{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bmw ventiler klaprer, byt til nyt?
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #1   22. aug 2017 Jeg ville nok starte med at lette laaget saa du kan faa et kig paa knasten.Den kan vidst klapre temmeligt meget,ofte pga at det roer der ligger over knasten med huller i til at sproejte olie ud over kansten stopper til,saa bliver knasten meget hurtigt slidt...

  • #2   22. aug 2017 Ja jeg havde også tænkt mig lige at lette låget og se hvordan det står til, men i tilfælde af at det er løfterne kan det så næsten betale sig at køre en rens?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #3   22. aug 2017 Maa erkende at jeg ikke har gode erfaringer med mekanikere paa daase,men har foer haft gode erfaringer med at bruge en anden viskositet olie.
    HVIS det vel at maerke er loefterne der klaprer.


  • #4   22. aug 2017 Snakker vi 10/60?

    Har lidt samme holdning til reparation på dåse smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #5   22. aug 2017 Ville aldrig haelde BG,undskyld 10w60,olie paa en bil der ikke er bygget til det,ved ikke lige hvad den korrekte olie til en 316 er men i min 325i banebil er der 10w40 semi syntetisk og skulle jeg proeve noget andet blev det en 5w30 eller 10w50.
    Men find nu lige ud af hvad problemet er inden du koeber dig fattig i diverse produkter smiley


  • #6   22. aug 2017 Jeg hører bare tit BMW folket rose castrol 10/60 til skyerne?
    Ja jeg er ikke en af dem der afprøver alt muligt før jeg ved hvad det er jeg laver, tværtimod, og det er også derfor jeg spørger mig lidt frem først smiley

    (har været den type i mine unge dage, før internettet, og det har jeg lært en del af, dyre lærepenge smiley )


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #7   22. aug 2017 Der er enkelte,bla E46 M3 modellen der er bygget til 10w60,men ellers synes jeg ikke det er noget jeg ofte ser anbefalet paa diverse forums.Men nu er det saa ogsaa udenlandske forums jeg bevaeger mig mest rundt paa smiley
    Som sagt,faa lige lettet laaget,de er meget kendt for at larme fra knasten.


  • #8   22. aug 2017 Ja selvfølgelig, tak for snakken smiley

    (de er åbenbart også kendt for ventilløfter støj, har i hvert fald fundet en masse emner om det hvor løfterne er blevet skiftet og lyden forsvandt)

    Jeg vender tilbage med hvad problemet var når det er fundet smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #9   22. aug 2017 Helt sikkert,det kan vaere begge dele,var mere for at du ikke stirrede dig blind paa en ting,som det saa lyder som om du ikke havde gjort alligevel smiley
    Held og lykke med det.


  • #10   22. aug 2017 Mange tak, og tak for hjælpen smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #11   22. aug 2017 Det var saa lidt smiley

  • #12   22. aug 2017 Som ejer af en del E36´ere igennem tiden - også 4 Cyl. så må man bare sige at de løftere har det med at begynde på støj og tikken. At prøve produkter for at afhjælpe er spild af penge i min verden.

    Såfremt det er løfterne er der to muligheder.-eller 3.
    1. Prøve med en anden olie. Det har taget det værste på nogle af de jeg kender til, men aldrig helt 100%.
    2. Skifte løfterne.
    3. Finde en brugt motor til 1500-2500 Kr. og smide i hvis man selv kan.

    En 4 Cyl. med KM på bagen vil larme før eller siden på den måde.. På E30´erne var det romantisk, på E36 til at blive skør af..:)


  • #13   22. aug 2017 Hvis det er løfterne så bliver de skiftet og så får den et olieskift med den rigtige olie, det er ikke en bil jeg vil bruge hverken for meget tid eller penge på smiley
    Tak for råd smiley


  • #14   23. aug 2017 Ellers skyd den af..."AS is"... og spar tid/ penge ..
    De klaprer de fleste af dem... med lidt km på bagen...


  • #15   23. aug 2017 Ventilløfterne koster ikke ret meget og er nemme at skifte så hvis det er dem så skifter jeg dem, bilen er nysynet. Den er ikke et glansbillede men de småpenge er den alligevel værd at ofre på. smiley

  • #16   23. aug 2017 Hej du. Hvis jeg var dig vil jeg skifte løfterne. De er ikke så dyre og du kan skifte dem uden at pille knaster ud. der findes et speciel værktøj til at presse ventil ned med og man trække løfterne ud ??

