Smart fortwo mystiske problemer? {{forumTopicSubject}}
hejsa jeg har en smart fra 1999 600cc benzin.
når den er varm hakker den i det og tøver med gassen. Man kan kører 120km i timen på motorvejen i 10min, så begynder den og gå ned i hastighed og tøve med og tage gassen. Man kan lige holde den kørende med ca 90 km i timen i femte gear. Ud over dette så er det også som om den tøver/mister alt gassen når jeg tager et højre sving!? Jeg har meget ofte problemer med og starte den, benzin pumpen kører ikke i det jeg sætter tænding på, Så når jeg drejer nøglen kører motoren bare rundt men starter ikke. Kan disse 3 ting hænge sammen og hvad kan det skyldes??? til først da den begyndte og sætte ud og miste kraft når den var varm, troede jeg at det var en dårlig krumtaps sensor. Men den kan jo ikke gøre den svær og starte og få bilen til og køre dårligt fordi jeg kører til højre. Hvis jeg sætter mig ud i bilen og skal kører og jeg ikke kan høre pumpen "prime" ved jeg at den ikke vil starte lige med det samme. Det der undrer mig mest er højresvingene?? har tjekket alle relæer og forbindelser og kan ingen fejl finde.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
Hvis pumpen sidder separat må det være muligt at tage den af og teste den, men pas på statisk elektricitet, udløb fra tanken etc. Det er brandfarlig væske!
Jeg plejer at sige: Hold hænderne våde. Hele tiden. Så afgiver du ikke statisk elektricitet.
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 255 Svar: 708
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
jul 2021
Følger: 1 Svar: 1
Smart fortwo mystiske problemer?