{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starte bilen fra app?
  • #1   16. jul 2017 Du kan sagtens få fjernstart, så en der startede sin gamle kadett med det. Den endte i et gyngestativ da den var parkeret i gear

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   16. jul 2017 http://www.net-import.dk/shop/magicar-m880as-2-vejs-583p.html virker perfekt og kan ikke starte i gear smiley

  • #3   16. jul 2017 2005, hmm ja, selvfølgelig kan det godt lade sig gøre men det kræver en del. Der findes et hav af alarmer med denne funktion. For at varme motoren op, finder der nogle fyr med start fra mobilen. Det med billige alarmer, har Carwraps.dk ret i. Det er set før at bilen kører på starter, når den stå i gear. Betaler man mere, har man mulighed for at udnytte muligheden kun i N gear...

  • #4   16. jul 2017 Perfekt tak for hjælpen smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #5   16. jul 2017 hvis bilen kan startes i gear er der tale om fejlmontering ....

  • #6   16. jul 2017 Kan kun give dig ret i, men har set nogle alarmer, der ikke forudser dette... Hvor der stå udtrykkeligt at dette er ens eget ansvar...

  • #7   16. jul 2017 Med mindre vi taler manual eller automat gear...


  • #8   16. jul 2017 På manual har du kun et baklys kontakt...

  • #9   16. jul 2017 jeg havde en kontakt indover,
    så alarmen ikke kunne aktiver starter,
    ned mindre jeg tændte den kontakt,

    så når jeg viste jeg skullel bruge fjernstart, blev bilen parkeret med håndbremse trykket. i frigear, også tændt den kontakt,

    jeg gjorde sådan, da det er besvælig og få lavet en frigears kontakt på en manuel gearet bil


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #10   16. jul 2017 #8 ved montering af fjernstart, med manuel gear skal der monteres kontakt således den kun kan starte i frigear, mange gør det selv mek. kortslutter ledning da de ikke gider at montere den.

  • #11   16. jul 2017 Kan ikke se fidusen med kontakt i bilen, da ved at sætte den i frigear og trække håndbremsen er arbejdet udført, hvad skal man bruge ekstra "huske" kontakt til? Finn, hvor og hvordan monterer man sådan en kontakt?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #12   16. jul 2017 De alarmer jeg har set, har været med en kontakt til håndbremsen, ikke noget med frigear, kun håndbremse.

  • #13   16. jul 2017 Enig... smiley


  • #14   16. jul 2017 jeg vil også blande mig lidt men kun hurtig læst de fleste tråde men jeg har da også sat en bil i en hus mur på grund af en fejl monteret fjernstart men nok om det jeg ser mange som der skriver at en fjernstart ville være en god løsning hvad så med starts spære med mindre at han skiller nøglen og ligger chippen i bilen så alle og en vær med en skrue trækker kan starte hans bil det sys jeg ikke ville være en ide så hvad med en motor varmer eller dissele fyr alf efter om man vil kun varme kabinen eller også varme motoren og kabinen

  • #15   16. jul 2017 Og stadigvæk, hvis du læser det der står med småt, så et det på eget ansvar...

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #16   16. jul 2017 Ja, et fyr med fjernbetjening er en god og lækker ting at have. Det ville jeg også hellere, end en alarm med fjernstart, der kan blive noget knas med startspærre der skal omgåes på en eller anden måde.

  • #17   16. jul 2017 Brian, ved montering af fjernstart omsløjfer du som regel startspærre...

  • #18   16. jul 2017 Nyere biler kræver dog koden fra chippen ved hver start...

  • #19   16. jul 2017 Det er også det jeg mener at han enten skal lime chippen fra nøglen på tændings låsen eller slå start spære fra og ingen af løsningerne er en god idé for så kan man starte bilen med en skrue trækker og to stumper ledning

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #20   16. jul 2017 Mange biler fra midt 90'erne og frem har jo chip i nøglen og en transponder omkring tændingslåsen. Det er nok det Brian tænker på. Hvordan man vil omgåes det, uden at skille nøglen ad og tape chippen fast på transponderen, aner jeg ikke.

  • #21   16. jul 2017 Det kan man gøre igennem obd stikket med det rette program

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #22   16. jul 2017 Men hvad siger forsikring osv til den slags? Det er jo en ekstra tyverisikring der bliver slået fra

  • #23   16. jul 2017 alt det som ingen ved smiley

  • #24   16. jul 2017 Vores Avensis kan ikke starte hvis den står i gear, ej hellere hvis koblingen ikke er trådt helt i bund

    208'eren ved hvilket gear man er i og hvis man forsøger at sætte den i gear med start/stop aktiveret ved den det og starter ikke før man træder koblingen ned, så der må være en form for kontakt eller føler der ved hvilket gear man er i smiley


  • #25   16. jul 2017 Brian, nej, det er ikke det jeg mener... Man skal ikke fiske chippen ud og have den i bilen (tættest på aflæseren). Der var en overgang, hvor man kunne oversløjfe startspærre, selvom chippen har ikke været i nærheden... I dag, som regel er der spørg-svar, spørg- svar teknik... Du vil engang få lov til at starte motoren, hvorimod, før i tiden der kunne gå op til 10-15 sekunder før denne gik ud, netop fordi den ikke havde modtaget koden fra chippen...

