{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.554 visninger | Oprettet:

Jacob O
Jacob O
Tilmeldt:
30. nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Peugeout 107 giver raslelyde {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Jeg købte i 2013 en ny Peugeot 107, som jeg generelt har været ganske tilfreds med. Jeg har dog henover det sidste år oplevet problemer med, at min bil giver nogle raslelyde og på et tidspunkt lugtede forfærdelig meget af benzin i kabinen.

Raslelydene kom primært når der blev givet gas eller man holdte en konstant hastighed, slap man speederen blev lydene mindre tydelige.

Dengang fandt vi et hul i katalysatoren, som var revnet pga vibrationer da der manglede en møtrik til at holde den fast. Den blev så svejset men raslelydene stoppede ikke. Derfor blev der i august i år installerete en ny katalysator, samt der blev skiftet olie, oliefilter, luftfilter, pollenfilter, tændrør, vandpumpe og generatorrem.

Jeg kan ikke huske det præcist, men jeg mener bestemt raslelydene blev mindre i en periode, men de er nu stærkt tilbage.
De kan nu høres fra motorrummet når bilen holder stille, og hvis der gives gas bliver de ret slemme og falder til ro når speeder slippes. De fortsætter ligeledes når man kører og bliver væsentlig slemmere når man giver gas.

Jeg fandt på youtube en person, som oplevede samme problem, men endnu ikke har fundet en løsning.
https://www.youtube.com/watch?v=8HNl7nbIaVU

Heri kan man høre det samme fænomen jeg oplever.

Generelt er jeg meget i tvivl om, hvad problemet kan skyldes, om min nye katalysator måske er brændt af pga en defekt O2 sensor, eller om det er noget helt tredje. Jeg er skiftet til at køre V-power, for at se om det mindskede problemet (hvis det var motorbanken), men det gør det ikke.

Jeg har hørt, at Peugeot 107 generelt har nogle dårlige koblinger, vandpumper og katalysatorer, men om det er en af de dele, ingen anelse.

Jeg ville sætte stor pris på, hvis nogle af jer kunne hjælpe mig her. På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeout 107 giver raslelyde
  • #1   30. nov 2017 Det lyder nu mere som kædestøj, det du beskriver. Kommer lyden fra højre side af motor, hvor drivremmen også kører?
    Der er nogen af de 107'ere der kan lyde ganske voldsomt fra motor, og nogen larmer nærmest ikke fra motoren, og de kører bare.


  • #2   30. nov 2017 prøv at tage en lille hammer, og slå lidt på katten. og der efter de forskellige skjold ,forrør og det. vis der er noget der er løs indvendig eller andet, så kan du tydelig høre det ved at gøre det .

  • #3   30. nov 2017 Som Morten s skriver.
    Tror også det er kæden de har det med t knast hjul bliver slidt og kan støje en del.
    Har skiftet en 20 stykker og det hjælper


  • #4   30. nov 2017 Videoen lyder som et plejleje der larmer.. Hvad olie, og hvor lang interval kører du??? Hvad har bilen kørt....

  • #5   30. nov 2017 Plejllejerne har jeg ikke set en med endnu, men jeg tror nu mere på det er kæde/knasthjuls støj.

  • #6   30. nov 2017 Den C1 med turbo som Kolstrup kørte ind kører vist på std pejlelejer smiley

  • #7   30. nov 2017 efter at have hørt video ville jeg også sige rigtig slidt kæde eller dårlig lejer. . hvordan lyder den når du starter den kold om morgen i tomgang ?

  • #8   1. dec 2017 Er det både ved kold og varm motor? De tikker rigtig meget ved koldstart.

    Kan du ikke optage en video og ligge den herind, samt på denne side:

    Gruppe for 3 cyl ejere i DK - deriblandt mange Aygo trillinger smiley
    https://www.facebook.com/groups/283942661775542/


  • #9   1. dec 2017 Jeg ved hvad problemer er. Du har købt en peugeot 107 smiley

  • Jacob O
    Jacob O Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   2. dec 2017 Haha ja, det er i hvert fald et problem, at have købt en Peugeot 107, men nu har jeg den desværre, og gider endnu ikke skifte den ud smiley

    Det sker både ved kold og varm motor. Ofte kan man høre raslelyden når den bare holder stille. Og hvis man kan, gøres det værre ved at give lidt gas, hvorefter det falder tilbage til et lavere niveau (raslelydene). Umiddelbart har jeg ikke haft held med at optage lydene, de drukner i anden støj.

    Jeg vil prøve tricket med en hammer. Umiddelbart ændrede skift af katalysator intet ved raslelydene, dengang den blev skiftet.

    Det kan vel godt være kæde/lejer. Bilen er fra 2013, har nu kørt 110.000 km og er blevet serviceret en gang om året eller ved hver 15.000 km, hvor den altid har fået skiftet olie, oliefilter, pollenfilter og luftfilter. Olien er den jeg køber hos Peugeot til modellen, mener bestemt det er en 5/30 produceret af Statoil. Fik først skiftet tændrør og andet ved omkring 100.000 km.

    Tak for de mange svar.


  • #11   3. dec 2017 Mange af dem har lidt lyde. Selv vores 107 fra 08 med 255000km på bagen, har lidt rallen ved belastning, lavede en ny 108 i fredags, med 20000 på bagen, den gjorde det også lidt. Så jeg syns du skal leve med det.

  • Jacob O
    Jacob O Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #12   4. dec 2017 Jeg kan godt se logikken i det, men det er i ret høj grad, og det virker mere eller mindre som om, den er ved at falde fra hinanden.
    Nogle dage kommer lydene også i tomgang. Men ja, måske skal der bare leves med det.


  • #13   4. dec 2017 Kan jo også ske hvis jeg havde bilen foran mig jeg sagde, STOP STOP...en defekt vandpumpe kan også knurre/ralle en del..

  • Jacob O
    Jacob O Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #14   4. dec 2017 Vandpumpe blev skiftet i august og ændrede desværre ikke noget. Men tak for forslaget.

  • #15   15. maj 2021 Hvad var problemet??

Kommentér på:
Peugeout 107 giver raslelyde

Annonce