{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.430 visninger | Oprettet:

hjæææælp til ford kuga i løkken {{forumTopicSubject}}

hey der jeg har lige kørt op til min kammerat der er i sommerhus med famillien.

de har en Ford Kuga vi ikke kan få liv i.

den meldte først (AWD MALFUNCTION) på infodisplayet.

men siden meldte den (KEY NOT DETECTED) og nu kan vi slet ikke få liv i den smiley der er godt nok lys i radioen og den røde diode ovenover infodisplayet, ellers sker der intet.

og bilen står med lys på som vi ikke kan slukke

nogle forslag? de kommer nede fra århus af og kan jo ikke rigtigt komme nogen steder...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjæææælp til ford kuga i løkken
  • #1   29. jul 2017 prøv at tage plus Polen af batteriet. og lad den stå i nogen minutter. og så sæt den på igen. og se hvad den så siger. og evt sætte startkabler på den. vis den er så langt nede i strøm pga den har stået med lyset tændt.

• #2   29. jul 2017 og evt prøv en anden nøgle vis du har en mere med. den kan jo have tabt koden i nøglen.

• #3   29. jul 2017 Er den med startknap?
    Måske dumt spørgsmål, har i prøvet og dreje nøgle istedet for startknap?

• #4   29. jul 2017 vis den er langt nede i strøm. så kan de også finde på at lave fejl der ikke er der. og ikke kan startet. men har i prøvet at sætte strøm til den. eller lade den op ?. og tage Polen af? lidt ellers skal i have tester på den og udlæse fejl .

• #5   29. jul 2017 vi har prøvet at tage plus fra osv = intet resultat.

vi har også lige prøvet at sætte at koble den på en anden bil med startkabler, og stadig lige så lidt respons.

det virker også på mig som om at den ikke føder systemet med strøm, men der burde den jo næsten gøre når der bliver smidt startkabler på den.

de skal sådan set hjem fra sommerhuset imorgen, så de er lidt presset ??????

• #6   29. jul 2017 og ja den er forresten med startknap, men "nøglehuset" ved ratstammen kan ikke drejes rundt nøglen kan kun sættes i.

• #7   29. jul 2017 Autohjælp hjem og en tester på smiley

• #8   29. jul 2017 ja autohjælp vil habe 5K for at trille den hjem ??

• #9   29. jul 2017 har du tjekket alle de store hoved sikring og alle de små der kan jo være røgen en ?. hvordan opstod problemet var det mens de kørte eller kørte bilen fint og så opdage de først problemet da de skulle starte dagen efter ?

• #10   29. jul 2017 det var da de skulle køre til fårup sommerland imorges ved 09.tiden imorges

• #11   29. jul 2017 men prøver lige det med sikringerne

• #12   29. jul 2017 han sagde imorges da de prøvede at starte den klikkede den bare helt vildt (starter måske?) og sidwn er den bare blevet mere træls

• #13   29. jul 2017 har i den røde nøgle med kan se der er andre der har prøvet det samme hvor de har kunne starte med den nøgle http://www.kugaownersclub.co.uk/forum/immobilizer-malfunction-service-required_topic9438.html

• #15   29. jul 2017 det kan også være som rene beskriver men har i prøvet det her der er nogen forslag

profilbillede
  • #16   29. jul 2017 .

profilbillede
  • #17   29. jul 2017 .

profilbillede
  • #18   29. jul 2017 kan være vi er nødt til at køre til århus efter reservenøglen, men der er bare intet liv i bilen pt, det med defekt kabel er også plausibelt

• #19   29. jul 2017 har i prøvet at låse bilen og gå 50/100 meter væk. og så gå tilbage igen så nøglen kommer uden for sende længde. så den kan læse nøglen igen. som de beskriver i det jeg har lagt billedet op af.

• #20   29. jul 2017 lyser den stadig eller har i fået en slukket ?

• #21   29. jul 2017 der er ingen repons når man prøver at låse bilen via fjernbetjeningen, damerne er lige kørt efter smøger i vores bil og de fik nøglen med.

• #22   29. jul 2017 lyset er slukket af sig selv igen.

vi har lige haft sat den koblet på min kones up! via startkabler en 20 min tid, men ingen ændring

• #23   29. jul 2017 nu har du tjekket at alle døre og klapper er lukket. hade nemlig et problem med en renault engang. der heller ikke ville slukke lyset. det viste sig at det var en dør der hang så kontakten var slidt. så den lige skulle lukkes et par gange. så virket den igen og kunne slukke og låse det hele igen så prøv at åben alle døre klapper og luk dem et par gange.

