1.397 visninger
|
Oprettet:
Bmw ventiler klaprer, byt til nyt? {{forumTopicSubject}}
Jeg står med en bmw E36 316i fra 93 der klaprer i ventilerne/løfterne og jeg ville høre om det kan betale sig at prøve et af de produkter der skulle afhjælpe dette, eller om det er spild af tid og man lige så godt kan skifte løfterne med det samme?
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
HVIS det vel at maerke er loefterne der klaprer.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Har lidt samme holdning til reparation på dåse
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Men find nu lige ud af hvad problemet er inden du koeber dig fattig i diverse produkter
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Ja jeg er ikke en af dem der afprøver alt muligt før jeg ved hvad det er jeg laver, tværtimod, og det er også derfor jeg spørger mig lidt frem først
(har været den type i mine unge dage, før internettet, og det har jeg lært en del af, dyre lærepenge )
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Som sagt,faa lige lettet laaget,de er meget kendt for at larme fra knasten.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
(de er åbenbart også kendt for ventilløfter støj, har i hvert fald fundet en masse emner om det hvor løfterne er blevet skiftet og lyden forsvandt)
Jeg vender tilbage med hvad problemet var når det er fundet
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Held og lykke med det.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.886
Såfremt det er løfterne er der to muligheder.-eller 3.
1. Prøve med en anden olie. Det har taget det værste på nogle af de jeg kender til, men aldrig helt 100%.
2. Skifte løfterne.
3. Finde en brugt motor til 1500-2500 Kr. og smide i hvis man selv kan.
En 4 Cyl. med KM på bagen vil larme før eller siden på den måde.. På E30´erne var det romantisk, på E36 til at blive skør af..:)
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Tak for råd
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.546
De klaprer de fleste af dem... med lidt km på bagen...
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
nov 2011
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 3 Svar: 37
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Jeg havde godt læst mig frem til at de var nemme at skifte og at det kunne gøres uden at skulle ha knasten ud, men der blev ikke nævnt noget om et stykke værktøj?
Mvh VD
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Så jeg vil se om jeg kan finde en brugt top/knast.
Er knasten på 1.6 og 1.8 M40 den samme eller er der forskel?
Hvis de er ens er der nok en større chance for at finde noget der er brugbart.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.886
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
http://www.ebay.co.uk/itm/Camshaft-Kit-FEBI-BILSTEIN-BMW-3-Series-316i-318i-/291852022354?hash=item43f3bc7252:g:Vq4AAOSwaB5XuZJm
Men faa nu lige tjekket din olietilfoersel over knasten,har set paa diverse forums at de anbefaler enten at skifte roeret eller at bore hullerne op med et 1mm bor.
Grunden til at de stopper til er tilsyneladende at folk skifter olie alt for sent.
Maerk ogsaa op hvad der er for og bag paa den naar du afmonterer da den kan vendes 180 grader og saa er det kun halvdelen af knasterne der faar olie.
Uanset hvad saa start lige motoren op uden ventildaeksel naar du har skiftet knast saa du kan se at alle knaster faar olie.
God arbejdslyst
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Løfterne bliver skiftet uanset hvad da jeg ikke vil risikere at de snakker når arbejdet er gjort, og de er billige så det ville være dumt andet.
Tak for det gode råd med at vende det rigtigt!
Knasten i min var TOTALT smadret
Den får selvfølgelig frisk olie og filter når den er klar
Mange tak for hjælpen!
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.886
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Kender ikke bilen da den ikke kunne køre da jeg overtog den, fik den startet men da den jo lød af helvede til så blev den ikke prøvekørt eller noget som helst, så det bliver spændende
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Jeg forstår ikke helt det med det olie rør, det ser helt ens ud, uanset hvordan man vender det? Jeg er selvfølgelig klar over at hullerne skal vende ned mod knasten men ellers er det helt ens i begge ender, hullerne er placeret på samme måde i begge ender/sider fra "banjobolten" og ud til siderne? Jeg har lagt mærke til hvilken ende der skal vende fremad men for mig ser det ud som om at det er helt lige meget hvordan det sidder?
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Undskyld det tager lidt tid at svare (bg virker ikke paa min mobil,blev smidt af siden 12 gange tidliger,saa gav jeg op...) saa var noed til at vente til jeg kom hjem.
Men som sagt,hvis du starter inden du monterer ventildaekslet burde du jo kunne se om alle knaster faar olie.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Spændende!
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.546
For så kan du ofte bare skifte den...
Men ellers kan der jo være røget en diodebro inden i..
På en del af dem kan man skifte diodebro
Det kan den lokale autoelektriker teste
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Nu har den fået en så godt som ny knast, vippearme og nye ventilløftere, skal bare ha fundet en generator, så skal der jages liv i den
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.546
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
jeg havde liv i den inden jeg skiftede knast osv, men som sagt så blev den slukket omgående pga den lyd den havde.
Ingen lamper lyste og den startede første gang da den fik strøm på trods af den TOTALT smadrede knast/vippearme
Det kan være at den skal bruges til lidt vintersjov
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.546
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.546
Den gamle dame ska nok lave lakrids:)
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
E34 vil sikkert ogsaa passe.
Uanset hvad burde det ikke vaere helt umuligt at finde en brugt,er jo lavet paent mange af dem.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
E30 kører med en anden type generator end E36 selvom at de har samme motorkode M40 og den passer på motoren men selve remhjulet har ikke samme højde så remmen passer ikke, dvs den kører skævt.
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Fik du startet motoren ?
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Havde fat i den store ophugger men han havde heller ikke en generator, det er sgu træls..
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Den er brugt, 527kr med garanti, returret, moms og fragt til min adresse, det er sgu ok
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Mangler bare at køre en tur og se om resten hænger sammen
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.546
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
Jeg er spændt på om resten af bilen hænger sammen
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.546
Ellers kan Gaffa gøre meget
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.546
Bmw ventiler klaprer, byt til nyt?