Kan dette poleres væk? {{forumTopicSubject}}
Efter et uheld igår, der resulterede i at bilen trillede 50 meter ned af vejen, og satte sig i klemme under en bum og gudskelov kun fik nogle ridser på kølerhjelmen. Så kunne jeg godt tænke mig at høre om i tror jeg kan polere de fleste af disse ridser væk, eller hvad jeg ellers kan gøre for billige penge for at få det væk.
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 332
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.877
jun 2017
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 18
Det går ikke af med vand og knofedt, hvad kan jeg så gøre? Gerne en detaljeret fremgangsmåde
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 139 Biler: 9 Emner: 149 Svar: 2.817
jun 2017
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 18
https://www.thansen.dk/bil/bilpleje/voks-og-polish/turtle-scratch-repair-kit-ridsefjerner/n1227177116/pn-688340958/
Jeg har selv en polermaskine tilrådighed som jeg kan polere med efter.
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Der skal virkelig ingenting til at en motorhjelm får en bule.. Ikke sikkert du ser den nu, men hvis den bliver poleret op, så vil den rigtig træde frem.
Men ellers prøv som de andre har beskrevet og mærk på lakken, kan du tydeligt mærke ridserne, så skal der mindst slibes med vådslibepapir og poleres efter.
jeg tror dog ikke den kan reddes, kanten hvor bilen er stoppet, den er meget markeret, så jeg tror den er for slem til at en polering kan redde den.
Evt find dig en brugt hos en hugger, kommer nok til at koste mindre end lakering/opretning
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
Start med en blød klud og en lakrenser. Påføres i cirkelrunde bevægelser og efterpoleres med en ren, fnugfri klud.
Hvis det virker, og ridserne er væk er fremgangsmåden den samme for voks.
Påføres i cirkelrunde bevægelser, afvent mens det tørrer, poler med cirkelrunde bevægelser.
Hvis det ikke fjerner "minderne" må du nok bide i det sure æble og gå til en prof.
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.378
Som udgangspunkt siger man, kan du fange ridsen med tommeltotsneglen, så skal den slibes med sandpapir for at komme dybt nok ned.
Man kan godt gemme ridsen med en korrekt polering, men ser man den i lyset vil den skinne frem
du kan jo prøve med turtle waxes scratch et eller andet hokus pokus og finde ud af du har brugt pengene på ingenting, eller finden en brugt i samme farve hos en hugger.
En motorhjelm på en gammel bil er generelt ikke så dyr hvis du selv kan skrue den af og på, samt selv afhente den.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Omlakering
MvH KP
Kan dette poleres væk?