{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Lyd når jeg decelererer {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg håber der sidder nogle kloge hoveder der lige ved hvad årsagen er til mit problem. Det er bare for at have en idé om hvad det kan være inden jeg måske kører på værksted.

Jeg har købt en brugt Hyundai i30 1.6 CRDI og har allerede fået lavet en del hos forhandleren under garantien. Senest EGR ventilen.

Jeg har haft den i et halvt år og de seneste måneder har den i ny og næ en lyd når jeg accelererer op i f.eks. 2. gear og så fjerner foden fra gas pedalen uden at koble ud. Der kommer en "blæse" lyd som om den lige dumper noget luft. Idet det ikke er altid, går jeg ud fra at der er noget galt. Jeg synes også at den virker til at mangle kraft og HVIS computeren er til at stole på svinger forbruget en del. På den samme strækning med samme fart og samme udendørstemperatur kan jeg nogle gange ligge på ca 3.5l pr 100km og en anden gang 6.5 hvilket jeg synes er for stor en forskel. Jeg kan nogle gange faktisk lige så stille tabe fart og alligevel ligge over 6.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lyd når jeg decelererer
  • #1   15. jul 2017 Hvilken årgang har du?

Det kan måske være noget utæt turborør eller lignende. Det kan værkstedet nok hurtigt lure og evt. se om der squ være lagret fejl i motorstyringen.

• #2   15. jul 2017 det er en 2011 der har kørt ca 150.000km. Jeg tjekker motorstyringen på vej til arbejde. Hvilken fejl ville den i så fald sige?

• #3   15. jul 2017 Det er ikke sikkert den vil give nogen fejl - Måske skal den arbejde hårdere for at holde trykket smiley Det lyder bare som noget tryk, for når du slipper speederen, så stopper den med at lave turbotryk smiley

• #4   15. jul 2017 Jeg trykkede min intercooler så den blev lidt utæt, den kom med sådan en pustene lyd når den skulle trække og en metallisk lyd når man slap speederen, dette udløste dog ikke en motorfejl ej hellere ved hårdbelastning da turboen bare arbejde hårdere, dog kostede det en ny turbo og intercooler men var heldigvis en forsikringsskade smiley

• #5   15. jul 2017 Nu glemte jeg selvfølgelig at få testeren i bilen. Så det må vente til i morgen. Men jeg ved ikke om en utæthed er svaret da jeg så skulle mene at det skulle være mere konstant jeg oplevede lyden. Når jeg kører og lyden kommer så er den der hele tiden til næste gang jeg bruger bilen. Jeg synes nogle på udenlandske sider nævner et lignende problem som de foreslår er en "bypass valve" som jeg ikke ved hvad eller eller hvad hedder på dansk.

Men generelt når jeg kører så lyder motoren for "åben". Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det.

• #6   16. jul 2017 Så fik jeg OBD scanneren i og på vej til arbejde lavede den lyden igen. Men ingen fejlkoder. Jeg tror jeg skal kigge på at få en mikrofon i motorrummet til næste gang det sker

Kommentér på:
Lyd når jeg decelererer

Annonce