{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Oliepumpe {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en Celica fra 2000. Jeg regner med at smide den til service her inden så længe.

Bør man skifte oliepumpen, og i så fald hvornår? Tidligere ejer har kørt med for høj oliestand, hvor længe kendes ikke. Men kan det have overbelastet pumpen?

Går den i udu mens man kører kan man jo vinke farvel til motoren smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliepumpe
  • #1   22. nov 2017 tag og mål olietrykket . så ved du hvor god den er. mål den når motoren er kold og så også når den er driftvarm. men syns nu det sjælden jeg har set oliepumpen stå af på de Toyota motoren har set nogen kørt 500.000km og stadig har olietryk som den skal .og tvivler på den har taget skadet af for meget olie . det var værre med for lidt olie .

• #2   22. nov 2017 Hej.

Hvordan måler man olietrykket?

ifølge olie pinden har oliestanden været op til dobbelt af hvad max er. Men den kører / Lyder umiddelbart fin i motoren, den har kørt 173.000. Jeg har bare hørt det kan være hårdt for nogle pakninger eller noget i den stil. Måske det påvirker olietrykket? er ret rookie på de her ting smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #3   22. nov 2017 det er en belastning for pakninger men også for katten de kan "brænde" af på den konto

• #4   22. nov 2017 Det vil være almindeligt, at motoren brænder den olie af, som er for meget i motoren. Det kan ødelægge katten og evt. pakninger og pakdåser.
    Man måler olietrykket ved at skrue olietryksindikatoren af og tilslutte et oliemanometer.
    Hvis motoren har et fornuftigt olietryk både kold og varm, er der formentlig ikke sket noget ved det. Skift olie og filter, og hold øje med olieforbruget og evt. utætheder.

Kommentér på:
Oliepumpe

Annonce