{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
361 visninger | Oprettet:

Marcus H
Marcus H
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 32

Olieproblem {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har oplevet at min bil har mistet olie, men den lækker ikke. Er der en forklaring på det? Min mekaniker har renset bundkarret af, hvor han fandt spor af olie, men han har så tjekket bundkarret igen få uger efter rensningen, og har intet olie fundet. Han har tjekket pakdåsen (jeg ved ikke, om der er forskellige pakdåser, men i hvert fald en pakdåse man kommer til, hvis man fjerner tandremmen, osv.), og han siger, at pakdåsen intet fejler. Han forklarer dog, at det kan være olien ryger ned ved motorstemplerne, hvis jeg husker korrekt.. Og han siger, det kan være at motoren til sidst skal skiftes.. Der er selvfølgelig tale om motorolie. Der kommer ikke meget røg ud af udstødningen eller noget, så jeg undrer mig lidt over, hvor alt olien ryger hen.. Jeg tænker umiddelbart at en pakning et eller andet sted, kan være problemet. Kom endelig med input. Det er en Chevrolet Kalos 1.4 94HK

Kommentarer på:  Olieproblem
  • #1   16. jul 2017 Hvor meget olie bruger den? Og over hvor lang tid?

• Marcus H
    Marcus H Tilmeldt:
    mar 2016

#2   16. jul 2017 Det har jeg ikke et præcist svar på, men der var en periode, hvor jeg fyldte en del op (ca. 2 liter på et par uger). Jeg har dog aldrig set bilen lække olie, hvor det ryger til jords.. Derfor undrer jeg mig over, hvor det forsvinder hen.

• #3   16. jul 2017 Den må forbrænde det da det er meget på to uger!
    Og den ryger ikke grå/blå røg når du giver den gas under kørsel?

• Marcus H
    Marcus H Tilmeldt:
    mar 2016

#4   16. jul 2017 Ja, jeg tænker jeg også, at det er meget, men det er blevet bedre, hvis man kan sige det sådan.. Den ryger kun hvidt en gang i mellem, hvilket jeg går udfra, er normalt, når vi snakker om en smule, men ingen grå/blå røg. Jeg er slet ikke god til biler, men er det ganske normalt at bilen forbrænder noget af motorolien? Så motorolie standen ryger lidt ned selvfølgelig

• #5   16. jul 2017 Ja, men ikke to liter på under 15000km, med mindre at motoren er meget slidt! men så vil den ryge meget vil jeg mene.

• Marcus H
    Marcus H Tilmeldt:
    mar 2016

#6   16. jul 2017 Netop, men ja det er lidt spøjst, at den ikke ryger..

• #7   16. jul 2017 Det meget normalt de bruger olie.

• #8   16. jul 2017 i en manual til VW / Audi står der at ved 1500km kørsel må den bruge mener det er op til 1,5ltr olie

• #9   16. jul 2017 så det er jo ikke et vanvittigt forbrug syntes jeg ikke

• #10   16. jul 2017 Hvis du spør mig: Ved de "sommertemperaturer" vi har nu, så er det ikke normalt at en bil ryger hvid røg engang imellem. Jeg ser ingen biler i trafikken for tiden der ryger det mindste hvidt overhovedet.

Kommentér på:
Olieproblem