{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.027 visninger | Oprettet:

I30 tikker ved acceleration {{forumTopicSubject}}

Hey

Min Hyundai i30 1,6 crdi tikker ved acceleration.
Der er intet udover normal dieselgang ved tomgang eller når man kobler ud.

Bilen har fået diverse rens, både til tank og ved skift af olie. Den kører på foreskrevne 5w30 C3.

Dyserne har været ude og testet i bænk uden fejl. Original tester melder ingen fejl og forstøvning er som det skal være.

Kan det være en ventil til turbo eller hvad der er på sådan en?
Sidst jeg tjekkede var der intet slør i turbohjulet.
Kan det være noget turborør / manifold der er utæt ved belastning?

Bilen har kørt 160.000
Det skal lige nævnes, at bilen er chippet ved Landberg og EGR er slået fra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I30 tikker ved acceleration
  • #1   19. sep 2017 Er lyden omdrejnings bestemt ? Altså den stiger oh falder ved gas givening/slip ?

• #2   19. sep 2017 Det er en konstant tikken lige så snart man rør gassen. Slipper man eller kobler ud, så forsvinder den ( I hvert fald inde i kabinen) smiley

Jeg tjekker det her senere for at være helt sikker.

• #3   19. sep 2017 En lille update....

Det stiger i takt med omdr, men tydeligst i de lave gear, men nok pga. støj. Det forsvinder så snart man slipper gassen.
    Det kan også ske, at det er noget dysestøj.
    Jeg må også lige få tjekket om der er noget at se ved udstødningsmanifolden. smiley

• #4   19. sep 2017 Kan det være ringe olietryk?
    Den lyser de første 2-3 sek efter start og ikke på andre tidspunkter.

Jeg fik godt nok målt olietrykket og skiftet olietrykskontakt sidste år, hvor mekanikeren sagde der ikke var noget galt.

• #5   19. sep 2017 Kunne godt være knastkæden der "tikker". Slap optrammer, eller slidt kæde tænker jeg. Sådan en metalisk lyd der ikke skal være der, som forsvinder når du slipper speederen, fordi trykket fra kædestrammeren falder.

Har skiftet kæde på flere hyundai kædemotorer der har kørt mindre end din, og umiddelbart har det ikke meget at sige bilen er chippet. Deres kæder er bare ringe, og ligeledes kæderstarmmeren

• #6   19. sep 2017 #5

Jeg har hørt, at de kører med traktorkæder på deres 1,6 crdi DF4B motor, men er der nogen måde at få det bekræftet på om det er kæden?

Kan det være den der er årsagen til, at bilen gerne nykker i det når man slipper gassen og ikke træder meget forsigtigt ned? Godt nok gør den det ikke, hvis man filer lidt på koblingen.. Der er skiftet kobling i den smiley

Det er jo desværre en større reparation at få skiftet kæden smiley

• Nadir Ö
    Nadir Ö Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #7   10. apr 2018 Ser du ikke lige mit seneste opslag med video? Er det på den måde din Hyundai larmede

Kommentér på:
I30 tikker ved acceleration

Annonce