{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Golf 5 1,4 fsi benzin {{forumTopicSubject}}

Hej venner
jeg er ejer af en golf 5, fra 2004, 1,4 fsi benzin. har et lille problem som jeg håber at jeg kan få lidt hjælp til.

Det er ligger i det er at motor lampen lyser, og den har lige været hos vw. og fået lavet en test. der siger de at det er Nox sencor den er gal med.

det der er i det at den trækker ikke som den skal, og kommer ikke over de 110 km/t max , der går lidt tid før det sker. og meget langsom i optræk,

nogen bud på det ???

Har skifte benzin sensor, lampesonde, og nox alt køb hos vw og en ny kat, og kobling , men den siger at der er fejl på nox hos vw, og på andre værksteder siger den at der er fejle på benzin tryk sensor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 5 1,4 fsi benzin
  • #1   25. nov 2017 Umiddelbart kunne det lyde som om at den får for lidt benzin. En for mager blanding giver manglende motorkraft og høj forbrændings temperatur, hvilket giver høje NOx værdier.. Hvis nogle værksteder siger den melder fejl på benzin trykssensor, så kunne det måske være en god ide og begynde at kontrollere der.. Det er ikke sikkert sensoren fejler noget, men benzinpumpen kunne jo godt levere et for lavt tryk. Eventuelt tilstoppet benzinfilter. Det er kun et bud på fejlen.

  • #2   25. nov 2017 Hej bjerggaard 1000 tak for dit bud. Har også skiftet benzin filter. Ved du hvordan jeg kan finde ud om pumpen virker som den skal? Det skal siges at den godt kan tage høje omdrejninger men ikke nok i træk kæft.

  • #3   25. nov 2017 Allerførst ville jeg nok tjekke at gasspjæld åbner som det skal.. kører det med kabeltræk er der sjældent problemer, men er det elektronisk kan det godt skabe sig lidt.. prøv at pille luftfilter kasse og slange af, sætte bilen til tænding og så få en til at træde speederen i bund, så skulle du gerne kunne se om det giver fuldt udslag.. måske skal motoren køre, det ved jeg ikke lige.. Tager motoren omdrejninger normalt, hvis du giver den fuld gas i frigear??

  • #4   25. nov 2017 Du skal have opdateret din motorstyring efter udskift af nox sensor, hvis der ligger en fejl på den.

  • #5   27. nov 2017 bjerggaard 1000 tak igen for dit svar.
    ja motoren tage omdrejninger normalt, det er det der er så underligt, Har været på 2 værksteder hvor de kunne finde frem til at det var benzin tryk sensors der var noget i vejen med, men anbefalde mig at køre til vw, og på vw værksted siger de at det er nox sensor der er noget i vejen med, de vil ikke kom ud med et print, men de vil god have 6000kr for at skifte den. den koster 2300kr og tage max 20 min at skift den, har selv lige gjordt det i april/maj 2017. på den


  • #6   27. nov 2017 Rg 1000 tak for dit svar, synes bare det er meget at 6000kr hos vw hvis de skal skift den, da den der sidder i er købt hos dem for 2300kr. og hvis det viser sig at det ikke er den. så er det ikke så fedt

  • #7   1. dec 2017 Nu skiver du 1,4 fsi? Du mener ikke 1,6fsi? Den burde gerne koste tæt 5-6000,- i sig selv.

  • #8   1. dec 2017 R G Hej igen
    Nej den er god nok det er en 1,4 fsi


Kommentér på:
Golf 5 1,4 fsi benzin

Annonce