2.398 visninger
|
Oprettet:
Motorlampe tænder periodisk i Clio dCi {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg oplever at "Engine management /gløderørslampen) tænder periodisk i min 05 clio mk 2 1,5 dCi 82 hk.
Lampen tænder kun periodisk i tomgang og altid først efter bilen har stået i tomgang i lidt tid(1-2 min).
Lampen slukker igen så snart jeg begynder at køre. Når den tænder, hæves tomgangen fra 850 omdr til 1050 omdr, men ellers ingen fejl, bilen kører som den plejer.
Jeg havde læst at det kunne være Egr ventil, den er kontrolleret og renset(men var nu næsten helt ren), stikket til egr ventil er også uden ir.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
for der er helt sikker noget galt. ellers lyse lampen sjældent
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Svar: 3
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Det er lampen med gløderør symbol der lyser. Den engelske betegnelse for lampen er i følge instruktionsbog noget i retning af: "engine management and glow plug light", så det må være en kombineret motor og gløderørslampe.
Jeg har en kina tester, trådløs til android på, den viser ingen fejl. Jeg har desværre ikke adgang til en professionel tester.
aug 2008
Det bliver nok også løsningen bare at kører med det og se tiden an, hvis jeg ikke nogenlunde gratis kan finde årsagen.
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
Den melder fejl på et eller flere gløderør.. Hvis den slukker som normalt, efter 3-5 sekunder med kold motor kan det være ir, eller en dårlig forbindelse til et af gløderørene... Havde et lignende problem på en Micra med den samme motor. Det var en dårlig forbindelse til rør 2.
Jeg tror at din tester ville have fortalt det, hvis der er et defekt gløderør..
Håber det kan hjælpe dig. God dag
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 586
aug 2008
Tak for buddet, men det er desværre 1½ times kørsel fra mig.
Det er ikke fejl på gløderør. Fejlen kommer først efter 1-2 min tomgang og kan lige så godt komme når bilen er varm.
Motorlampe tænder periodisk i Clio dCi