{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.009 visninger | Oprettet:

Hjælp hakken og motorlampe {{forumTopicSubject}}

Hej min audi a3 1,6 fra 02 er begyndt at “hakke” idet når man giver den gas den føles også tung i optrækker.
Den kan så også finde på at gå helt ud når man træder på koblingen.... det er som om det først kommer når den er varm....
Her den anden dag kørte fruen så af motorvejen og da hun holder på rampen går bilen så ud.... den har så svært ved at starte bagefter og da hun så får liv i den lyser motor lampen... hun kører bilen væk fra rampen og ind tilsiden... dagen efter kører jeg ud til bilen sætter mig ind drejer nøglen. bilen starter uden problemer og der er ingen motor lampe der lyser....
Så står bilen stille 2 dage og så skal den ud og kører igen... det samme sker når den bliver varm den halker og går id 2 gange dog ingen motorlampe denne gang.... da hun kommer hjem tager keg den og kører en tur stadig ingen motorlampe.. jeg parkere bilen og slukker den i ca 10 min da jeg så skal starte den har den svært ved at hive si igang igen og så lyser motor lampen??.
Triller den hjem og lader den stå....
Er der nogle der har en ide om hva det kan være eller hva jeg skal prøve kigge efter.??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp hakken og motorlampe
  • #1   14. nov 2017 Du skal kigge efter en tester som kan udlæse fejlkoder - og så skal du køre en tur med den på, for at se hvad der så opstår.

  • #2   14. nov 2017 det kan var benzin filter der er stoppet.dårlig pumpe eller også tændspolen er er gået til det sker jo på den type motor . men få tester på alt andet er gæt .

  • #3   14. nov 2017 Ja en tester var også min plan men min mekaniker har ikke tid før om iværtfald 14 dage??
    Og det er sku noget lort da konen står og skal bruge bilen til at komme på job:(
    Så håbede lidt nogle af jeg experter her på BG kunne pege mig i retning af hva det måske kunne være... også så jeg evt kunne finde div priser på de dele det evt kunne være:)


  • #4   14. nov 2017 Der er læssevis af mekanikere med testere som kan hjælpe dig - tag kontakt til sådan en hvis det er så vigtigt at have en bil der kører.

    Folk kan sagtens gætte, men det ender med at blive dyrere end bare at få svaret med det samme.


  • #5   14. nov 2017 Der er et kort på nettet hvor du kan se alle dem der har VCDS og så kan du jo prøve at tage kontakt til en af dem og spørger om de ikke har 10 min og så kan du byde på en kold eller lign smiley

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #7   14. nov 2017 hvad ligger temperaturen på når det sker

  • #8   14. nov 2017 Tempraturen ligger på 90....
    Vi har dog også haft problemer med kølingen her det sidste stykke tid hvor den stiger til 110 og så falder igen til 90 efter lidt tid.. for så at stige og falde igen...
    Men det problem er ligesom stoppet og efter den begyndte på det lort den laver nu????


  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #9   14. nov 2017 Hvis du følger den øverste køleslange sidder der en temperaturføler med 4 ledninger på. Hvor den en del går til måler indeni bil og den anden del går til motorstyringen. Hvis den går til, kan motorstyringen tro den kold selv om den er varm. Så for bilen få meget benzin når den er varm.

  • #10   14. nov 2017 Uhhhh lars for fandenda det kunne da godt værer at det er den der driller... kan den også få motorlampen til at lyse???

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #11   14. nov 2017 det tror jeg ikke har aldrig set det. Kan jo være lambdasonde vis den kører med en fed blanding.


  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #12   14. nov 2017 lille video https://www.youtube.com/watch?v=TwQ-2xp_TK4

  • #13   14. nov 2017 Nice video lars.. han siger faktis at den godt kan få motorlampen til at lyse...
    Må have fat i sådan en og så prøve at skifte hvis det ikke virker må jeg have en tester på den...


  • #14   20. nov 2017 Okay tror jeg har fundet frem til at det er krumptap sensoren den er gal med...
    Lånet en odb mobilscanner og fik fejl kode p0322.
    Så nu er der bestilt en ny sensor som jeg vil prøve at få smidt i den onsdag og så håber jeg det løser problemet...


  • #15   21. nov 2017 Lige en hurtig opdatering på mit problem...
    Jeg har nu fået skiftet min krumptap sensor og tager en test kørsel på godt 50 km...
    Og alt lader til at være iorden nu ingen hakken når man giver gas... og så starter den som den skal når man slukker og tænder den imens den er varm...
    Så alt i alt tror jeg sku problemer er blevet løst uden at smide dytten på værksted :):)


  • #16   21. nov 2017 Dejligt med et let og billigt fix

  • #17   21. nov 2017 Jeg ved nu ikke hvor let den var det tog mig ca 14 dage at finde udaf at den var den lille sensor der lavet lort i den...
    Men den tog så kun 10 min at skifte...


  • #18   21. nov 2017 Men nice er det iværtfald smiley

Kommentér på:
Hjælp hakken og motorlampe

Annonce