{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.677 visninger | Oprettet:

Fartpilot picanto {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer

Sagen er den at jeg er igang med tæt på en millioninvestering med bolig, og med den beslutning, er min nuværende Civic desværre for stor en post i Budgettet

Med det udstyrsniveau jeg har været vant til, må jeg nok erkende jeg er blevet lidt kræsen.
Jeg har dog alligevel kigget lidt på mikrobilklassen til de 60.000 ca, og fundet picanto Exclusive, med fornuftigt udstyrs niveau og et relativt lav km tal.
En ting jeg dog ikke kan finde, som jeg nok kommer til at savne meget, er fartpilot. Jeg kører ganske vidst ikke 40 km om dagen, men jeg er blevet svært glad for det.
I nat vågnede jeg så, klokken 03.50 og så slog det mig, at hvad nu hvis ledningsnet osv er trukket, men bare knapper, og evt en styreenhed skal proppes i?
Jeg researchede lidt, og fandt flere sæt med rat betjeningen til picantoen, til 400 kroner, men på alt stod der at det kun kunne bruges på 2015-2017 modellerne.

Er der nogen af jer gutter, der har forstand på, om, hvordan, hvorledes, og hvad det koster at få det i, og om det kan sætte i, i rattet, eller det skal være sådan en stikkijavert ud fra ratstammen. Og ikke mindst hvad årsagen er til at det kun fungere på 2015 eller nyere?
Jeg kiggede meget på rio også, men pga budgettet, er det pt nødvendigt med forsikringer osv at holde mig i mikrobilsklassen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fartpilot picanto
  • #1   20. jun 2017 Tit, er ledninger allerede trukket til ekstraudstyr.
    Men kan selvfølgelig ikke svarer på om det er i en picanto..
    Men langt i fleste tilfælde i nyere biler, er der allerede trukket ledninger. smiley


  • #2   21. jun 2017 Det var også det jeg tænkte. Jeg ved ikke hvor forskelligt der ligger i et komplet ledningsnet, men jeg kan uden tvivl godt se det ikke kan betale sig for ret mange producenten, at lave udstyrs tilpasse ledningsnet. Jeg tænker dog, om det er grunden til at det er fra '15 modellen, at man er gået over til det.

    Rattet, synes jeg ikke jeg ser nogen forskel på, om det er fra før eller efter 15.


  • #3   22. jun 2017 I facelift modellen som kom i 15 er den forberedt til at eftermontere orginal fartpilot. Man kan købe komplette sæt på ebay.com. Når man henter det hjem fra Østen koster det næsten det halve af hvad værkstedets indkøbspris her i Danmark er

  • René S
    René S Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   26. dec 2017 Hej alle;-)

    Jeg har lige fået mig en picanto limited plus 2017;-)

    Jonas: fik du nogensinde købt en picanto og monteret en fartpilot i den?

    Thomas: det du siger er at, man udskifter de kontakter i rattet der sidder i højre side med denne https://www.ebay.com/itm/281960312373.?

    og herefter har man fartpilot.

    Er der nogen der ved om det er nødvendigt at afmonter rattet eller er det muligt at komme til de 2 skruer der holder kontakten?.

    Jeg har forsøgt at finde noget på youtube der kan hjælpe mig, men finder kun noget på Kia Rio

    MVH René


  • #5   11. jan 2018 Hej René
    Nææh jeg har stadig diesel lokomotivet. Jeg er lidt kritisk, og jeg vil ndig nedgradere, og skal man have noget med comfort og træk så bliver det dyrere end at beholde den. Jeg sparer bare op til en moderne hybridbil nu. smiley Det er ihvertfald standpunktet til jeg tager et nyt


Kommentér på:
Fartpilot picanto

Annonce