Ny servo på Mitsubishi Colt {{forumTopicSubject}}
Davs!
Gennem de sidste års tid er styringen på min Colt '08 blevet noget tung i det, og den retter ikke så godt op selv. Jeg har fået at vide, at det betyder en ny tandstang med indbygget servo som nok vil løbe op i omkring 8.000,- kr
Nu bliver jeg lidt nærig, når det drejer sig om en ældre bil, der har kørt små 200.000, så jeg tænker, om man evt kan putte en brugt tandstang i den?
Jeg gider dog ikke spare på bekostning af sikkerheden, og det er jo dumt at putte en brugt del i, hvis den så ryger efter få tusinde kilometer. En tandstang er vel alt andet lige at betragte som en sliddel, ikke?
Hvad vil I anbefale - ny eller brugt? Og skal bilen egentlig spores efter sådan en operation?
God weekend
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
jan 2005
Følger: 9 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 757
dec 2017
Følger: 1 Svar: 1
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Har selv en årgang 08. (1,5 motor).
De få gange jeg har lånt min bil ud eller ladet en anden køre (meget få gange)
Så synes de styretøjet har virket lidt trægt, altså en smule hårdt?.
Men jeg valgte bla andet selv colten netop pga den måde den styre på.
Jeg har bedre føling med colten end de andre biler jeg prøvekørte dengang.
Og så er den altså ikke strammere end at man sagtens kan styre med 2 fingre.
Min første bil var også helt uden servostyring!... kørte fint selvom den var fucking sløv.
Men når den servostyring/tandstang går så er man ikke i tvivl så???.
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 586
Ellers har autoG den til Ca 4500kr.
jan 2005
Følger: 9 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 757
den du viser der er til en højrestyret Colt/Smart
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 586
dec 2017
Følger: 1 Svar: 2
http://www.ecutesting.com/catalogue/mitsubishi_eculist.html?category=4066&model=505
nov 2018
Følger: 1 Svar: 1
Sendte du hele tandstangen over og hvor meget skulle du selv skille ad og samle?
Vh. Christian
dec 2017
Følger: 1 Svar: 2
mar 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
Bare lige info. Jeg har lige lavet den på min. Elmotorens anlægsflade / reces var iret og klemte hårdt.
Og så var tandhjulet "vokset" så tænderne ikke længere kunne være i snekke tandhjulet på elmotoren. Så jeg har skrabet tænderne smallere med et 10 mm stemmejern og en afgrater fra drejerværkstedet . Måske en halv mm på hver side. Så nu går det fint igen og kan fint rette op. Det hele er lavet med bil på donkraft og tandstangen monteret. Kun elmotor har været afmonteret.
maj 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Hvilket materiale er tandhjulet lavet af, når du kan skrabe det med et stemmejern. Hvor kompliceret var det?
Kan man risikere at skrabe for meget af, så der kommer slør i styringen?
Hilsen Poul Erik
maj 2020
Følger: 2 Svar: 3
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
aug 2025
Følger: 6 Følgere: 1 Svar: 1
Martin Ploug's indlæg. Jeg har samme problem med min Colt, og det er for dyrt at få en ny tandstang (iflg bud fra Autobutler ca. kr. 11.000) Det er jo nærmest bilens værdi
Ny servo på Mitsubishi Colt