{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.399 visninger | Oprettet:

Motorlampe tænder periodisk i Clio dCi {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg oplever at "Engine management /gløderørslampen) tænder periodisk i min 05 clio mk 2 1,5 dCi 82 hk.
Lampen tænder kun periodisk i tomgang og altid først efter bilen har stået i tomgang i lidt tid(1-2 min).
Lampen slukker igen så snart jeg begynder at køre. Når den tænder, hæves tomgangen fra 850 omdr til 1050 omdr, men ellers ingen fejl, bilen kører som den plejer.

Jeg havde læst at det kunne være Egr ventil, den er kontrolleret og renset(men var nu næsten helt ren), stikket til egr ventil er også uden ir.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorlampe tænder periodisk i Clio dCi
  • #1   16. okt 2017 du skal have en tester på og se hvad den siger og ud fra det fejlfinde,

for der er helt sikker noget galt. ellers lyse lampen sjældent

• Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #2   16. okt 2017 Hej. Er det både gløderørslampen og motorlampen der lyser samtidig..??

• #3   16. okt 2017 min twingo gjorde der samme men kun om morgen når der var koldt og fugtig. jeg var ved Renault med den men de kunne ikke finde nogen fejl på den og efter nogen måneder stoppet den med at gøre det

• #4   16. okt 2017 #2
    Det er lampen med gløderør symbol der lyser. Den engelske betegnelse for lampen er i følge instruktionsbog noget i retning af: "engine management and glow plug light", så det må være en kombineret motor og gløderørslampe.

Jeg har en kina tester, trådløs til android på, den viser ingen fejl. Jeg har desværre ikke adgang til en professionel tester.

• #5   16. okt 2017 #3
    Det bliver nok også løsningen bare at kører med det og se tiden an, hvis jeg ikke nogenlunde gratis kan finde årsagen.

• Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #6   16. okt 2017 Hej Simon
    Den melder fejl på et eller flere gløderør.. Hvis den slukker som normalt, efter 3-5 sekunder med kold motor kan det være ir, eller en dårlig forbindelse til et af gløderørene... Havde et lignende problem på en Micra med den samme motor. Det var en dårlig forbindelse til rør 2. smiley mekanikeren sagde at han skulle rense forbindelserne, så virkede det igen.. Hvis gløderørslampen er længere tid end normalt om at slukke, skal du nok have dem skiftet.
    Jeg tror at din tester ville have fortalt det, hvis der er et defekt gløderør.. smiley
    Håber det kan hjælpe dig. God dag smiley

• #7   16. okt 2017 Jeg bor ved Grindsted, og har en can clip tester til Renault.

• #8   16. okt 2017 #7
    Tak for buddet, men det er desværre 1½ times kørsel fra mig.

Det er ikke fejl på gløderør. Fejlen kommer først efter 1-2 min tomgang og kan lige så godt komme når bilen er varm.

Kommentér på:
Motorlampe tænder periodisk i Clio dCi

Annonce