Lyd når jeg decelererer {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg håber der sidder nogle kloge hoveder der lige ved hvad årsagen er til mit problem. Det er bare for at have en idé om hvad det kan være inden jeg måske kører på værksted.
Jeg har købt en brugt Hyundai i30 1.6 CRDI og har allerede fået lavet en del hos forhandleren under garantien. Senest EGR ventilen.
Jeg har haft den i et halvt år og de seneste måneder har den i ny og næ en lyd når jeg accelererer op i f.eks. 2. gear og så fjerner foden fra gas pedalen uden at koble ud. Der kommer en "blæse" lyd som om den lige dumper noget luft. Idet det ikke er altid, går jeg ud fra at der er noget galt. Jeg synes også at den virker til at mangle kraft og HVIS computeren er til at stole på svinger forbruget en del. På den samme strækning med samme fart og samme udendørstemperatur kan jeg nogle gange ligge på ca 3.5l pr 100km og en anden gang 6.5 hvilket jeg synes er for stor en forskel. Jeg kan nogle gange faktisk lige så stille tabe fart og alligevel ligge over 6.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
Det kan måske være noget utæt turborør eller lignende. Det kan værkstedet nok hurtigt lure og evt. se om der squ være lagret fejl i motorstyringen.
jan 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 17
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
jan 2017
Men generelt når jeg kører så lyder motoren for "åben". Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det.
jan 2017
Lyd når jeg decelererer