{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

BMW E91 335D - power mangler {{forumTopicSubject}}

Har en BMW E91 335D LCI 2008 aut. (nej, har ikke fået den oprettet endnu). Den mangler power på toppen - ved ca. 3700 o/m kan man mærke at den taber det konstante træk der plejer at være, indtil den skifter ved 4600 o/m. Det er ikke hver gang det sker, så fejlen er periodisk. Er der nogen der har erfaring / viden omkring det og kan komme med et godt bud på hvad årsagen er?

Har også undret mig over temperaturen på motoren - ved helt stille kørsel ca. 80 km/t ligger den på 89 C, ved lidt frisk kørsel stiger den til 97 C og fyrer man den af et par gange kommer den op på ca. 104 C. Hvad er normalt her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E91 335D - power mangler
  • #1   17. jul 2017 Kunne godt være luftmassemåler der driller, men kan være 1000 andre ting. PC på og fuld diagnostik.

• #2   17. jul 2017 Prøv at rense den, det tager ikke mange minutter.

• #3   17. jul 2017 Hej din temp er normal for en 335D

Jeg ville kigge dine vacumslanger igennem samt evt. skifte de magnet ventiler som sidder inde over den store turbo..

• #4   17. jul 2017 Takker for info om temp. Har lige haft en tester på, den melder om 4D00 exhaust backpresure sensor og 4667 particulate filter system. Partikkel filteret er næsten nyt. Når man fyrer den af, ryger gas backpresure op på 900 mbar. Ladetrykket kommer op på ca. 2400 mbar men falder ca. 300 mbar et sted mellem 3700 og 4000 o/m (der hvor jeg kan mærke manglende power).

• #5   17. jul 2017 Har du adgang til en tester der kan tvangsregenerer din DPF? Noget tyder på din bil ikke regenerer.. Kan du huske hvornår den sidst gjorde det?

• #6   18. jul 2017 Ja, testeren kan aktivere regenerering. Har ikke bemærket at den har regenereret på noget tidspunkt. Læste i et andet forum at den ikke regenererer hvis backpresure sensoren melder fejl, så den skal jeg nok have kikket på.

• #7   18. jul 2017 Min tester kan se hvor mange km jeg har kørt siden sidste reg.

• #8   18. jul 2017 Testeren sagde -780m da jeg satte den på og omkring 4 km efter en køretur. Kan være jeg skal prøve at tvinge den og køre en længere tur

• #9   18. jul 2017 Tving den.. Kør din bil varm og tving den og så kør 80km/t til den er færdig..

Jeg kan se alt med min carly tester.. Så jeg kan følge med i det hele.. Det er sgu rart nok..

• #10   22. jul 2017 Har nu fået den til at regenerere 2 gange, den brugte 30 km med 140 km/t pr. gang. Efter første gang kunne jeg slette fejlene, men particulate filter system fejlen kom tilbage efter at have ladet den bestille noget. Efter anden gang er der ingen fejl, men den mangler stadig power efter 4000 o/m (ladetryk falder). Flere gode forslag? Hvis den skal på et værksted for fejlfinding, hvem kan så anbefales? (bor i Esbjerg).

• #11   23. jul 2017 Nok lidt flovt at indrømme, men jeg havde ikke tjekket luftfilteret. Der var temmelig meget skidt og blade i kassen og på filteret. Har renset det og nu er fejlen tilsyneladende væk. Har naturligvis bestilt et nyt filter.

• #13   3. aug 2017 Lige en opdatering: Fejlen kom tilbage - har skiftet tryksensoren, men det gjorde ikke den store forskel. Bilen har selv regenereret en del gange, mellem 25 og 30 km pr. gang og kun ca 30 km mellem hver. Efter de sidste 3 regenereringer er der ingen fejl, heller ikke efter at have sparket til den. Den mangler nu knap så meget power, men det er ikke helt godt nok endnu. Har en idé om at det er filteret selvom det ikke er så gammelt - backpresure ved tomgang er 5 mbar, 1000 o/m 11 mbar, 2000 o/m 30 mbar og 3000 o/m 184 mbar (alle uden belastning). Har dog også kikket lidt på ladetrykket - ifølge testeren er trykket ved ca. 2500 o/m under acceleration 2700 mbar (specified 2800 mbar), og ved ca. 4000 o/m 2500 mbar (specified 2800). Spørgsmålet er så om det er den ene turbolader der er problemet, eller det bare er fordi der ikke kan presses så meget igennem partikel filteret.

• #14   11. aug 2017 Kom frem til at det måtte være partikel filter pga. min kørestil og ikke alt for lange ture. Købte en downpipe og monterede den - nu vil den fremad igen smiley smiley . Det mest overraskende er at den ved 90 km/t nu kører 21,7 km/l - målt over en strækning på 5 km. Oven i det lyder den ret pænt rå når den bliver fyret af smiley

Kommentér på:
BMW E91 335D - power mangler

Annonce