{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

Nissan Primera p12 1.8 {{forumTopicSubject}}

Har sådan en nissan p12 1.8 hvor jeg desværre har hørt at hvis gearkasse har været af bilen og den er blevet spændt for hårdt på de øverste gearkasse bolte, vil den stille gøre den ene cylinder oval ?? nogle der kan bekræfte det ?
har en p12 der nemlig bruger ufattelig meget olie og tjekker man tændrør ser det HELT galt ud ved den cylinder + der er næsten ikk noget komprosion på Den cylinder.. håber nogle kan bekræfte det. og kan det betale sig at skifte foring i cylinder eller er det ud og købe ny brugt motor smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nissan Primera p12 1.8
  • #1   13. okt 2017 Lav en kompressionstest og en leakdown test, så bør du kunne få en indikation af hvad der er galt. Alt andet er gætværk.

  • #2   13. okt 2017 Har lavet kompressions test, som viser der næsten intet kompression på det ene cylinder . Og har ikk til at lave leakdown test smiley Havde bare hørt om den fejl, og hvis det et meget typisk problem ville det jo ikk være det rene gæt. ?

  • #3   13. okt 2017 En dårlig kompression kan komme af flere ting, utætte ventiler, defekt toppakning, slidt maskine. En leakdown test vil fortælle dig hvor det er galt.
    Men manglende kompression og stort olieforbrug kunne godt lyde som du skal overveje at finde en brugt motor og smide i, er langt det nemmeste i forhold til at reppe men den ligger i.
    Men har aldrig hørt om at du kan trække en forring skæv på den måde du beskriver.


  • #4   13. okt 2017 Nej derfor jeg søger en der kender til netop dette problem .. netop fordi det lige er den cylinder, der mangler kompression som skulle være skyld i den fejl jeg snakker om. HVad er en leakdown test helt præcist. måske jeg kan låne udstyr til det hvis det ikk er for omfattende smiley

  • #5   13. okt 2017 Ja det er rigtigt.

    Men jeg skyder på du har en ventil der er ved at være brændt i smadder også. Det er også en fejl.


  • #6   13. okt 2017 Aha ja okay, kompressionen falder når man starter fra ventre cylinder, og så den helt højre er helt galt smiley

Kommentér på:
Nissan Primera p12 1.8

Annonce