{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.610 visninger | Oprettet:

Touran 2006 mister vand og starter dårligt {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har lidt udfordringer med min Touran 2,0 170 TDI 2006 DSG som jeg håber nogle kloge hoveder herinde kan hjælpe mig med!

Den har altid startet lidt skidt - dvs den er 3-5 sek om at starte og det lyder som om den kun køre på 3 ben de første par sekunder. Min mekaniker har ikke kunne fejlen og sagt at sådan er nogle touraner. Skal siges den altid kommer igang, så det har jeg så kunne leve med.

Men i september begyndte den pludselig at bruge vand/kølervæske. Der blev skiftet et par slanger samt oliekøleren (tror jeg den hedder). Derefter kørte jeg en 2-3 ugers tid uden problemer, men så begyndte den at bruge vand igen. Min mekaniker siger de ikke kan yderligere - det må være toppakning/revnet topstykke. Men ringede til en aut VW forhandler som sagde det også kunne være EGR-køleren.

Jeg har svært ved at finde et mønster i hvornår den bruger vand. I perioder fylder jeg på dagligt - andre gange kan der gå 4-5 dage mellem. Skal siges jeg kører omkring 150 km dagligt. Da de tryktestede kølersystemer stod den ikke og slog tilbage som man måske kunne forvente ved problemer med topstykket/-pakning. Har bemærket at der nogle gange kommer lys røg ud af udstødningen. Især hvis bilen er varm og står slukket i 10-30 min hvorefter jeg kører videre.

Tror ikke de to ting nødvendigvis har noget med hinanden at gøre - da den jo altid har startet dårligt.

Hvad gør jeg nu?? Skal jeg satse på det er EGR køleren eller prøve at tage toppen af?

Håber nogle har oplevet noget lignende!

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Touran 2006 mister vand og starter dårligt
Kommentér på:
Touran 2006 mister vand og starter dårligt

Annonce