• #24   29. jul 2017 ok

• #25   29. jul 2017 har sq været alle de forskellige scenarier igennem jeg lige kan komme i tanke om, men det er forlygte lyset der var tændt og ikke kabinelyset, og alt stod som værende slukket.

de har lige givet 240K for bilen for knap 2 uger siden (brugt hos forhandler), så de er ikke super tilfredse

• #26   29. jul 2017 Prøv at skifte batteriet. Det kan måske være at der er klappet en celle, og så er det ikke sikkert at det hjælper at sætte startkabler på det gamle batteri.
    Alternativt at pille begge poler af batteriet og koble dem til at andet batteri med startkabler (men sådan at det IKKE har forbindelse med batteriet i bilen).
    Hvis der er klappet en celle, så kan der være volt (spænding) nok, men næsten ingen ampere (strøm) - og det hjælpe så ikke at koble et andet batteri på.

• #27   29. jul 2017 må lige prøve når fruerne er tilbage med den anden bil

• #28   29. jul 2017 Da er ofte autohjælp med, når man køber ny bil. Prøv lige at ringe til noget ford service

• #29   29. jul 2017 bilen er købt brugt hos forhandleren, den er fra 2010

• #30   29. jul 2017 Nå, ja 240K , så er den jo lidt brugt.

• #31   29. jul 2017 men det jo hvad der kan ske. fejl kan jo ske på alle biler. når de er brugte eller nye lige meget hvad dyre de er. og det kan jo være alt fra et dårlig batteri til en tabt kode. eller noget i den stil. men vis de lige har købt den må ham de har købt den af jo dække hvad det er. tag da og bestille Falck på bilen nu så vis den ikke kan starte i morgen så køre de den jo hjem til ham der skal lave den. og så har de Falck på bilen frem over det skulle jeg ikke undvære på nogen af mine biler.har haft Falck eller dansk autohjælp på alle mine biler de sidst 15 år vis ikke mere

• #32   29. jul 2017 batteriet på kugaen er ihvertfald dødt, vi fandt en batterilader i skuret og prøver at se om den gider give den noget juice.

der stod batteriet gav 7.9 volt på laderen.

men nu må vi se.

• #33   29. jul 2017 som der også bliver sagt det kan jo være falden sammen. men vis det er kan køre i Jem og fix i åbybro i morgen de åbner ved 9 tiden. de har batterier til de flest biler. til få penge. så det jo bare og tag det gamle med få et i samme model og mål. vis det skulle vise sig det er helt færdig og det også ok kvalitet Jem og fix batterier køre selv med dem på begge mine biler.

• #34   29. jul 2017 ja ellers har jeg måske et nede i mit autoværksted, men der er naturligvis også et stykke at køre, men status er nu at vi sætter den til at lade, og i mellem tiden kører vi til århus efter ekstranøglen, og så må vi se om vi kan finde et batteri på vejen smiley

• #35   29. jul 2017 okay men ellers er det ikke så dyrt ved Jem og fix et 74 amp mener det koster 599 eller 699 kr ca så det ikke slemt og så det nyt jo

• #36   29. jul 2017 vi kom lige i tanke om at vi egentligt havde drukket pænt meget så bilkørsel er et no go.

men en af mine naboer kommer imorgen tidlig og henter den kuga og får den kørt ned til forhandleren i bjerringbro, og så må han få kigget det lort smiley

men tak til alle for hjælpen herinde, endte med at vi måtte overnatte heroppe sjovt nok smiley

