{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

ABS-lampe (kom endelig med input) {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har en Chevrolet Kalos, hvor ABS-lampen lyser. Jeg har været hos en mekaniker, hvor testeren viser fejl på alle 4 ABS-sensorer, og som mekanikeren sagde, så er det mærkeligt, hvis alle 4 ABS-sensorer går i stykker samtidig. Jeg har kunnet mærke en forskel ved opbremsning, og det er at bilen til tider, vil bremse med ABS-effekt, selvom jeg bremser ganske normalt, og så vidt jeg kan forstå, så tyder det på en ABS-ring, som er gået (), men når en tester så melder fejl på alle 4 ABS-sensorer, så vil jeg høre, om nogen herinde ved om det kan være ABS-blokken? Eller kan det være en kædereaktion fra et eller andet?
Mekanikeren kunne heller ikke finde nogen fejl i ledningsnettet. Jeg håber virkelig det ikke er ABS-blokken. Tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ABS-lampe (kom endelig med input)
  • #1   20. jun 2017 Jeg tror ikke at en knækket ABS ring vil ligge fejl.
    Men mindre det også styrte antispind osv.

Måske du skulle prøve med en anden tester et andet sted før du begynder at skifte.

Når det er alle 4 kunne det jo også ligge i en stel forbindelse til boksen er sted.

Ja det er bare er bud.

• #2   20. jun 2017 Ja, jeg har også tænkt mig at prøve et andet sted. Han slettede fejlen (kom igen efter 1 time) og prøvekørte den 2 gange, og han sagde, at ABSen virkede helt normalt, og at han i hvert fald ikke tror, det er ABS-blokken. Det er bare udslaget for de 4 ABS-sensorer, der skaber tvivl..

• #3   20. jun 2017 Hvis den slår i pedalen når du bremser feks blødt, kunne det godt være ans ring, eller rust bag føler hvor de er spændt på, så kommer den for langt fra ABS ringen smiley

• #4   21. jun 2017 Tak for svaret, Stig. Jeg fik fejlen slettet, og det kom så igen efterfølgende og blev testet igen på ny.. Den meldte fejl på højre for ABS-sensor, så den bliver skiftet samt ABS-ring. Jeg har kørt med ABS-lampen i ca. 7-10 dage, så det kan være systemet er blevet forvirret og har skabt en kædereaktion af en art.

Kommentér på:
ABS-lampe (kom endelig med input)

Annonce