  • #17   23. aug 2017 Hej niller. Hvad er det for et stykke værktøj og kan man i værste fald klare sig uden?
    Jeg havde godt læst mig frem til at de var nemme at skifte og at det kunne gøres uden at skulle ha knasten ud, men der blev ikke nævnt noget om et stykke værktøj?
    Mvh VD


  • #18   24. aug 2017 Det er desværre knasten smiley
    Så jeg vil se om jeg kan finde en brugt top/knast.
    Er knasten på 1.6 og 1.8 M40 den samme eller er der forskel?
    Hvis de er ens er der nok en større chance for at finde noget der er brugbart.


  • #19   24. aug 2017 Nå så vidt jeg lige kan se så skulle de være helt ens, det udvider mulighederne lidt.

  • #20   24. aug 2017 Held og lykke med det! smiley

  • #21   24. aug 2017 Takker smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #22   25. aug 2017 Knasten kan vidst koebes fra ny for under en tusse,men et saet med nye vippearme og loeftere var nok bedre ?
    http://www.ebay.co.uk/itm/Camshaft-Kit-FEBI-BILSTEIN-BMW-3-Series-316i-318i-/291852022354?hash=item43f3bc7252:g:Vq4AAOSwaB5XuZJm
    Men faa nu lige tjekket din olietilfoersel over knasten,har set paa diverse forums at de anbefaler enten at skifte roeret eller at bore hullerne op med et 1mm bor.
    Grunden til at de stopper til er tilsyneladende at folk skifter olie alt for sent.
    Maerk ogsaa op hvad der er for og bag paa den naar du afmonterer da den kan vendes 180 grader og saa er det kun halvdelen af knasterne der faar olie.
    Uanset hvad saa start lige motoren op uden ventildaeksel naar du har skiftet knast saa du kan se at alle knaster faar olie.
    God arbejdslyst smiley


  • #23   25. aug 2017 Jeg fandt et RIGTIG fint topstykke med det hele i for en slik, knasten og vippearme er som nye (måske skiftet på et tidspunkt?) og ja du har helt ret, olierøret får en ordentlig tur inden det bliver monteret og er der det mindste problem så bliver det skiftet.
    Løfterne bliver skiftet uanset hvad da jeg ikke vil risikere at de snakker når arbejdet er gjort, og de er billige så det ville være dumt andet.
    Tak for det gode råd med at vende det rigtigt!
    Knasten i min var TOTALT smadret smiley
    Den får selvfølgelig frisk olie og filter når den er klar smiley
    Mange tak for hjælpen!


  • #24   25. aug 2017 Vi vil høre den i gang når du er færdig! smiley

  • #25   25. aug 2017 Den kommer til at spinde som en mis smiley

  • #26   25. aug 2017 Håber jeg... smiley
    Kender ikke bilen da den ikke kunne køre da jeg overtog den, fik den startet men da den jo lød af helvede til så blev den ikke prøvekørt eller noget som helst, så det bliver spændende smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #27   26. aug 2017 Det var saa lidt,god arbejdslyst smiley

  • #28   26. aug 2017 RSP:
    Jeg forstår ikke helt det med det olie rør, det ser helt ens ud, uanset hvordan man vender det? Jeg er selvfølgelig klar over at hullerne skal vende ned mod knasten men ellers er det helt ens i begge ender, hullerne er placeret på samme måde i begge ender/sider fra "banjobolten" og ud til siderne? Jeg har lagt mærke til hvilken ende der skal vende fremad men for mig ser det ud som om at det er helt lige meget hvordan det sidder?


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #29   27. aug 2017 Ved det ikke med sikkerhed,var bare noget jeg laeste paa et forum.
    Undskyld det tager lidt tid at svare (bg virker ikke paa min mobil,blev smidt af siden 12 gange tidliger,saa gav jeg op...) saa var noed til at vente til jeg kom hjem.
    Men som sagt,hvis du starter inden du monterer ventildaekslet burde du jo kunne se om alle knaster faar olie.


  • #30   27. aug 2017 Jeg tror alligevel at du har ret, hullerne er en lille bitte smule forskudt på hver sin side, så du har nok ret smiley

  • #31   31. aug 2017 Så er alt monteret men jeg fandt ud af at generatoren er stået af, bilen aflader når generatoren er sat til, så jeg tog ned til den lokale hugger som desværre ikke havde en på hylden smiley så nu skal jeg lige ha fundet en generator og SÅ skal der gang i svinet smiley
    Spændende! smiley


  • #32   31. aug 2017 Han havde kun en generator med multirib hjul hvor min er med v- rem hjul, kunne man evt bytte rundt på dem eller er det en helt anden generator, nogen der ved det?

