{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Citroen xsara picasso 2.0 HDI. Jeg giver op. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg havde tester på min bil idag. Den sagde commonrail tryksensor fejl. Gaspedal/speederpedal sensorfejl 1 og 2. Og så sagde mekanikeren, at det kunne være ledningsnettet der var fejl på???? Er det virkelig det nærmeste man kan komme med en tester. Jeg mener, hvis man bare sagde sensorene skal skiftes, så er det jo fint, men hvis ledningsnettet er defekt, så er det jo en helt anden proces, hvor man gætter sig frem!! Nogen kloge hoveder eller gode råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Citroen xsara picasso 2.0 HDI. Jeg giver op.
  • #1   1. jun 2017 Fejlkoden giver en indikation af hvor man skal begynde at lede, men man kan jo ikke bare sige det er en komponent der er defekt, blot fordi den melder fejl på den. Hvis han nu skifter komponenten og det ikke var fejlen, så ville du måske gerne han havde målt inden? smiley

Det er bare igang med et scope.

• #3   1. jun 2017 Er de kategoriseret som periodiske fejl? Og hvordan reagerer bilen?

• #4   2. jun 2017 når mannhar indkredset fejl med tester,
    skal man udmåle de komponenter, testeren melder fejl på,
    med scoop, såkan man finde ud af hvilke komponent som ikke virke,

og man skal huske, at en fejl,
    kan gøre at ecu, tror der er flere fejl,

så man skal lige tænke sig om,
    hvordan motor styringen viker, og hvordan det hele arbejde sammen

før man bare begynder og skifte dele ud,

det bliver for dyrt i længden.

nu er jeg lige udlært mekanike, her i Maj.

og har været rundt på en del værksteder,

og ikke et af de steder, havde et scoop, til at udmåle med,

de fleste skifter bare det testeren sige og prøve sig frem, ind til fejlen er væk.

det er dælme skræmmende,
    når man nemt kunne måle sig frem til det,

og et scoop, der skal til en pc/bærebare, koster kun fra 4000kr,

så det er billiger end de fleste tester, der er på se forskellige værksteder

• #5   2. jun 2017 #4
    Sådan er det mange steder ja.
    Vi bruger scopet så meget vi kan, men man skal også holde det op med prisen op reservedelen. Koster delen 250 kr skal man jo trods alt ikke bruge en times fejlfinding på den. Men ellers er jeg helt enig med dig smiley

• #7   2. jun 2017 Nu har jeg ikke læst alle svar igennem, men med en tester kan man jo også se hvad trykket er og hvad reference trykket skal være samt hvor mange % speederen er i bund.. det er normale parametre for en org lexia tester

• #8   2. jun 2017 Ja hvad gør den. Den køre ujævn. Som om den enten ikke vil registrere at jeg træder speederen ned, eller at den ikke registrere at jeg slipper den. Dvs. Den tager ikke gas ved nedtrædning og den slipper ikke gassen ved at jeg slipper pedalen. Så nogle gange kan jeg slippe pedalen og så kører den selv som om der var pilot på. Og ved opstart eller sving, langsom kørsel, så kan den enten "tabe" gassen og så trækker den ikke. Så nogle gange virker det som om den ikke registrere at jeg træder speederen ned, og andre gange at den ikke registrere at jeg slipper den. Når jeg køre på en lang strækning, og den er kommet op i fart, så er der ingenting.

• #9   2. jun 2017 Så motoren "kører normalt" udover ikke at reagere på gassen? Den hakker ikke?

• #10   2. jun 2017 #9. Nej ikke umiddelbart, andet end hvad der virker til at være pga gassen. Egr ventil er renset og airflow er skiftet.

• #11   2. jun 2017 Så ville jeg nok følge op på den sensorfejl på pedalen. Det nemmeste er at få fejlkoden og Google sig frem til andre med lignende problemer.
    Tjek evt. potentiometer ved pedalen/motorrummet.

• #12   2. jun 2017 #11. Og du tænker ikke at det er en fejl i ledningsnettet jay jay?

• #13   3. jun 2017 Tja, jeg kan ikke helt se, hvorfor det skulle være en oplagt mulighed. Jeg ville klart tjekke nogle komponenter først.

• #14   3. jun 2017 Desværre fik jeg ikke en udskrift, tænkte faktisk ikke på det. Og jeg giver sgu ikke den samme bilsnedker kr igen for at teste. ????

• #15   3. jun 2017 #6 volvo Benny. Har du set min PM.

• #16   12. jun 2017 Hej alle. Lige et spørgsmål til. Hvis en bil melder motorfejl (gul lampe med motor og kryds over) og man så skifter den del testere siger er defekt, vil bilen så stadig køre ringe så længe den står i nødprogram, indtil man igen får en tester på og nulstille fejlen??

Kommentér på:
Citroen xsara picasso 2.0 HDI. Jeg giver op.

Annonce