{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Christian K
Christian K
Tilmeldt:
6. jun 2017
Følger: 12 Emner: 5 Svar: 3

Ford Focus C-Max rasler i føresiden {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Focus C-Max TDCi med automatgear fra 2007. Kørt 263.000 km.

Tidligere i dag da jeg var ude at køre, begyndte en raslen pludseligt fra føresiden. Det kom ca. fra pedal/hjulhøjde, og jeg tænkte først, at det kunne være bremsekaliberen, som havde raslet sig fri. Det var det ikke.

Lyden er blevet kraftigere nu, og det lyder virkelig til, at noget har raslet sig løst, eller er på vej til at gå i stykker. Det er mest kraftigt i tomgang og op til ca. 1000 rpm. Derefter stilner det af. Jeg skal op over ca. 40 km/t, før det nogenlunde forsvinder.
Umiddelbart kan jeg ikke se noget rasle under bilen i tomgang.

Har nogle en idé om hvad det kan være, og hvad jeg eventuelt kan gøre for at undersøge det nærmere selv?

Dbh. Christian smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Focus C-Max rasler i føresiden
  • #2   22. sep 2017 Sandsynligvis noget varmeskjold på udstødning eller kataysator. Bank med skaftet af en skruetrækker på udstødningen mens du lytter efter raslen.
    Dine bremsecalipere må dæleme ikke sidde monteret sådan at de kan gå løs, men godt, at du er opmærksom på det.


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #3   23. sep 2017 Nej, kaliperne må godt nok ikke sidde sådan løst - ikke desto mindre har min far været ude for det, efter at hans bil var på værksted. Men nok om det.

    Jeg mistænker også at det kan være noget i styretøjet, som forårsager lyden/vibrationerne.
    Har slet ikke tænkt, at det kunne være relateret til udstødningen, men jeg vil nærmest håbe, at det er her jeg skal finde fejlen!


Kommentér på:
Ford Focus C-Max rasler i føresiden

Annonce