{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.194 visninger | Oprettet:

Martin N
Martin N
Tilmeldt:
4. mar 2013
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 25

Justere bremsepedal - Vectra C {{forumTopicSubject}}

Halløj,

Jeg syntes at der er for lang vandring på min bremsepedal til den begynder at bremse. I situationer hvor der skal bremses/reageres hurtigt, kan det føles ubehageligt.
Så skiver og klodser blev skiftet hele vejen rundt, men det hjalp ikke.

Er det muligt at justere bremsepedalen, så den bremser ved mindre pedalvandring.
Eller skal jeg bare vende mig til at køre Opel i stedet for Ford og Citroen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justere bremsepedal - Vectra C
  • #1   18. sep 2017 Hvornår er din bremsevæske skiftet? Det kan godt give lidt synes jeg smiley Jeg ved ikke om det betyder noget men jeg føler det giver lidt og bør vist skiftes mindst hver andet år smiley

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #2   18. sep 2017 Det er jeg ikke sikker på, men det tjekker jeg lige op på.
    Jeg overtog bilen i foråret med fuld servicebog, men det er jo ikke nødvendigvis nogen garanti smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #4   18. sep 2017 Kan vaere luft i din bremsevaedske,paa nogen biler skal du have ABS'en aktiveret for at faa den luftet ordentligt ud.
    Men det nemmeste ville jo nok vaere at koere en tur i en bil magen til og se om det er det samme,er det ikke saa er der nok en god chance for at du har et problem.


  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #5   18. sep 2017 Tak for svarene gutter, så har jeg lidt at arbejde videre med.



  • #6   18. sep 2017 Du har nok en lækage, eller luft i som allerede nævnt. Tænk på at væske ikke kan komprimeres, men det kan luft. Derfor giver luft mere vandring.

  • Ken P
    Ken P Online Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.519
    #7   18. sep 2017 NU er bremsepedal elektrisk.. så der er ikke noget mekanisk i den.

  • Ken P
    Ken P Online Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.519
    #9   18. sep 2017 Nå så vil jeg da gerne se dig finde det inde ved bremse pedalen på en Vectra C...

    ja bremse system er hydraulisk.

    Men pedalerne, kan pilles ud som man lyster, de er kun et stik til dem. altså drive by wire


  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #11   18. sep 2017 Skal bremserne luftes på en speciel måde?
    Eller er det bare at starte med højre bag, slange på studs, pedal i bund, åbne/lukke nippel osv.?

    Jeg læste dog et sted at Vectra'er ikke er så glade for så meget pumpen på pedalen. Pakningerne på hovedcylinderen kan blive utæt.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #12   18. sep 2017 Ja hovedcylinderen kan blive utaet i pakningerne,men det kan ske paa alle biler.Det kan ogsaa vaere det allerede er sket med din.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #14   18. sep 2017 Vil absolut ikke anbefale at bruge pumpe metoden,hverken stille og roligt (goer man ikke altid det ???) eller noget andet.
    Uanset hvad saa er det dine bremser vi snakker om,dvs din og alle andres sikkerhed,lad for guds skyld vaere med at proeve lidt her og der hvis du ikke har styr paa bremser.
    Koer den til mekaniker og faa det lavet ordentligt foerste gang,HVIS abs skal aktiveres kan du alligevel ikke selv goere det uden det rette udstyr smiley


  • #15   18. sep 2017 Hej
    Få dine kalibre checket. Med den beskrivelse er gliderne fastgroede og rokker sig ikke ud af stedet. Jo noget rokker og det er hele kaliberen og skive ved forstørret vandring. Få det fixet inden yderlig skade, hvis det ikke allerede er sket.
    MVH KP


Kommentér på:
Justere bremsepedal - Vectra C

Annonce