{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.352 visninger | Oprettet:

Opel Corsa soder lambdasonde til {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Opel Corsa 1,6 GSI, 1996.

Havde et problem med min Corsa for 2-3 uger siden, hvor den kørte dårligt, og gik ujævnt i tomgang.
Jeg skiftede lambdasonde, og jubiiii!!!! Det var det der var galt.

Meeenn.. For et par dage siden gjorde den det igen... Jeg pillede lambdasonden ud, og den var kulsort, som i kan se på billedet.
Hvad i h...... gør at den kan gøre det?

Den har ingen katalysator på, og EGR- ventilen er også fjernet. Kan det være det der gør det? for den begyndte på det da det blev en smule koldere i vejret.

tændrør ser okay ud.

håber der er en der kan svare på det, eller har en ide om hvad det kan være. Må ud og købe en ny lambdasonde, kan bare ikke være rigtigt jeg skal det hver 3. uge smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Corsa soder lambdasonde til
  • #1   26. okt 2017 har du prøvet at rense den . bruger din motor olie ?

• #2   26. okt 2017 Ja, har prøvet at rense den. virkede ikke.

den bruger en smule, ja. Og vand, men tror ikke det er toppakning, da der er ikke er noget snask under påfyldningsdækslet, og olien ser fin ud.

• #3   26. okt 2017 ok for vis den forbrænder motorolie så kan det være skyld i det . men det kan så også være fordi du køre uden Katysator, den gør det. da alt udstødning gas rammer den nu. uden det er renset lidt.

• #4   26. okt 2017 Den sidder på manifolden, så der vil vel komme den samme gas på den uanset hvad.

• #5   26. okt 2017 men vil prøve at smide EGR ventil i igen, da jeg har læst at det måske kan være den der gør at blandingen bliver for rig

• #6   26. okt 2017 ok troede den sad efter kat. så burde den jo ikke kunne tage skade af det.

• #7   26. okt 2017 men det kan jo også være der har været en fejl i den nye lampsonde.

• #8   26. okt 2017 Ja, det kan også snildt være. det var den billige fra Thansen...
    køber en lidt dyrere en nu her, og så må jeg lige se hvad den eventuelt siger smiley

men er næsten sikker på det er et blandingsproblem, der gør den er for fed smiley

• #9   26. okt 2017 nu er det ikke lambdasonden der få din bil til at sode den til,

men den måler ikke rigtig når den er sodet,

du køre for fed en blanding, derfor den soder til,
    men tændrørene burde og så være sodet til

en lambdasonde måler ilt overskudet i udstødningen,
    og da det er en spring sonder,
    springer volt fra 0,2 til 0,8

og den skal springe frem og tilbgae, når motoren forbrænder korekt,

køre den for mager blanding, vil målingen lige under 0,5
    køre den for fed blanding, vil måling ligge over 0,5

så når motor køre og blanding bliver fed, så fortæller lambdasonden, ecu at blandingen er fed, så sjrue ecu ned for blandingen,og selv følgelig omvendt ved mager blanding,

sådan køre det hele tiden, så det er meget sjællendt det er lambdasonden der er fejl på, da den kun giver oolysninger til ecu,

det er bare det at, sender sonden eks 0,9 volt eller lidt højre, så melder ecu fejl på sonden, da spændingen er for høj,

men det reeller prolblem er at motor køre for fed blanding
    og set samme kan være gældene ved mager blanding,

så der er rigtig mange mekaniker der bare skifter lambdasonden,
    også køre bilen igen uden fejl,

men kun indtil den nye sonder er kørt rigtig ind i systemmet,
    så kommer fejlen igen,
    men ikke for sonden er i stykker,

men fordi noget gør at motoren køre forkert blanding

• #10   26. okt 2017 Præcis. Men det får mig desværre ikke tættere på en løsning.. Andet end at den kører for fed.

• #11   26. okt 2017 Men tænker at det kunne være lambdasonden der har været defekt fra start, og sendt for fed blanding. men at den nye måske vil sende den korrekte fra start.

ellers andre jeg ikke hvordan man kan gøre blandingen tyndere.

• #12   26. okt 2017 du skal have en tester på og så læse live data,
    for og se hvad der sker,

og ud fra det, må du så fejlsøge

• #13   26. okt 2017 Kender ikke lige nogen med en tester. Og motorlampen lyser, pga den ikke har EGR ventil i, så det er nok det eneste man kan se

• #14   26. okt 2017 kan det være min luftmassemåler? hvis den læser mere luft end der er, og den så spytter ekstra benzin ind?