  • #26   16. jul 2017 Det er også det jeg mener tage chippen fra nøglen og lime den fast ved tændings låsen

  • #27   16. jul 2017 Kasper, som regel, kan alle nyere biler starte selv i gear, bare du træder kobling og bremse... Prøv. Er spændt på at høre... smiley

  • #28   16. jul 2017 min svogers BMW e90 kan den er også med start knap

  • #29   16. jul 2017 Toyotaen kan ikke starte i gear men Peugeoten og vores 16 Jazz kan sagtens så længe koblingen er trådt ud
    På Toyotaen skal den være i frigear og koblingen i bund hvilket er super usmart hvis den går ud for en ved lyskryds eller lignende smiley


  • #30   16. jul 2017 Bremsen ind samtidigt?

  • #31   16. jul 2017 Nu har jeg efterhånden monteret på den anden side af mange bil-alarmer, og jeg kan se på folks svar, at der er nogle udbredte misforståelser;

    For det første, så skyldes det, som Finn også nævner, en fejl-montering, hvis man kan starte bilen imens den er i gear;
    Det er korrekt at alle alarmer har en sensor til håndbremsen, som skal være trukket, men derudover er det faktisk sådan, at alarmen holder motoren kørende, når bilen slukkes (nøglen drejes OFF), og først slukker motoren i det øjeblik man åbner og lukker førerdøren (føler på kontakt til loftlyset).
    Derved sikrer alarmen sig at motoren kan køre, selv om bilen holder stille, hvilket den logisk nok kun kan, når den er i frigear.
    Så ud over at føle på håndbremsen (som indikerer at man er stoppet), sikrer alarmen sig også at motoren kan køre "frit", for at det overhovedet er muligt efterfølgende, at tilgå "remote-start mode".
    Nogle af det helt avancerede alarmer har tilmed mulighed for at de kobles gyro-følere på gear-stangen, så den simpelthen skal være i "vatter" for at kunne startes med fjernstart.
    Har man automatgear, vil det i sig selv ikke være muligt at tage nøglen ud, uden at bilen er i P-mode, hvilket betyder at de førnævnte sikkerheds-foranstaltninger kan undgås.
    Her er så problemet;
    Ved at indstille alarmen til at virke i en bil med automatgear, kan man spare en masse tid på monteringen, da der ikke skal lige så mange tilkoblinger til, og rigtig mange gør derfor dette.
    Det er meget mere omfattende at koble fjernstart til en manuelgear-bil, kontra automatgear, så mange "spare" den tid, og laver den hurtige løsning!
    Men det er i den grad at betegne som en "fejl-montering"!

    Det andet er startspærren...
    Man benytter det der kaldes et bypass-modul (transponder), hvor den oprindelige nøglechip placeres indeni.
    Dette modul gemmes væk i bilen, og en ledning med en "transponder-antenne" placeres ved tændings-låsen, der hvor der normalt "læses fra nøglen".
    I det øjeblik man vælger at fjernstarte bilen, bliver chippen aktiv i et par sekunder, og bilen kan startes.
    Men i ALLE andre situationer er modulen inaktivt, hvilket vil sige at man IKKE kan starte bilen, hverken via skruetrækker, nøgle eller andet.
    Alarmen "overtager" ganske enkelt kommunikationen fra chip til tændingslås, og gør den kun aktiv når alle foranstaltninger er overholdt.

    Selvom bil-alarmer er forholdsvis simple, så er der trods alt taget højde for det hele, så man med en korrekt montering, kun er bedre stillet ifht sikkerhed og funktioner!!!


  • #32   16. jul 2017 Fjernstart er en cool gimmick.. Men ret ubrulig kontra hvad det koster / risikoen ved uheld. Og så er det ulovligt at holde i tomgang i mere end et minut smiley


  • #33   16. jul 2017 Misha det har jeg egentligt aldrig prøvet tror jeg, det er kun sket et par gange at jeg er gået og der er jeg blevet lettere forvirret over den ikke vil starte igen smiley Det er noget jeg ikke har prøvet i flere år tror jeg og husker det som kaotisk og forvirrende hver gang smiley

  • #34   17. jul 2017 #32 er det ikke 3 minutter? Bilen stå jo alligevel i tomgang ca 1 minut når man venter på rødt

  • #35   17. jul 2017 #34. Politiet kan give dig en bøde efter et minut. Selvfølgelig vil de ikke gøre det hvis du holder for rødt.

  • #36   17. jul 2017 Hej
    Køb en passende Profort SMS fjernstyringsdims med minimum 1 digital udgang.
    Med en sådan dimmer kan du både starte og stoppe dytten fra månen af.
    Tilmed også styre taglem og oliefyret.
    Eller/også indbygge tyverisikring/ låse tyven inde så han er lige til at give nogen dask.
    Løsne håndbremse hvis den skal køres i havnen - masser af muligheder -kun fantasien sætter begrænsningen.
    Dyt finder ved GPS hvis sparepengene rækker
    Mvh kp


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #37   27. jul 2017 Det er jo også helt vildt godt for en forbrændingsmotor at gå i tomgangsdrift især fra kold.

Kommentér på:
Starte bilen fra app?

Annonce