{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.429 visninger | Oprettet:

Rumlen fra forhjul {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har i dag konstateret en rumlen fra en af forhjulene .... Lyden ændrer sig alt efter hvor hurtigt jeg kører. Drejer jeg til venstre bliver lyden svagere og kraftigere når jeg drejer til højre.
Man kan også svagt mærke noget når man bremser.

Jeg har tjekket dækkene med momentnøgle da jeg lige har fået vinterdæk på...

Kunne det være defekt hjulleje?

Nogen bud ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rumlen fra forhjul
  • #1   14. nov 2017 Løft fronten op og ryk i hjulet. Du er ikke i tvivl om hvis lejet er færdigt.
    Dit hjulleje lyder til ikke at have det så godt.

    https://www.youtube.com/watch?v=wbsUTESwOMY


  • #2   14. nov 2017 OK... Det vil jeg prøve. Det er vel ikke noget der sker noget ved at køre med tænker jeg ?

  • #3   14. nov 2017 Hvis dit leje er slidt, så vil det hurtigt blive værre, og du kan i værste fald ende med at ødelægge nav, abs sensor og lign hvis sløret bliver stort nok(Har sågar set en trækaksel knække, pga sløre i et forhjulsleje.)
    Men uden at male fanden på væggen, så skal der køres længe med et defekt leje, før de ovennævnte ting sker.

    Hvis du ikke kan mærke sløre i hjulet, kan du prøve og ligge en hånd mod fjederbenet og så dreje hjulet rundt, du vil kunne mærke den "rumlen" i hånden, i den side lejet er defekt. smiley


  • #4   14. nov 2017 Mig og en kammerat kørte en tur på 110 KM med et hjulleje der virkelig var dårligt og ønsker ikke tænke på hvad der ville ske hvis det valgte at brække sig ude midt på motorvejen smiley

    Vi fandt ud af at det var kun noget dårligt da vi kom hjem og hev lidt i dækket.


  • #5   14. nov 2017 har du evt skiftet til vinter hjul for nyligt, så kan det være dem der rumler

  • #6   14. nov 2017 Jeg har lige skiftet... Men er sikker på det ikke er dem jeg kan høre !
    Jeg kører på arbejde i morgen forsigtigt og så må jeg se om jeg kan finde en mekker i morgen ??
    Tak for hjælpen


  • #7   14. nov 2017 vinterdæk er det helt nye dæk eller har de kørt før,

    vi har oplevet flere gange at dæk ser har lagt sommeren over, er begyndt og larme,
    så nå vi har skiftet hjul for kunde, så kommer de efter et par dage og klager og støj,

    når man så køre hånden hen over dækket kan man tit mærke der bliver savtakket, og det laver støjen,

    så er der 2 mulighedder den billig er og udholde støjen
    den anden er og købe nye dæk,
    og det har vi oplevet ved flere forskellige dæk mærker

    der er nogen dækcenter der har en maskine, der kan raspe af dækket, så det er rund igen, men så mister man en del mønster dybte


  • #8   14. nov 2017 Det er brugte Michelin. De har kørt 1 sæson ....

    Men det lyd mønster hvor der er mest larm når jeg drejer til højre, passer vel bedre på et leje gør det ikke.
    Hvis de var dækkene så burde larmen vel være til stede når man drejer til begge sider

    Larmen var der heller ikke de første par dage jeg kørte med dem. Er kommet i dag


  • #9   14. nov 2017 michelin vinterdæk har tit det med at blive savtakket,
    har oplevet det flere gange insær med michelin vinterdæk

    efter min egen mening, et meget dårlig vinterdæk, da det kun kan bruges 1 sæson så begynder de og larme,

    men prøv i2g løft forhjul fra jorden, og drej det rundt og lyt efter evt leje støj,
    prøv og sæt hænder kl 12 og kl 6
    og vip og og ned med hjulet, for og mærke slør,

    men det er underlig, det komme efter skift til vinterhjul


  • #10   14. nov 2017 Gå ud og spænd hjulboltene efter for at være sikker.


  • #11   14. nov 2017 Vil jeg prøve Dennis - tak for tippene

    Hjulboltene er efterspændt med momentnøgle som det første jeg prøvede


Kommentér på:
Rumlen fra forhjul

Annonce