  • #33   1. sep 2017 Er den generator med elektronisk spændingsregulator?
    For så kan du ofte bare skifte den...
    Men ellers kan der jo være røget en diodebro inden i..
    På en del af dem kan man skifte diodebro
    Det kan den lokale autoelektriker teste


  • #34   1. sep 2017 Jeg tror at det er broen men jeg skifter den ud med en brugt, gider ikke bøvle med det og den koster ikke så meget, der skal ikke bruges for mange penge på bilen da jeg ikke kender standen på resten af den. Jeg overtog den da den ikke kunne køre, fik gang i den og den lød jo selvfølgelig forfærdeligt så den blev slukket med det samme.
    Nu har den fået en så godt som ny knast, vippearme og nye ventilløftere, skal bare ha fundet en generator, så skal der jages liv i den smiley


  • #35   1. sep 2017 Der var nok en grund til at den "ikke kunne køre":).. godt at høre at du har fået liv i bunken.. se så at træd speederen i bund med at få den skudt afsted:).. til en der vil leve med de fejl der kunne komme.

  • #36   1. sep 2017 Altså umiddelbart er den i rimelig stand og næsten nys men jeg ved mere når jeg har prøvekørt den smiley
    jeg havde liv i den inden jeg skiftede knast osv, men som sagt så blev den slukket omgående pga den lyd den havde.
    Ingen lamper lyste og den startede første gang da den fik strøm på trods af den TOTALT smadrede knast/vippearme smiley
    Det kan være at den skal bruges til lidt vintersjov smiley


  • #37   1. sep 2017 Tegne cirkler på asfalten ..:)

  • #38   1. sep 2017 Ja hvis der er sne nok smiley

  • #39   1. sep 2017 Konen ud, ny knast og vippetøj..
    Den gamle dame ska nok lave lakrids:)


  • #40   1. sep 2017 Ja eller i bagagerummet med hende så der er bid smiley smiley smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #41   1. sep 2017 Tror din er den "gamle" motor med tandrem,hvis det er tror jeg du kan udvide jagten til ogsaa at omfatte generatorer fra E30 da den sikkert ogsaa passer.
    E34 vil sikkert ogsaa passe.
    Uanset hvad burde det ikke vaere helt umuligt at finde en brugt,er jo lavet paent mange af dem.


  • #42   1. sep 2017 Den er ikke med multiribrem men med den gamle type v rem, men ja, det burde ikke være noget problem at finde en og jeg tager op til en stor ophugger i morgen. Vores lokale ophugger er ikke ret stor og derfor havde han ingen.
    E30 kører med en anden type generator end E36 selvom at de har samme motorkode M40 og den passer på motoren men selve remhjulet har ikke samme højde så remmen passer ikke, dvs den kører skævt.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #43   2. sep 2017 Ok,tog bare lige et hurtigt kig paa ebay og kunne se at de saelger den samme generator til E30 og E36.
    Fik du startet motoren ?


  • #44   2. sep 2017 Nej jeg har ikke haft den startet, jeg skal ha fat i en generator først smiley
    Havde fat i den store ophugger men han havde heller ikke en generator, det er sgu træls.. smiley


  • #45   3. sep 2017 Efter flere timers søgen fandt jeg ENDELIG en generator på nettet og den er selvfølgelig bestilt, så nu venter jeg bare på at den dukker op smiley
    Den er brugt, 527kr med garanti, returret, moms og fragt til min adresse, det er sgu ok smiley


  • #46   8. sep 2017 Så spinder yalla smiley
    Mangler bare at køre en tur og se om resten hænger sammen smiley


  • #47   9. sep 2017 Lakrids lakrids lakrids

  • #48   9. sep 2017 Ja eller lachris smiley smiley
    Jeg er spændt på om resten af bilen hænger sammen smiley


  • #49   9. sep 2017 Tjek om velcroen har sluppet.. hvis den knitrer så holder det;);):)
    Ellers kan Gaffa gøre meget


  • #50   9. sep 2017 He he smiley Den startede op med ventilstøj men det forsvandt da den fik pumpet olie op i løfterne og nu lyder den fornuftig. Man kan lige ane lidt men det sidste forsvinder måske når den lige får en tur på vejen. Den lyder i hvert fald ikke som en traktor længere smiley

  • #51   9. sep 2017 Fedt.. fedt godt at høre:)

Kommentér på:
Bmw ventiler klaprer, byt til nyt?

Annonce