• #15   26. okt 2017 det at du tager stikket af egr,
    gør jo den køre nødprogram,

også giver ecu mere brændstof, nok derfor din sonde soder til,

du kan ikke vare tage et stik af, også tror motor vil køre ordenlig,

hvis du vil blænde egr af, så lave en pakning uden det ene hul,

men stikket skal blive på egr, og egr Skal være 100% i orden

ellers skal den slås fra elektronisk i ecu, hvis man kan det,

menndet andet dur ikke, for med fejl på det elektriske prøver ecu at beskytte motoren,
    ved at øge brændstof mængden,

så motor ikke brænder sammen

• #16   26. okt 2017 Det var tidligere ejer der pillede den ud. er heldigvis en jeg kender, så kontakter ham, og får ham til at hjælpe mig med at få den i igen smiley

• #17   26. okt 2017 ventilen behøver ikke side på sin plads
    den skal bare være tilsluttet så ecu få signal fra den

• #18   26. okt 2017 den sidder sat til i stikket.

• #19   26. okt 2017 Men den har ikke lavet problemer før, det er det der er mærkeligt smiley

• #20   26. okt 2017 uanset hvad, så skal du nok have en tester på og se livedata

alt andet er kun gætværk og man kan gætte på flere ting

• #21   26. okt 2017 kender som sagt ikke nogen med en tester..

• #22   26. okt 2017 Men hvad gætter du på at det kan være?

• #23   26. okt 2017 det kan være
    luftmasse måler eller map sensor
    vand temperatur sensor
    luft temperatursensor
    kan være gasspjælds sensor

de fleste sensor, har et arbejds område, hvor de giver signal til ecu,

disse signaler kan gå lidt over eller under det arbejds område uden, ecu melder fejl på det

• #24   26. okt 2017 Ved ikke hvad jeg skal gøre så. ofrer ikke en kæmpe værkstedesregning på en bil til 7000

• #25   26. okt 2017 Kør på dit nærmeste opel værksted og spørg en af mekanikerne hvad han skal have for lige at smide tester på. Det plejer ikke at koste mere end en 50kr i kaffe kassen

• #26   26. okt 2017 ender det nok med, ja smiley

• #27   27. okt 2017 Har du tjekket dit luftfilter for nylig.

Ja bare en strø tanke, Eller kører du også uden der.

• #28   27. okt 2017 Øh, hvad kører jeg ellers uden? Bortset fra EGR.

Det fejler ikke noget. Det er et åbent sportsfilter, men det bliver hverken vådt eller noget.

• #29   27. okt 2017 Egr og kat var det ikke dig selv det skrev det.
    Så må du jo montere egr igen og sætte originalt luftfilter på.
    Har selv lige haft en der mente at hans luftfilter var super og han havde blæst det rent, han havde været på et andet værksted og de kunne ikke fixe det, jeg tog tændrør ud og de var kulsorte, og kunne ikke trække en jævn og ordentlig gnist.
    Satte nye i og rev luftfilter af og problem løst, så luftfilter var IKKE super, så den fik et nyt.
    Man skal nok bare holde tingene originalt, og droppe alt unødvendigt pjat.

• #30   27. okt 2017 Du er da dygtig.
    Skal så lige siges at jeg har købt den 100% som den er.
    det er tidligere ejer der har fået monteret Mantzel udstødning, og indsugning, samt åbent filter..
    Helt fint du vil hjælpe, men styr dig med de smarte bemærkninger.
    Tændrør ser forresten fine ud.

• #31   27. okt 2017 Og kan ikke sætte originalt luftfilter på, da det rør luftfilter sidder på, er noget større end standard. Så skal have fat i komplet indsugning

• #32   27. okt 2017 Kar ikke se hvorfor mit bud bliver opfattet sådan af dig.
    Nu tilføjer du endda at der er andre ændringer.
    Du skriver også at du har renset lambda, og det mener jeg slet ikke man skal overhovedet.
    Jeg mener endda på de gamle opler at man kan blinke fejlkoder ud, jeg har dog en opcom og kunne tilbyde at læse den ud for dig, men det er jo nok ikke relevant nu, du svarer som du gør.
    Men som du selv skriver så er det nok begrænset hvad man skal ofre på en bil til 7000 kr.
    Brug Google eller YouTube lidt mere, eller skrot forurenings bomben. ??

• #33   27. okt 2017 Det er ændringer foretaget af Mantzel selv i sin tid. Har kørt med de specs siden 2004. Så kan ikke se at det er det der er galt.

• #34   27. okt 2017 Så du mener jeg ikke har prøvet at Google? det er fandme det eneste jeg har lavet, i de sidste 4 dage.

• #35   27. okt 2017 Næ jeg mener ingenting, er også lidt ligeglad, og er også ligeglad om hvem der har lavet ændringerne, det er jo ikke min bil, og jo dermed ikke mit problem.
    Held og lykke med opgaven. ??

• #36   27. okt 2017 Hvis du er så ligeglad, kunne du jo lade være med at skrive.

Jo tak.

• #37   27. okt 2017 Man blev ligeglad, forud du vælger at svare som du gør, men det er dig nok fremmed.

• #38   27. okt 2017 Jeg svarer på den måde, ud fra den måde du selv skrev.

Stopper den her. God dag.

Kommentér på:
Opel Corsa soder lambdasonde til

Annonce