{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.540 visninger | Oprettet:

DSG7 årgang 2013 "stiger" i omdrejninger ved gearskift {{forumTopicSubject}}

Godaften! Skal prøve at fatte mig i korthed:

Svigermekanikken har en Golf Plus 1,6 TDi årgang 2013 med DSG7, som har kørt 86.000 km. Bilen var i denne uge inde og få udskiftet en "skiftegaffel" i gearkassen, da den ikke kunne gå i bakgear. Det var sådan en 17.000 kroners omgang, hvor VW betalte hele gildet, minus én time til fejlsøgning. God service og gratis lånebil, men:

Jeg har fulgt lidt med i snakken omkring DSG7 (DQ200), og kan se at folk får skiftet mechatronic-enheder, koblinger, svinghjul og hele gearkasser på stribe.

I dag var jeg ude at køre en længere tur i bilen, og den opførte sig lidt underligt. Den kan finde på at gå lidt op i omdrejninger i 1/4 sekund mellem hvert gearskift, og der kan også mærkes et lille ryk/klunk ved skift mellem 1. og 2. gear. Derudover kan jeg også mærke vibrationer i gulvet ved kørsel i 7. gear på landevej med 80 km/t.

Bilen har overholdt alle serviceeftersyn ved VW, samme sted som bilen er købt (de har haft den siden den var ny). Den har også været inde til en serviceaktion, hvor olien i mechatronic enheden blev udskiftet til en mineralsk olie.

Jeg vil anbefale dem at kontakte VW på mandag og forelægge dem problemet, men hvad siger i? Tyder det på kobling, svinghjul, eller er det bare mig der er pjattet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DSG7 årgang 2013 "stiger" i omdrejninger ved gearskift
  • #1   22. jun 2017 Det lyder i hvertfald dyrt, firmaets VW med DSG6 har bare kørt alle sammen og de gør intet af det du beskriver, jeg ville helt sikkert smide den forbi VW og evt kører en tur med værkfører så han kan se/mærke hvad du mener og om det er forkert smiley

  • #2   22. jun 2017 Ja, det var også det jeg havde i tankerne smiley de har været rigtig flinke, de har også fået omlakeret hele bagklappen på garantien, så VW's serviceniveau har ikke fejlet noget indtil videre.

  • #3   22. jun 2017 Det er godt at høre!
    Har samme oplevelse haft hos det lokale Peugeot hvor de også malede bagklappen om grundet et støvkorn på bagklappen smiley
    De er også super flinke og det kan bestemt ikke siges om mit Toyota værksted (der hvor jeg købte den) der desværre ikke ville lave noget som helst på garanti før jeg snakkede med Toyota Danmark og de tog kontakt til værkstedet og så havde vi pludseligt "talt forbi hinanden" smiley Har heldigvis fundet til det lokale og troværdigt Toyota værksted smiley


  • #4   22. jun 2017 Kasper J, FYI så er DSG 6 med vådkoblinger og DSG7 med tørkoblinger. Men hvis du kan bevise over for VW at den stiger i omdrejningerne ved gearskifte (evt tag en video) så ved jeg de vil blive rigtig glade(er selv VW mekaniker og får lige præcis den reklamation flere gange dagligt, hvor det desværre ikke kan blive påvist.

  • #5   23. jun 2017 Andreas R: mekanikeren kan bare tage en tur i den, så kan han selv få lov at opleve problemet smiley

  • #6   23. jun 2017 Andreas R

    Hvor tit gør i noget ved det? Og hvor tit kommer kunden ikke 3-4-5-6 gang?
    Ingen ris imod jer, jeg gad bare godt vide hvor meget mundkurv VW gir deres teknikere kurv på smiley


  • #7   23. jun 2017 Har lige kørt i bilen igen i dag. Det kan ses på omdrejningstælleren, at bilen tager lidt flere omdrejninger i meget kort tid mellem gearskift. Det kan nemmest ses og mærkes når den skifter gear ved omkring 3.000 omdr/min.

Kommentér på:
DSG7 årgang 2013 "stiger" i omdrejninger ved gearskift

Annonce