• #37   30. jul 2017 Jeg vil aldrig nogensinde mere købe batteri hos Jem & Fix. Mage til elendig behandling skal man dæleme lede længe efter.
    Først ville de ikke bytte det, selvom det ikke kunne trække starteren rundt.
    Så ville de prøve en opladning. Det gav en masse bøvl med at låne bil frem og tilbage og en masse unødvendig kørsel.
    Så meddelte fyren stolt, at NU var der skam 12 volt på, så NU var alt i orden.
    Heldigvis var jeg kørende i min van med et lånt batteri, så det blev koblet fra og erstattet af det nyindkøbte lo..ebatteri.
    Klik klik sagde det. Så skete der ikke mere. Og det havde bilen så holdt hjemme et døgn for. smiley
    SÅ tror jeg det gik op for fyren, at man ikke kan måle sig til, om et batteri er sundt med et lille latterligt digitalvoltmeter. Han fattede i hvert fald ikke forskellen på volt og ampere, men ville da prøve at få byttet det famøse batteri.
    Jeg var nok der, hvor dampen kom ud af ørerne og med meget smalle øjne, for udsigten til endnu en dag uden bil huede mig ærligt talt ikke.
    Jeg fik dog et andet batteri, der kunne starte bilen. Men ikke så meget som en undskyldning for at have holdt stille i et døgn.
    Så bliv mig fra livet med ord som "kvalitet" i den sammenhæng.
    Foretrækker mærker som f.eks. Varta, Bosch, Exide m.v.

• #38   30. jul 2017 Hold os lige opdateret om hvad fejlen var,

• #40   30. jul 2017 Allan R sjovt jeg har næste ikke haft noget problemer med de batterier. har brugt dem der fra i over 10 år Ca. og at de er dumme dem der sælger dig batteriet. og ikke kan finde ud af at bytte det igen pga af en fejl på batteriet. eller din bil bare overladet. hvad ved jeg når jeg siger kvalitet så mener jeg at jeg kun har byttet et batteri på 10+ år og har måtte bytte flere varta batterier end ved dem .men det værste sted jeg har købt batterier er er biltema der har jeg fået 3 batterier fra der var defekt inde for et månede. og de byttet dem uden problemer. men selv om det skal jeg ikke have flere batterier der ude for det selve batteriet der er dårlig .så holdt hurtig op med at købe batterier der igen

• #41   30. jul 2017 men noget helt andet fik i skiftet batteriet ? kunne den starte ?

• #42   30. jul 2017 vi har ikke skiftet batteriet nej, min nabo kommer inden længe med traileren så vi kan få den slæbt ned til forhandleren.

men formoder da det er batteriet.

• #43   30. jul 2017 Det kan også være generatoren på sådan en

• #44   30. jul 2017 min kære nabo tog en anden nabo med som er citroën mekaniker med, da det åbenbart er en lemon motor i sådan en.

og han havde taget en generator med som sjovt nok var problemet. men lortet ryger alligevel ned til forhandleren.

• #45   30. jul 2017 det var da godt i fandt fejlen. så i kan køre igen. men det ville jeg da også gøre sende den ned til ham forhandler han skal jo betale for det generator og arbejdet vel. smiley og ja vis det de 1.6 diesel eller 2.0 så det samme motor peugeot ford og mazda plus volvo også bruger i nogen af deres modeller .

• #46   30. jul 2017 vi er lige kommet ned til hinnerup hvor de bor, og når vi har læsset bilen af triller vi den tll bjerringbro.

så har da fået kørt nogle kilometer idag ?? bare glad for at vi slap for at køre turen i en ladbil ??????

det er en 2.0 der sidder i den, den melder stadig nogle fejl i infocenteret, men det må forhandleren rode med.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #47   2. aug 2017 Har forhandleren sagt noget, eller holder de ferielukket smiley

• #48   2. aug 2017 har faktisk ikke snakket med min kammerat siden søndag, men kan da lige sende ham en snap og høre hvordan det går med deres kuga eventyr ??

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #49   2. aug 2017 God ide smiley
    Folk herinde elsker opdateringer..
    Især de gode, men dårlige er også underholdene

• #50   2. aug 2017 de dårlige med billeder er bedst ??

• #51   3. aug 2017 #43 Havde åbenbart ret.
    En generator kan have 3 slags fejl.
    1. Mekanisk fejl: Løs/defekt rem; Dårlige lejer; revnet hus.
    2. Kan ikke lade: Løse forbindelser; defekte kul; afbrudte dioder; defekt regulator.
    Men man tænker ikke altid på:
    3. Aflader batteriet: Defekt regulator; kortsluttet diode; (delvis) kortslutning. Check med stoppet motor med et amperemeter, om der løber strøm tilbage gennem generatoren. Hvis der er sikring, så er den meget stor f.eks. 60 A. Hvis afladningen er større end 0,1 A, så prøv at tage sikringen eller ledningen fra generatoren. Hvis det stopper afladningen så er fejlen i generatoren.

Kommentér på:
hjæææælp til ford kuga i løkken

Annonce