{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

driftvarm 1.9 tdi {{forumTopicSubject}}

hej gutter jeg har en mindre spørgsmål, hvornår er min golf 4 1.9 tdi driftvarm. måleren har ligget på en streg under 90 grader med en defekt termostat. nu den blevet skifet og nu viser den 90 grader. ville bare høre om det er for varmt eller hvad? kan ikke rigtigt finde noget på google der giver mig ordenligt svar smiley tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  driftvarm 1.9 tdi
  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #1   24. nov 2017 Hvis termostaten er defekt/pillet ud/har frit gennemløb, så vil temperaturen ikke blive særligt høj. Termostatens job er at holde motoren på en bestemt temperatur, og det lader til at virke nu, hvis den ligger på 90 grader og ikke stiger yderligere.

• #2   24. nov 2017 Mærk på slangerne om de er varme for oven og den nederste på køleren. Jeg har lige skiftet termostat på min golf2 1,6D og den blev varm øverst og efter en god tur og lod den stå lidt i tomgang blev den nederste varm så åbner termostaten som den skal. Når du har kørt langt er de nederste slange kold på den tid af året da det er så koldt i luften. En Disel motor laver ikke meget varme.

• #3   24. nov 2017 Husk at temperatur måleren måler vandets varme, så lad vær med at skyd den af lige så snart den rammer 90g:D

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #4   24. nov 2017 90g er helt normalt, men motor er først gennemvarm 5-10 min efter måler viser 90 smiley

• #5   24. nov 2017 mange motor er længer tid om og være gennem varm

jeg har monteret en temperatur føler i bundkaret, til at måle oæie temperaturen,

den skal køre små 15-20 km før olie temperatur er 50-60 grader i bundkaret,

og jeg har den mening at når olien er varm i bundkaret. så må motoren også ved og være varm,

Vandet bliver utrolig hurtig varm,
    uden motoren er driftsvarm,

glemte og skrive køre man diesel,
    så er de længer tid om at selve motor bliver driftsvarm,

• Kompressor Knud

#6   24. nov 2017 ja, det er netop olie temperatur der viser hvornår den er varm, dog ikke mange biler som har sådan en måler standard

• #7   24. nov 2017 Ja DENNIS GSI det tager ca 6 til 7 km før min 1,6D er varm der for har jeg monteret olie fyr i den og efter ca 1,5 km er temperaturen oppe på drift temperatur. Her kan i se hvor nemt den stater ved ca 9 minus grader.
    https://www.youtube.com/watch?v=JFwk61umoPY&t=6s

• Kompressor Knud

#8   24. nov 2017 Den ser usædvanlig flot ud i motorrum den golf smiley

• #9   24. nov 2017 Tak den har heller ikke kørt mere end 175.000 km

• Kompressor Knud

#10   24. nov 2017 jeg har haft flere golf 2 1.6D, og alle lignede noget der var trukket op af mosen, i motorrummet smiley

• #11   24. nov 2017 det er jo kræa for sådan en motor
    med fyr,

gør nok den har lettet ved og starte når det bliver koldt

men igen
    bare fordi instrumentet viser vamdet er drifts temperatur, så er olien ikke oppe på temperatur,

det hjælper nok en del med fyr, som i golfen

jeg havde en omega a med 3,0 R6 motor
    den skulle køre over 30 km før olie temperatur var oppe på 60-70 grade som er en ok temperatur på olie til at man kan skyde sin bil af

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #12   24. nov 2017 Selv med et fyr så går der noget tid/km inden motoren er gennemvarm. Kølevandstemperaturen er en ting, men olietemperaturen er vigtigere, som andre også skriver.

Kommentér på:
driftvarm 1.9 tdi

Annonce