{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.410 visninger | Oprettet:

Abdullah Z
Abdullah Z
Tilmeldt:
11. apr 2016
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Audi A4 2.0 TDI B7 Problemer {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter

Jeg har fået et problem med min A4 2.0 TDI. Den kører super godt 80% af tiden, også 20% af tiden så er det her hvor problemerne sker.
Når jeg fx kører på motorvejen og gir den gas, så kører den super fint indtil den lige pludselig ikke vil trække mere overhovedet. Den bliver konstant ved samme omdrejninger selvom hvis jeg giver bundgas. Det er næsten altid ved 2500 omdrejninger det sker. Problemet skete for første gang fra et år siden, en enkel gang, men da jeg slukkede bilen og startede den igen, så var den helt normal igen. Nu sker det meget hyppigt.
Har været hos en del forskellige værksteder, som alle har sagt forskellige ting til mig, såsom dysserne, tændrør/tændspole, eller turbo. Jeg er desværre bange for det er turboen der ikke har det godt.

Er der nogen der har oplevet det samme, eller har en idé om det?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A4 2.0 TDI B7 Problemer
  • #1   23. aug 2017 Har bilen givet nogle fejlkoder/lamper der lyser i instumenterignhen

    Mit først gæt/sted at kigge vil være noget elektronisk med din gaspedal

    Og husk en diesel bil har ikke tændrør/tændspole så vil ikke lytte til den meka der har fortalt dig det som et problem


  • #2   23. aug 2017 EGR Ventil, Ladetryksstyring, LMM, osv osv. kan være mange ting.
    Find en mekaniker der ikke siger det kan være tændrør eller tændspoler til en start....


  • #3   24. aug 2017 En defekt luftmassemåler kan lave samme problemer. Det virker som om den slet ikke kan trække, men gør det meget langsomt.

    Få udlæst fejlkoder på den, så bliver du sikkert meget klogere


  • Abdullah Z
    Abdullah Z Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #4   24. aug 2017 Så blev den smidt på værksted, mekanikeren gav dommen at det er dysserne / Partikelfilteret mener jeg han sagde.
    Når jeg søger rundt omkring på symptomer på dårlige dyssere, så kommer ikke mit problem frem som et "symptom".
    Er der et klogt hoved der kan svare om dysserne kan skabe sådan et problem?


Kommentér på:
Audi A4 2.0 TDI B7 Problemer

Annonce