{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.632 visninger | Oprettet:

Kobling lugt kortvarigt {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Havde et par tons stabilgrus på krogen af vores 2013 Avensis 2,0 diesel og skulle skubbe traileren i gennem noget løst jord eller mere mudder efter alt det regn

Kunne godt mærke at bilen havde svært ved at skubbe den men ind kom den og havde ca 1000-1200 omdrejninger men da jeg kom ud stank der af kobling smiley
Har kørt lidt efter og der er intet forskel at mærke på gearskift og den glider hellere ikke i nogle gear ej hellere med hænger

Kom lugten bare pga det var hårdt for den og selvfølgelig slid men uden at koblingen eller andet er dødt
Har kørt meget med trailer og så meget andet og har aldrig lugtet koblingen før på dens 168.000 km

Vil selvfølgelig fortsætte med at køre indtil der går noget i stykker men er lugten normal eller tyder det på noget der er meget galt og kan risikere at ødelægge noget helt andet, svinghjul osv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling lugt kortvarigt
  • #1   25. jul 2017 Mon ikke bare du har belastet den så den er blevet varm. Ligesom hvis du voldbremser, så lugter bremserne også. Det er lidt samme princip.
    Mvh. Gert


  • #2   25. jul 2017 meget normalt det kan ske under sådan en belastning. ikke noget du skal bekymre dig så længe det kun var noget du lige gjorde kortvarige:)

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #3   25. jul 2017 den blev bare varm og slidt en smule ekstra, men du har været tæt på grænsen til en død kobling og svinghjul

  • #4   25. jul 2017 Jeg har også været ude for den lugt,
    men der gik lang tid før koblingen skulle skiftes men det kom pludselig.
    (Peugeot 407 2.0 diesel 2004)


  • #5   25. jul 2017 Ja okay, den var selvfølgelig hårdt belastet men kun i et kort øjeblik

    Der har ikke været noget at mærke efterfølgende så tror det bare har været det ekstra slid og pres samt varmen der har gjort det

    Kan en kobling egentligt blive skæv som bremseskiver kan? Ikke at jeg har oplevet nogle symptomer, men til en anden gang hvis det lugtede ville det være rart at vide om man skulle lade den stå i tomgang med koblingen oppe, nede eller om man bare skulle slukke motoren, som jeg gjorde da jeg holdte hvor jeg ville smiley


Kommentér på:
Kobling lugt kortvarigt

Annonce