{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

johannes S
johannes S
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 18

Kan dette poleres væk? {{forumTopicSubject}}

Efter et uheld igår, der resulterede i at bilen trillede 50 meter ned af vejen, og satte sig i klemme under en bum og gudskelov kun fik nogle ridser på kølerhjelmen. Så kunne jeg godt tænke mig at høre om i tror jeg kan polere de fleste af disse ridser væk, eller hvad jeg ellers kan gøre for billige penge for at få det væk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan dette poleres væk?
  • #1   1. jul 2017 Hvis du kommer spyt eller lidt vand på ridsen og den forsvinder kan den somregl poleres væk.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #3   1. jul 2017 hvis det "kun" er klarlakken kan det godt, få en maler til at vurdere det er det bedste, du kan også prøve forsigtigt at polere selv i hånden og se om voks kan klare det, hvis du ikke har den rigtige maskine og ikke er fortrolig med brug så lad en proff. gøre det..

• johannes S
    johannes S Tilmeldt:
    jun 2017

#4   1. jul 2017 Det er en ældre bil så vil ikke betale for prof.
    Det går ikke af med vand og knofedt, hvad kan jeg så gøre? Gerne en detaljeret fremgangsmåde smiley

• #5   1. jul 2017 korn 1500-2000 vådslibepapir prøv med det også så polere det

• johannes S
    johannes S Tilmeldt:
    jun 2017

#8   1. jul 2017 Virker dette sæt ikke okay fornuftigt?
    https://www.thansen.dk/bil/bilpleje/voks-og-polish/turtle-scratch-repair-kit-ridsefjerner/n1227177116/pn-688340958/

Jeg har selv en polermaskine tilrådighed som jeg kan polere med efter.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #9   1. jul 2017 Er du sikker på at det kun er lakken som har taget skade?
    Der skal virkelig ingenting til at en motorhjelm får en bule.. Ikke sikkert du ser den nu, men hvis den bliver poleret op, så vil den rigtig træde frem.

Men ellers prøv som de andre har beskrevet og mærk på lakken, kan du tydeligt mærke ridserne, så skal der mindst slibes med vådslibepapir og poleres efter.
    jeg tror dog ikke den kan reddes, kanten hvor bilen er stoppet, den er meget markeret, så jeg tror den er for slem til at en polering kan redde den.
    Evt find dig en brugt hos en hugger, kommer nok til at koste mindre end lakering/opretning

• #10   1. jul 2017 Lad det komme an på en prøve.
    Start med en blød klud og en lakrenser. Påføres i cirkelrunde bevægelser og efterpoleres med en ren, fnugfri klud.
    Hvis det virker, og ridserne er væk er fremgangsmåden den samme for voks.
    Påføres i cirkelrunde bevægelser, afvent mens det tørrer, poler med cirkelrunde bevægelser.
    Hvis det ikke fjerner "minderne" må du nok bide i det sure æble og gå til en prof.

• #11   1. jul 2017 Jeg vil anbefale du får en med lidt forstand til at kigge på det, i værste fald er det en omlakering af motorhjelmen.
    Som udgangspunkt siger man, kan du fange ridsen med tommeltotsneglen, så skal den slibes med sandpapir for at komme dybt nok ned.
    Man kan godt gemme ridsen med en korrekt polering, men ser man den i lyset vil den skinne frem

du kan jo prøve med turtle waxes scratch et eller andet hokus pokus og finde ud af du har brugt pengene på ingenting, eller finden en brugt i samme farve hos en hugger.
    En motorhjelm på en gammel bil er generelt ikke så dyr hvis du selv kan skrue den af og på, samt selv afhente den.

• #13   1. jul 2017 Hej
    Omlakering
    MvH KP

Kommentér på:
Kan dette poleres væk?

Annonce