{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.601 visninger | Oprettet:

Carsten B
Carsten B
Tilmeldt:
9. jul 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Toyota Avensis koblings problem {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har en Avensis fra 2014 1.8 benzin. Sidste år købte vi en campingvogn med en totalvægt på 1360 kg. Vi har så i 2016 kørt nogle ture med trækket og jeg har helt fra starten af kunne lugte noget brændt kobling agtig lugt. selv efter en meget kort tur på 10 km. ind til siden og så kommer lugten ind i kabinen. i starten tænkte jeg nok bare at bilen lige skulle "brændes til" men eftersom lugten fortsatte hver gang vi kørte måtte der jo være noget galt. det var der så også. i foråret begynder min bil at fedte i koblingen. uden træk vel at mærke. jeg tager kontakt til min mekaniker og får udskiftet en totalt udbrændt kobling. Nu har vi været af sted igen med træk. og jeg kan konstatere lugten igen. nu tænker jeg jo så, at jeg kan køre et par ture mere hvorefter jeg igen skal skifte kobling jeg ved ikke ret meget om biler men det kan da ikke være rigtigt. jeg filer på ingen måde på koblingen og lugten kommer efter 10km kørsel ud af lige vej i 3 eller 4 gear med foden langt væk fra koblingen. bilen kan trække 1500 kg eller rettere skulle kunne. hvad kan problemet være. håber at blive lidt klogere på det her så jeg ikke skal ha ny kobling i hver år.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota Avensis koblings problem
  • #1   9. jul 2017 lyder til selve koblingen er for lille så den ikke kan klare det den skulle kunne da du fik ny kobling skiftet i også svinghjulet ? det kan jo have taget skade så den nye kobling ikke kan taget nok ved og hvad med slavecylenderen fik i tjekket at den slap helt den kan jo hænge vis der er fejl på den så den svagt trykker lidt på trykpladen til koblingen og er alt i orden så der jo ikke anden for end vis den går igen at sætte en stærkere kobling i den der kan klare mere det vil sige en trykplade der trykker hårde på koblingen og selve koblingen der er bygget til at tage mere ved

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #2   9. jul 2017 hvis den lugter af kobling fedter den og er dermed ikke stærk nok til at trække med du skal sikkert ud i en anden kobling igen denne gang skal du have en performance kobling der kan klare det

  • #3   9. jul 2017 Der må være noget helt galt
    Vores 13 Avensis 2,0 diesel trækker snildt over 3 tons og uden at fedte kobling selv i lavt gear med bundgas, hvor langt har jeres kørt? Både ved koblingsskift og nu


  • #4   9. jul 2017 Det er din koblingsvæske der skal udskiftes. den er for gammel.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #6   9. jul 2017 4
    hehe ahr mon dog


  • #8   9. jul 2017 Hvis koblingen ikke fedter mærkbart, burde den heller ikke afgive lugt?
    Er det en uoriginal kobling og passer den til din bil i givet fald?
    Noget galt er der da, hvis den ikke kan trække trailer/campingvogn uden at brænde kobling. Hvor højt oppe sidder koblingspunktet?


  • #9   9. jul 2017 Hvis svinghjulet har været brændt af første gang, og ikke er blevet rettet eller helt udskiftet, så tror jeg nok det er der der skal ledes efter fejlen . Koblingsvæske der har" kogt" flere gange bør udskiftes, og en 1/2 liter bremse/koblingsvæske koster 35-50 kroner så det kan ikke skade at skifte det .

    Sparet er altså ikkealtid tjent, og som minimum skal trykfoden igen rettes, sammen med et nyt svinghjul, og i værste fald skal både svinghjul og kobling udskiftes igen .


  • Carsten B
    Carsten B Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   9. jul 2017 sidste år da vi startede med at køre med campingvogn kørte bilen med original kobling. når man kører bilen er der intet at bemærke med noget der fedter omdrejninger eller sådan men når den så har kørt 10 km eller derover og man holder ind til siden bliver en lugt af brændt kobling suget ind i kabinen af klimaanlæget. første tur med cv undrede jeg mig over lugten men accepterede den bare og tænkte at der nok ikke var noget galt. men i vinter begyndte den at fedte åbenlyst uden træk fik skiftet koblingen da bilen havde kørt 43000 ca og nu har den vel gået en 1500 km mere end det. så den nye kobling lugter nøjagtig lige så brændt som den originale. og jeg ved bare at jeg ikke orker at skifte kobling igen til vinter igen. jeg syntes ikke koblingspunktet ligger specielt mærkeligt på den.

  • Carsten B
    Carsten B Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   9. jul 2017 på hjemturen idag prøvede jeg at køre den i lavere gear for virkelig at gi den en chance og for at se om det gjorde nogen forskel ift normal kørsel. men stadig brændt lugt i kabinen ved stop. bilen er vel beregnet til at køre med anførte påhængsvægt. og det kører jeg ikke engang med. jeg gjorde mekanikeren klar over problemet med at køre med træk da den skulle skiftes så jeg går da ud fra han har skiftet det hele. han nævnte hvert fald at noget var blåt og blev skiftet men hvad det var ved jeg ikke. olien i gearkassen blev også skiftet.

  • Carsten B
    Carsten B Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   9. jul 2017 Jeg ved ikke hvad den slave cylinder gør. Men der er frigang før koblingen begynder at tage ved hvid det har noget med hinanden at gøre

  • Carsten B
    Carsten B Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   9. jul 2017 Det er underligt for det virker slet ikke som om den fedter selv i 1 gear med speederen i bund ses intet unormalt på omdrejlingsmåleren. Men et eller andet er der hvert fald galt.

  • #16   10. jul 2017 Jeg har lige skiftet kobling på vores. Komplet med nyt udrykkerleje osv. og der er ikke noget der lugter eller fedter. Heller ikke med en to-akslet trailer på slæb.
    Så et eller andet spiller ikke på den Toyota.
    Noget tyder på, at den mekaniker kommer på opgaven en gang mere, for selvfølgelig skal din bil ikke lugte af brændt kobling medmindre du virkelig brænder den af for fuld skrue.
    Har fyren sparet lidt for meget og monteret noget uoriginalt som du ikke ved noget om?


  • Carsten B
    Carsten B Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #17   10. jul 2017 Nej det ved jeg ikke men original koblingen er jo også ristet af. Er det bare bilen der simpelthen ikke kan køre med CV. Jeg ved det simpelthen ikke
    Er det også en Avensis du kører i


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #18   10. jul 2017 ring til auto bremsen i Rødovre og forklar dem dit problem er sikker på de kan råde dig til en god løsning mht en kobling der kan "løfte" opgaven

  • #19   10. jul 2017 Prøv at skriv inde på Toyota forummet Toyota Extreme eller hvad det hedder, der sidder en del Avensis ejere med CV det kan være de har nogle erfaringer smiley

  • #20   11. jul 2017 Nej, jeg kører Ford.
    Men princippet er det samme og jeg har ikke nogen problemer med at køre med stor trailer. Det burde du heller ikke ha' på din Toyota.


Kommentér på:
Toyota Avensis koblings problem

Annonce