{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

C3 1.4HDI 68hk 2002 motorproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

C3 1.4HDI 68hk 2002 motorproblemer

Har fået et herligt ovenstående problem.
Motoren hugger ved acceleration og gør det praktisk umuligt at komme op i fart.
Som sådan et ganske typisk problem med diverse filtre, map/maf sensorer osv. DOG sker det KUN i 2.gear.... ?

Dvs. accelerere ud i første og skifter til tredje, så er der ingen problemer (enkelt hug i tredje kan forekomme men sjældent)

Ligeledes kan jeg ikke få kontakt til ECU. og er selv ude i tanken at den skal udskiftes, men inden, er der nogen der har stødt på problemet?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  C3 1.4HDI 68hk 2002 motorproblemer
  • #1   24. aug 2017 Hvilken tester bruger du? Har oplevet flere gange på de motorer at katten går løs og ligger sig på tværs, og de har gjort lidt som du beskriver

  • #2   24. aug 2017 Fik kontakt med ECU med en anden tester. Fik 3 fejl, dog ingen der har indflydelse på motorens gang.

    En kat der klapper sammen eller anden grund til udstødningen stopper til, har vel indflydelse i alle gear?

    dieselpumpen leverer mellem 1200-1450 bar ved fuldlast
    EGR regulerer fint
    injektor sprøjter 20mg/cp ind ved tomgang og omkring 120ish ved fuldlast i alle gear.
    LMM kører ligeledes med samme tolerance i alle gear.
    Hvis motoren bliver godt driftsvarm, kan tredje gear drille en lille smule i lave omdr, men ikke i nærheden af 2 gear....

    Spændingen på dyser 2 og 3 er 3.3V og 0V på 1 og 4.... dog tror jeg det er en læsefejl af testeren da den går fint på alle cyl.

    Any ideas? smiley


  • #3   25. aug 2017 Update. Har fået slettet fejlkoderne. ESP var en af fejlkoderne men viste sig at være en irret sikring.
    Får ikke nogen fejlkoder mere, men stadig samme problem.



  • #4   28. aug 2017 Fejl fundet, Multistik på bagsiden af motoren med dårlig forbindelse.

Kommentér på:
C3 1.4HDI 68hk 2002 motorproblemer

Annonce