{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.815 visninger | Oprettet:

Audi A6 4f med nye kæder (skal man købe) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Har i en del stykke tid overvejet at købe en Audi a6 4f V6 benzin med de kendte kæde problemer smiley men har ikke rigtig turde gøre det da denne rep kan rive din økonomi itu.
Men har fundet en hvor kæderne er skiftet for 10000 km siden har prøvet kørt den og den kører fantastik,hele bilen har kørt 190000 km og der er regning på reparation.

Men tør man købe den,er der andre der har haft problemer efter at kæderne er skiftet, eller kører det bare derefter ? Der må jo køre en del der har fået skiftet kæderne 1 gang
Mvh Nick


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A6 4f med nye kæder (skal man købe)
  • #1   10. sep 2017 Det er ikke så slemt som alle tror med de kæder de starter med at snakke når man kold starter og der begynder man tænke på skifte . der mange biler i dag der køre med kæde. min kære nabo har os Audi a 6 kørt 390000 km og købte den da den have kørt 180000 og den siger intet i nu . Så spring du bare på

  • #2   10. sep 2017 Det kommer også an på hvilken årgang den er fra. 2007 og opefter skulle ikke have samme problemer som 04-06 modellerne.

    Jeg har haft bilen selv og jeg var ubeskriveligt glad for den.


  • #3   10. sep 2017 Den er fra 2005,havde kigget på en 08 men den blev solgt smiley vil også gerne have en nyere årgang.
    Den jeg har kigget på har stort set fyldt servicebog, kæderne er skiftet inkl knastkæder sensor og nogle andre ting pris 30 kilo smiley den kører fint i motor.
    Det er bare det om det holder,må da gå ud fra det er stærkere kæder der er kommet på eller hvad! Har læst mig frem til At det er longlife service der slår dem ihjel der sætter sig i oliepumpe og ved stempelringe.
    Hvis jeg køber den kommer der olieskift for hver 10000 km det er landevej og motorvej på arbejde smiley


  • #4   10. sep 2017 Jeg havde også longlife på min og de prøvede altid at bilde mig ind at "bilen behøver ikke olieskift, undtagen ved det 2 årlige service og at gearkassen kører på evighedsolie" - bullshit, jeg skiftede olie og filter i motor hver 10.000 og i gearkassen ved hvert 40.000 (anbefalingerne siger 60) desuden fik den også 1år/25.000 service. undskyld mit sprog, men fuck deres longlife lort....
    Jeg tænker da at når kæde osv er skiftet, burde der ikke være et problem? specielt ikke hvis den er skiftet hos Audi. Men det er svært at sige, for du vil kunne høre det på om den rasler..


  • #5   10. sep 2017 min 3.0 har ikke kæde den er os sjælden

  • #6   27. okt 2017 Hvis de er skiftet så køb den. Husk motorrens ved olieskift- HVER gang... har selv en A6 2,4 quattro 2007. Kørt 146000 km nu.. den sagde et kort skrald en morgen.. fik motorrens og nyt olie efter og have kørt 10000km. Har intet sagt siden.. jeg var også mega nervøs inden jeg besluttede mig.. men er de skiftet har du vel 200000-300000 km indtil næste gang... motorrens er altså utrolig vigtig... lover dig olien er sort- selv kun efter 10000km.. så skifter efter 7000km fremover. Og husk den kører på castrol 0/40 edge.... smiley og som Rune siger ja- drop det der longlife pis- der er en grund til der står 15000km service og ikke 30000km længere.... idiotisk påfund de kom med... smiley

Kommentér på:
Audi A6 4f med nye kæder (skal man købe)

Annonce