{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.881 visninger | Oprettet:

Stig C
Stig C
Tilmeldt:
7. okt 2017
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3

TPMS værktøj / tool {{forumTopicSubject}}

Jeg søger et simpelt TPMS værktøj der kan sikre at jeg ikke skal forbi værksted når jeg skifter mellem vinter- og sommerdæk. Bil Renault grand scenic III 3. Begge sæt dæk er monteret med TPMS ventiler. Kom med et enkelt værktøj til en rimelig pris - så er min vintersæson reddet. Jeg har søgt nettet / forum tyndt men, ikke fundet en guide der rammer mit problem spot on.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TPMS værktøj / tool
  • #1   7. okt 2017 Hvad er dit problem da

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   7. okt 2017 Hvis følerne er kodet osv, så skal du da bare nulstille det i instrument?

  • Stig C
    Stig C Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #3   7. okt 2017 Tak for svar. Selv efter nulstilling på instrument vil den ikke registrere vinterdæk. Løsning har været en tur forbi dækcenter, hvor de læser koder fra fælge og via obd læser vinterdæk koder ind i bilen - om igen når der så skal sommerdæk på. NB bilen er årgang 2014.

  • #4   7. okt 2017 Tit er det pga at der ikke er samme luft tryk i alle 4 hjul og der skal ikke mere end 0,2 bar til før den laver fejl det er den fejl vi plejer og se hvor jeg arbejder

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   7. okt 2017 Du gør bare det at du får klonet sensoren i vinterhjulende, så de har samme kode som dine sommerhjul

  • Stig C
    Stig C Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #6   8. okt 2017 Vil prøve med at ramme samme lufttryk - det vil være en god løsning.

    Vil gerne høre hvordan man kloner - spurgte på Renault værksted om det var en løsning, men fik at vide det ikke kunne lade sig gøre.

    Hvad med en TPMS tester vil den løse problem?


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #7   8. okt 2017 Hvis dine vinterhjul har uoriginale sensore så kan de klones, og alle andre sensore der ikke er forkodet.
    Du kan også prøve at fylde 3,8 bar i dine hjul, og køre en kort tur og så fylde det korrekte tryk i hjulende igen, men det hjælper nok ikke da dit tpms system køre over obd, havde det været en Mercedes, BMW, tesla mm, så finder systemet selv ud af det


  • Stig C
    Stig C Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #8   8. okt 2017 Det er desværre originale sensorer der er monteret på både sommer- og vinterhjul. Jeg har prøvet at ændre dæktryk for at ramme samme tryk på sommer- og vinterhjul - desværre vil det ikke. Løsning er stadig tænker jeg en TPMS tester / koder der kan læse nuværende koder og loade i bilen via OBD - nogle bud på en god TPMS - tester?

Kommentér på:
TPMS værktøj / tool

Annonce