{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.147 visninger | Oprettet:

Qashtruck
Qashtruck
Tilmeldt:
14. jan 2016
Emner: 2 Svar: 19

Batteri. Kan større komme på? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har nu på halvandet år haft 2 batterier,original fra Nissan, Og nr to er nu også ved at være dødt.

Jeg har en del eftermonteret elektrisk udstyr, hvilket jeg klart mistænker den forringede levetid!.

Kan man sådan uden videre sætte et større batteri på, de stiger jo også ofres til 100 ah?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri. Kan større komme på?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #1   22. okt 2017 Ja sagtens, du kan øge alt det du vil, bare batteriet fysisk kan være der...Elektronikken trækker jo kun det de skal bruge, batteriet skyder ikke bare flere ampere afsted, før elektronikken kræver det.

  • #2   22. okt 2017 Men hans problem ligger vel også i at generatoren ikke kan nå at oplade batteriet hurtigt nok til det bliver fuldt opladet? smiley

  • Qashtruck
    Qashtruck Tilmeldt:
    jan 2016

    Emner: 2 Svar: 19
    #3   22. okt 2017 Okay tak d.et tænkte jeg næsten nok godt.

    Hvad med generatoren. Kan den lade på det?.

    Kan det have en fordel for mig at smide større batteri på, eller giver det mig udelukkende kun muligheden for at trække flere ampere ?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #4   22. okt 2017 Du har jo en større reserve i et større batteri, men ja din generator skal også kunne være med, den er måske lidt slidt efterhånden og lader måske ikke optimalt, det er værd lige at få målt ordentligt ud.

  • Qashtruck
    Qashtruck Tilmeldt:
    jan 2016

    Emner: 2 Svar: 19
    #5   22. okt 2017 Kan man måle det selv ?.

    Hvordan evt, Og hvad skal resultatet så gerne ligge på, på en bil i 3 års alderen ?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #6   22. okt 2017 du kan selv måle volt, der skal den ligge på ca 14 volt med bilen startet. Men et værksted med mere avanceret måleudstyr kan vist også måle hvor mange ampere den lader med

  • Qashtruck
    Qashtruck Tilmeldt:
    jan 2016

    Emner: 2 Svar: 19
    #7   22. okt 2017 Okay sådan en udmåling kan man vel få for en 4-500 kr?:)

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #8   22. okt 2017 det koster vel ikke mere en en god kage til eftermiddagskaffen, ved et flinkt værksted

  • Qashtruck
    Qashtruck Tilmeldt:
    jan 2016

    Emner: 2 Svar: 19
    #9   22. okt 2017 Uh ha. Synes aldrig de værksteder er særlig flinke smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #10   22. okt 2017 Flyt til sønderjylland smiley Vi er flinke, billige i timeløn, og husene er røvbillige smiley Og så er du tæt på billige bajere smiley

  • Qashtruck
    Qashtruck Tilmeldt:
    jan 2016

    Emner: 2 Svar: 19
    #11   22. okt 2017 Njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

  • #12   22. okt 2017 vælg et agm batteri som du har vist, der bliver du glad for. Så er der start amp nok også når det er minus 20 grader. ( hvis vi kommer der ned )

  • Qashtruck
    Qashtruck Tilmeldt:
    jan 2016

    Emner: 2 Svar: 19
    #13   22. okt 2017 Ja. Det havde jeg godt tænkt på.

    Men nu vi er inde i type, ja jeg så modtage viden angående hvad de forskellige gør?.

    SKAL man f.eks bruge agm til biler med agm, gel til biler der er udstyret med gel, osv af vmhvad der nu findes


  • #14   22. okt 2017 jeg har pt. 3biler i hustanden alle med agm batteri på. men samme størrelse som original batteri. - kender ikke så meget til type... dog ved jeg agm er uden væske, og selvfølgelig vedligeholdningsfri.

    man kan høre tydlig forskel på starter motoren, har den har amp. nok til rådighed.


  • #15   22. okt 2017 Vores Avensis havde stået 12 dage og flyttede den så 5 meter, et par timer senere da jeg startede den igen brokkede den sig over lav batterispænding
    Er der nogle batterier der er bedre til at holde strøm når de bare står stille i en periode? Jeg er godt klar over bilen bruger strøm når den er parkeret, men vil ikke pille polerne af da jeg ikke vil miste GPS'ens hukommelse osv smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #17   23. okt 2017 du skal have målt dit forbrug det lader til at dit batteri ikke er fuldt opladet og dermed syre oplader sig selv hvilket dræber et batteri med tiden og det vil det også gøre på et større batteri hvis dit forbrug er større end hvad din generator kan lade

  • #18   23. okt 2017 Har du købt batterierne ved Nissan, er der garanti på dem, de burde bytte dem uden bøvl. Desuden er der noget med flere J11 ejere har oplevet problemer med deres batterier, grundet fejl i batterierne, ned til dit Nissan værksted og hør mere

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #19   23. okt 2017 Tag en snak med Torben, Jeg har gode erfaringer smiley ps; i Køge
    http://www.carlsensbatteriservice.dk


  • Qashtruck
    Qashtruck Tilmeldt:
    jan 2016

    Emner: 2 Svar: 19
    #20   23. okt 2017 Ja Self garanti. Derfor det allerede er skifte. Men nu vil jeg sætte noget ordentlig på

  • #21   23. okt 2017 Har købt bilbatteri på www.tayna.co.uk sidste år til næsten halvpris. Men ja så har man bare ikke garanti, jo men hvem gider at sende et batteri tilbage til dem? smiley men hvis du er ligeglad med det så kan du spar et par sedler her. Bare husk at finde den rigtige størrelse som passer i din bil og plus minus poler vender rigtigt. Nogle batterier kan vendes begge vej

  • #22   23. okt 2017 Du kan med fordel optimere din stelbane og kablet fra generator til batteriet. Orginalt er kablerne kun dimensioneret til lige akkurat hvad der skal bruges af strøm og ikke en dyt mere.. Du kan måle batteriet højde. Længe og bredte samt hvordan polerne er pladseret. Og måle hvor stort meget længere batteriet kan blive.

  • Qashtruck
    Qashtruck Tilmeldt:
    jan 2016

    Emner: 2 Svar: 19
    #23   23. okt 2017 Stelbane? smiley

  • Qashtruck
    Qashtruck Tilmeldt:
    jan 2016

    Emner: 2 Svar: 19
    #24   23. okt 2017 Ja hold da op. Det var da en fin pris på den hjemmeside ! Tak for link !

  • #25   23. okt 2017 Dit batteri og din motor har nogle stel kabler. De er ofte underdimensioneret eller dimensioneret til kun at passe til det udstyr du har. Eks har min civic noget der minder om 8kvarat til motor-karros og batteri-karros og 8kvarat. Det nok til at trække elruder og A/C.. Prøv at aktiver alt dit udstyr og så betjen dine ruder. Hvis lyset sænker styrken eller ruderne køre langsommere end normalt er det højst tænkeligt stelbanen der er for lille

Kommentér på:
Batteri. Kan større komme på?

Annonce