{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

slidning efter sporing {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

jeg har her for 15 dage siden fået sporet min bil og har i dag kunne konstatere at den slider lidt mere på den yderste slidbane, så jeg kontaktede mekanikeren og han sagde først at det var meget normalt.
er det så det??

derefter sendte han min bil på lift for at undersøge styretøjet. som kun fejlede, en lille, bitte smule ved tandstangen,
kan det være årsag, når det var så lidt at de var 2 mekanikere til at opdage/finde ud af det??

hjælp mig lige,
skal en bil slide mere på den yderste slidbane...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slidning efter sporing
  • #3   24. aug 2017 Der er så også dem hvor den bare får fuld gadaffi i svingene smiley

• #4   24. aug 2017 der vil jeg nu mene at jeg kører pænt ? og om det er indbildning. godt nok var dækkene brugt da jeg fik dem på men mener nu at de var ret jævnt slidte. det er derfor jeg lige spørger herinde. inden den blev sporet var den lige så skæv som tårnet i pisa, med de inderste slidbaner.
    det er kun fordækkene den gør det ved.

• #5   24. aug 2017 Det hjælper jo ikke at spore bilen hvis der er slør et eller andet sted. Det skal laves først og så skal den sikkert spores igen.

• #6   24. aug 2017 Hvis dine dæk er slidte på 15 dage, har du enten kørt utroligt råddent eller så vil du fysisk med det blotte øje kunne se, at de peger ekstremt meget indad i begge sider. Du kan ikke slide et dæk på 15 dage ved alm kørsel, heller ikke hvis bilen er sporet "lidt" forkert. Her skal vi ud og snakke ekstremer.

• #7   24. aug 2017 de kunne heller ikke finde ud af om det var noget af betydning med tandstangen
    de tilbød at spore den igen hvis jeg ville have det og derfor ville jeg lige høre hvad folk havde at sige herinde. ?

• #8   24. aug 2017 De kan vist ikke finde ud af ret meget...
    Find en ny mekaniker er mit råd.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #9   24. aug 2017 Hvis den er begyndt at slide udvendigt, så må der være ekstremt meget positiv camber og så må toe have været så meget ude af den før den blev sporet, at toe og camber havde neutraliseret hinandens problem så der ikke har været nævneværdig slid på dækket
    Efter du har fået sporet den, så står toe snor lige, og der er fortsat ekstrem meget positiv camber, som gør at dine dæk bliver slidt udvendig

Kun en mulighed, det er ikke sikkert at det er tilfældet på dit køretøj.

• #10   24. aug 2017 Altså... Hvorfor skulle den overhovedet spores for 15 dage siden?

• #11   24. aug 2017 Og det slid var der ikke inden sporingen?

• #12   24. aug 2017 Jeps. Der var intet slid på dækkene, derfor valgte hun at få sporet bilen...??

Men nu er de slidt...?! smiley

• #13   25. aug 2017 Der er noget rivende galt.
    Selvfølgelig skal hverken inder- eller yderside slides mere end resten.
    Det må gøres om:
    Værkstedet bør tjekke alle bøsninger, styre- og bærekugler m.m. inden de påbegynder en sporing. Er der slør i tandstangen/styrekuglen kan hjulet ikke spores korrekt.
    Allerbedst er en firehjulsudmåling MED en rapport vedlagt.
    Så har man dokumentation på, at målene overholdes.

Kommentér på:
slidning efter sporing

Annonce