{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.286 visninger | Oprettet:

HJÆLP TIL E39 problem ! ABS PROBLEM {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har næsten købt en e39 528i som muligvis skal hentes imorgen, og har lige fået afvide SF den er begyndte at lyse i ABS lampen og at den går ikke i 5 gear.

Og er rigtig bange for det er gearkassen for så er jeg virkelig på den !

Men han siger det er ABS føler ! For den har fået testerpå. Og jeg poster lige billedet her ned så keg håber virkelig i kan hjælpe mig med dette køb !



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP TIL E39 problem ! ABS PROBLEM
  • #1   6. nov 2017 få ham da til at skiftet den abs sensor vis han siger det kun er det . for ellers kan det jo blive dyrt. og så det jo bedre at købe en anden

  • #2   6. nov 2017 Jamen han har vidst fået ny bil også skal denne bare væk siger han

  • #3   6. nov 2017 så det jo nok også fordi der er mere galt vis ikke han vil skiftet en sensor for at få bilen solgt. evt

  • #4   6. nov 2017 Han har bare print fra fejlkoderne som jeg har set og får med .
    Der står
    Fejlkode 6: FH HJUL FØLER IKKE IORDEN


  • #5   6. nov 2017 Alle alarmklokker ringer hos mig, når jeg hører "den skal bare væk" - og det gør normalt at jeg bare finder en anden bil med det samme... smiley

    Vil den ikke gå i 5. gear, er det nok den primære årsag til den bare skal væk - så du har udsigt til at skulle skifte gearkasse, og finde ABS fejlen selv, sammen med alle de mange andre fejl der potentielt dukker op indenfor de første par uger.
    Sælger er ligeglad - han har solgt den, så ham får du intet ud af til den tid.


  • #6   6. nov 2017 tænker mere på det med den ikke vil gå i 5 gear.

  • #7   6. nov 2017 men ellers tag en med der kender bmw ud og ind og få ham til at gå den igennem . for vis gearkassen er færdig og andre ting så bliver det jo hurtig dyrt .

  • #8   6. nov 2017 http://5erbmw.dk/forum/viewtopic.php?t=10784


    Prøv læs dette tråd smiley det har jeg læst mig frem til fra e39 eksperter


  • #9   6. nov 2017 ? ja der står bare den kan gå i nødsystem. men der kan stadig være andet galt der gør det . så tag da en med der har tjek på bmw. men det da helt op til dig selv :)og tag en tester med selv og udlæs fejkoder selv . det ville jeg gøre så udlæs fejl på gearkassen og bilen . vil sælgeren ikke være med til det . så lad være med at købe bilen

  • #10   7. nov 2017 ville sgu også bare holde mig langt væk fra den , alene billedet ville få mig til at tænke nej tak.

    skamsænket og sikkert godt kneppet på alle leder og kanter... er der også monteret quad exhaust og m5 logo på bagenden ? smiley


  • #11   7. nov 2017 Mange e39 har problemer med abs sensorer. Køb original sensor pen giver kun hovedpine. Med hensyn til gearkasse er det nok værre. Kan du selv skrue så se hvad en brugt koster hos koed eller schmiedmann. Ellers ring til en af dem og hør på et overslag på at få den skiftet men stadig til en brugt gearkasse. Jeg ved at hvis man har fået sat den lidt skævt i kan det godt knibe lidt med 5 fest fordi skifte kulissen blokkere lidt. I købs øjemed ville jeg dog antage at gearkassen er defekt og trække den udgift fra salgsprisen.

  • #12   7. nov 2017 ABS og det ned den ikke vil gå i 5. Gear har intet med hinanden at gære. Lad være med at købe bilen.

  • #13   7. nov 2017 Personligt ville jeg nok også kigge efter noget andet.
    Vælger du at fortsætte har schmiedmann en brugt gearkasse:
    https://www.schmiedmann.dk/da/bmw-E39-sedan-520im52-19991200/manuel-gearkasse-pg186-catu-ol
    Men kan du ikke selv montere den, skal du forvente at bruge en ganske pæn slant penge for at få den skiftet, og er man igang bør man tage koblingen (1000-2000kr) og udtrykker leje(250) med, og så er det at det begynder at løbe op.


  • #14   7. nov 2017 forstår det sådan det er en med automatgear. så tvivler på han skal skiftet kobling :)for køre bmw ikke med rigtig hydraulisk automatgear i de årgange.

  • #15   7. nov 2017 Årh antog det var manuel. Så skal du nok set bort fra min kommentar. Ved ikke rigtigt noget om automat gear.

  • #16   7. nov 2017 Det kan godt være h. forreste ABS sensor der er defekt. Hvis den ikke skifter til 5.gear af sig selv, men man godt kan skifte til 5. manuelt.
    Gearkassen får info fra ABS sensor om hastighed på hjulet. Hvis den køre på uoriginale forhjulslejer kan den fejl godt opstå.


  • #17   7. nov 2017 Har nu været ud og se bilen .
    Bilen køre KUN i 4 gear ??? Og ABS bremserne køre hele tiden op til de 40/50 så begynder de at lyse og den normal bremser igen!
    Men gear er det sammen.

    Han siger den er testet hos Schmeitmann og de siger det er en højre forhjuls sensor


  • #18   7. nov 2017 Snakker vi en bil der skal væk til 10000 Kr eller en overprissat til E39 til 35000 Kr?

    Hvis det er første udgave, så har du nogle penge at lave bil for såfremt den er rustfri - er det den anden, så videre til den næste. E39´eren får man kastet i nakken så længe man bare vil tage sig af vægtafgift og vedligehold smiley



  • #19   7. nov 2017 Kan ikke huske hvad der er hvad... men gearkassen er gået i nødprogram.. og den låses enten i 4 eller 5 gear.. det ene indikere et mekanisk problem med gearkassen og det andet en elektrisk fejl på gearkassen.. kan ikke huske hvilket gear der betyder hvad.. men under alle omstændigheder noget der kan blive rigtig dyrt at lave..

    E39'erne driller rigtig meget med automatgearet hvis ABS sensorne ikke spiller 100%.. Min egen ville ikke skifte gear efter kickdown og motoren ville ikke tage flere omdr. end 5200.. jeg skiftede ABS sensor vf og hb. Så kørte alt normalt igen og motoren gik til 6500 omdr.
    Men i dit tilfælde er jeg meget bange for at du ender med at stå med et større problem end ABS sensorer. Få ham til at skifte sensorerne og så tag den derfra. Hvis det løser problemet er alt jo godt.


  • Tim F
    Tim F Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 14 Emner: 2 Svar: 4
    #20   8. nov 2017 Jeg har godt se opslaget til denne BMW, med overskriften "Mekaniker tilbud" jeg synes dog de 20.000 var for meget med de fejl og mekaniker tilbud. Men den skulle måske nok sælges til en mekaniker smiley

Kommentér på:
HJÆLP TIL E39 problem ! ABS PROBLEM

Annonce