{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.080 visninger | Oprettet:

Lydisolering af bilen, virker det? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gået med tanken om at lydisolere min bil.
Jeg tænker: døre, bagagerum og måske tag (andet?)
Jeg kører ca. 60.000km om året, så jeg bruger mange timer i min bil, og mener derfor at "bilen skal være et rart sted at være".
Der er tale om en Octavia anno 2007 med 2.0 TDI Pumpedyse. Og der er unægteligt noget motorstøj og en smule dækstøj.

Hjælper det noget at få lydisoleret de før nævnte dele?
Tænker at bruge
Botyl og aluminiums rulle (alla SPT silver)
Og lydisoleringsfilt.
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Lyddamper/Lyddampningsplade-2-stk-2000037971/

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Lyddamper/Lydisoleringsfilt-2000021215/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lydisolering af bilen, virker det?
  • #1   3. jun 2017 Det virker genialt jeg har først det tynde lag til redundanse og så det tykke lag til lyd isolering.

• #2   3. jun 2017 Det hjælper virkelig meget og løfter komforten en del smiley Vil så sige art det ikke gav så meget i vores 13 Avensis som vores 98 eller det vil gøre i min 208 smiley

Hvis det er motorstøj ville jeg hvis det er til at komme til nok isolere gulvet oppe under ved pedaler og så fodrummet smiley Man kan også få noget til motorhjelmen og det kunne jeg forestille mig også hjalp uden at have erfaring smiley

• #3   3. jun 2017 Steffen H - tak for svaret. er det din 207 du har fået isoleret?

Kasper J - Det kunne godt være at set var en idé at få isoleret under pedalerne også. Kølerhjelmen er lydisoleret, men der mangler stadig en del synes jeg. smiley

• #4   3. jun 2017 Vores 13 Avensis fik vi lavet som pakke hos Carsound men da vi ville have lavet den gamle lavede vi det selv med plader fra eBay og der var en hel del at sparre smiley

• #5   3. jun 2017 Jeg har fået lydisoleret og redundans reduceret alle 4 døre + bagagerum og ned af siderne. Det fungerer super godt. Det gav virkelig en forskel på min rolla fra 2002.

• #6   3. jun 2017 Kasper - hvor meget kostede det hos Carsound? Jeg havde overvejet at betale mig fra det, men tror jeg gør det selv. smiley

Daniel - Ikke bunden af bagagerummet? smiley

• #7   3. jun 2017 Cristian E:
    Jov hele bagagerummet som i rundt i siderne, bunden, og klappen. smiley

• #8   3. jun 2017 Hvis du har tænkt dig at gøre det selv vil jeg anbefale dig at gøre det når det bliver december. Carsound kører nogle super fede tilbud på støjisolering hvert år.
    Det har jeg i hvert fald benyttet mig af de sidste 3 år

• #9   3. jun 2017 Tror jeg gav 6000-6500 for en premiumpakke monteret i en stor stationcar men de kørte vist også noget rabat smiley
    Var selv lidt nervøs for at gøre det på vores T27 da der er mangle ledninger og udstyr osv og en hel del adskillelse men efter at have ses det lavede vi selv vores T22 og det tog selvfølgelig noget længere tid men det var overkommeligt smiley

• #10   3. jun 2017 Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men jeg ville købe kvalitets produkter. Ikke det der biltema knald

Har dæmpet min vogn selv 12ark Black gold.
    Og 6atk STP anticore. 4kasser STP arbsorder 30 og 6ark Dynamat.

Lav så meget du gider selv om betal dig for resten Eks. inde i døre eller loft. Resten er rimeligt let.

• #11   3. jun 2017 Ja det er i min 207 har selv monteret det hele da alt anlægget blev monteret. Og selv om den bil er meget støj svag er det endu bedre nu og absolute ingen ting der klirker eller ryster.

• #12   3. jun 2017 Døre er da nemme at komme til, og giver desuden også et godt løft af dine højttalere (plus døren får en mere luxus klang når den lukkes).
    Tag i Carsound og start med at brug et par tusinde, så vil du ihvertfald få en hørbar forskel.
    Og gør det selv, det er et godt hygge projekt som alle kan finde ud af med minimalt brug af værktøj også.
    Har isoleret vores hyundai i10 og det gav en god effekt. Men nye støjsvage dæk kunne også være en løsning.

• #13   3. jun 2017 Det er meget billigere på ebay eller amazon

• #14   3. jun 2017 Er det også ok, det der er på eBay?

• #15   3. jun 2017 Jeg købte det samme stp på eBay som jeg fik installeret hos carsound smiley

• #17   4. jun 2017 Yogi - når jeg går i gang med projektet vil jeg prøve at måle med en db måler. Jeg ved at min far har en "ægte" dB måler. Jeg ved ikke om den er mere nøjagtig. Så må jeg prøve at køre samme strækning med samme hastigheder og omdrejninger.

Med hensyn til dæmpning af kølerhjelmen, har jeg ikke selv oplevet den helt store forskel. Måske fordi det er en traktormotor, sådan en 2.0 tdi. smiley

Jeg havde også tænkt på at få både sat en liste mere på, og få skiftet dem som allerede sider på bilen, da der kommer lidt vindstøj ved dørene. Jeg ved ikke om man kan få tættet omkring vinduerne.

• #19   4. jun 2017 Det komplet lige gyldigt med DB hvis ikke man har en bred. Måling så man kan se hvilke Hz der er forsvundet... Der er mange lyde i en bil og nå man fjerne en lyd så kan man høre den næste. Jeg har dæmpet taget. Under bagsædet. Bagagerum, sider og døre i min. Den er meget mere støjsvag end Orginalt. Men bunden og hjulkasse foran og brandvægen har ikke fået. Så der kommer stadig lyd. Vindstød er blevet lidt mindre og vejstøj er blevet bedre (og så meget værre da jeg fik nye sommer dæk på som larmer af helvede til)

• #21   4. jun 2017 Ja det fra ebay er super. Prisdrne hos carsound er jo helt til hest smiley

• #22   4. jun 2017 Lavede det på min aygo, der er der dæleme ikke noget fra fabrikken!
    Vanvittig stor forskel, døre og bagagerum er dæmpet med stp fra carsound smiley

Kommentér på:
Lydisolering af bilen, virker det?

Annonce