{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Tor O
Tor O
Tilmeldt:
31. okt 2016
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89

Citroen c4 HDI 2012 112 HK gear {{forumTopicSubject}}

Hejsa gutter. Da jeg har hold i ryggen og konens veninde har kørt for hende i vores bil er der opstået problemer med gear/ kobling. Bilen er med 6 trins gear altså manuelt gear. Hun ringer og forklarer at hun kan skifte rundt i alle gear når hun har stoppet motoren. Når den er startet og når koblingen er trådt ned kan hun ikke skifte gear. Jeg er i tvivl og denne gearkasse er halv elektronisk. Den har også hoppet ud af anden gear siger hun. Der er ingen støj når man jokker koblingen ned. Bilen er næsten 5år gammel med 127000 på klokken. Den blev købt i 2015 og der havde den gået 69000. Købt hos en forhandler. Ved så ikke hvordan forrige ejer har behandlet den. Det er en 2012 model citroen c4 HDI 112 hk diesel. Nogen snakker om en drivrem og andre mener det er noget elektronisk. Nogen mener at det bare er gear olien som er for gammelt som skal skiftes. Jeg er i syv sind. Jeg håber det bare er koblingen som er færdig. Den har ikke fedtet i koblingen eller andet. Problemet opstod pludselig. Jeg har måtte ringe til dansk autohjælp, så nu står den der og glaner hos dem til den kan komme på værkstedet hos citroen på mandag. Bilen er ude for garanti og har hørt af omveje at citroen er mega dyrt hvis den skal laves der. Hvis nogen kender eller har været ude for et lignede problem vil jeres bidrag være en kæmpe hjælp, så jeg kan være lidt på forkant. Vil jo helst ikke tages ved næsen . En kobling burde da ellers kunne holde til mere end de anførte kilometer. Den har ikke meldt nogen fejlkode i displayet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen c4 HDI 2012 112 HK gear
  • #1   24. jun 2017 Lyder meget som en ny kobling..
    At den er hoppet ud af gear kan være fordi koblingen har været slidt og derfor blev gearet ikke koblet ordenligt til..
    hvis koblingspedalen er hydrauliske, kan det også være det system som er utæt eller har en defekt så koblingen ikke bliver ordenligt aktiveret når du trykke på pedalen..





  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #2   24. jun 2017 Det kan være slavecylinderen der er i stykker, så duer koblingen heller ikke

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #4   25. jun 2017 Ok Må se hvad de siger på mandag. Hun nævnte at før det gik helt galt kom koblingen ikke helt op. Den har på intet tidspunkt fedtet i koblingen men det kan jo sagtens være koblingen alligevel

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #5   26. jun 2017 Lige en opdatering på den kobling. Der var luft i systemet hvor der var opstået en luftlomme. Der blev efterfyldt væske og luftet ud. På slave cylinderen kunne de ikke se nogen utæthed og gør den det igen skal den skiftes. Koblings pedalen var lidt højere oppe end bremsepedalen og syntes efter jeg er kommet hjem at den er falder en smule i højden. Måske skal det bare være sådan ? Men det virker i øjeblikket ??

Kommentér på:
Citroen c4 HDI 2012 112 HK gear

Annonce