sænknings fjedre på originale støddæmpere
  • #1   6. maj 2017 Hvis dine støddæmpere ellers ikke fejler noget behøves du ikke at skifte dem, især ikke når du kun vil sænke den 30mm smiley

  • #2   6. maj 2017 Ville ikke skifte dø per hvis de ikke fejler noget. Og skal du skifte så fin en kvalitets undervogn ala Bilstein B12 da den er afstemt til bilen og giver en go komfort men samtidig en bedre undervogn til sving. Min ven skiftede på en sin ST150 og han kunne tydeligt mærke det nå han var til track days og i hverdagen var den næsten som Orginalt

  • #3   6. maj 2017 har somregel bare brugt de gamle dæmpere når jeg har sænket mine biler, men har også kun sænket dem 30-40mm og så kan de originale sagtens bruges.. så længe de ikke er tudse gamle..

  • #4   6. maj 2017 Kiggede på Eibach men de er kun 25-10
    Også fandt jeg nogle vogtland, som på billedet ovenover der giver 30-30 smiley

    Må lige kigge kvitteringer igennem for at se om de har været skiftet de støddæmpere smiley


  • #5   6. maj 2017 Da jeg havde sænket min getz 40mm/40mm blev fjedrene monteret på de originale støddæmpere. 1 måned efter døde den ene støddæmper foran og en bagved smiley så har jeg skiftet alle 4 ud med nye. Resultatet var så 2x sporing og arbejdsløn til dem som sku lave bilen.. Så jeg vil aldrig lave den samme fejl igen når jeg vil sænke en bil

  • #6   6. maj 2017 hvor gsmmel var dæmperne da du skiftede fjedre.?
    skænkede min kammerats getz, men den var forholdsvis ny da vi gjorde det, og den kørte længe på originale dæmpere og sænknings fjedre..
    min egen 406 er sænket Ca 40/45mm på standard dæmpere, og det kører også, har så kun kørt 15000km med dem, men de var gamle men kører endnu.

    Men skal man ud at betale for at få det lavet, så havde jeg nok valgt at skifte det hele, for netop at undgå at skulle skille noget ad igen. men ka man selv rode, så havde jeg taget chancen.


  • #7   6. maj 2017 #6 aner det faktisk ikke
    - bilen var kørt ca 150.000 da jeg fik sænkningsfjedre måske var de stadig originale? Nu har jeg fået monroe dæmpere hele vejen rundt.
    - Jeg har kun betalt 500 for at sænke min bil, så det går nok. smiley men alligevel spild at penge når alt sku pilles af igen


  • #8   6. maj 2017 jamen hvis man som dig, ikke selv skruer, så havde jeg også valgt at få det skiftet når man var igang..


  • #9   6. maj 2017 En rigtig undervogn består af både dæmpere og fjedre..... Man kan godt sænke en bil med et sæt fjedre, og det er også det mest normale, det ser smart ud og tager " luften" mellem skærmkanter og hjul. Men hvis du også ønsker at bilen skal ha god vejbeliggenhed, ja, så skal dæmperen passe til fjedrene. Så hedder det tit en Sports-undervogn, så virker det :-)...... Det andet er bare gejl.... Så er der nok en eller flere der tænker.... Hvad er det for en gammel sur mand, der skriver den slags..... Og ja, er da blevet 40 smiley

  • #11   7. maj 2017 Er der en måde at tjekke de originale dæmpere?

    Kan se jeg kan få dem for 400kr stykket, så det er jo ikke slemt smiley


Kommentér på:
Sænknings fjedre på originale støddæmpere

Annonce