{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.751 visninger | Oprettet:

Niels B
Niels B
Emner: 1

Ny servo på Mitsubishi Colt {{forumTopicSubject}}

Davs!

Gennem de sidste års tid er styringen på min Colt '08 blevet noget tung i det, og den retter ikke så godt op selv. Jeg har fået at vide, at det betyder en ny tandstang med indbygget servo som nok vil løbe op i omkring 8.000,- kr smiley smiley

Nu bliver jeg lidt nærig, når det drejer sig om en ældre bil, der har kørt små 200.000, så jeg tænker, om man evt kan putte en brugt tandstang i den?

Jeg gider dog ikke spare på bekostning af sikkerheden, og det er jo dumt at putte en brugt del i, hvis den så ryger efter få tusinde kilometer. En tandstang er vel alt andet lige at betragte som en sliddel, ikke?

Hvad vil I anbefale - ny eller brugt? Og skal bilen egentlig spores efter sådan en operation?

God weekend smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny servo på Mitsubishi Colt
  • #2   1. dec 2017 Kom til at kigge, de koster 4700.- i tyskerland, kan sikkert findes billigere. men de havde den ikk på lager og så kan ventetiden være laaaaaaaang.

• #3   1. dec 2017 Gav omkring 6800 for en ny hos anders pedersen sidste år uden montering

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #5   1. dec 2017 Fedt, tak. Jeg prøver at oprette en opgave på autobutler smiley

• #6   2. dec 2017 Lytter lige med.
    Har selv en årgang 08. (1,5 motor).
    De få gange jeg har lånt min bil ud eller ladet en anden køre (meget få gange)
    Så synes de styretøjet har virket lidt trægt, altså en smule hårdt?.

Men jeg valgte bla andet selv colten netop pga den måde den styre på.
    Jeg har bedre føling med colten end de andre biler jeg prøvekørte dengang.
    Og så er den altså ikke strammere end at man sagtens kan styre med 2 fingre.
    Min første bil var også helt uden servostyring!... kørte fint selvom den var fucking sløv.

Men når den servostyring/tandstang går så er man ikke i tvivl så???.

• #8   2. dec 2017 Hvad med sådan en?
    Ellers har autoG den til Ca 4500kr.

profilbillede
  • #9   2. dec 2017 8#
    den du viser der er til en højrestyret Colt/Smart

• #10   2. dec 2017 Så må rattet flyttes smiley

• Ion B
    Ion B Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #11   25. dec 2017 Har fået repareret min elektrisk servo i england hos http://www.ecutesting.com, det kostede omkring 2500 kr med forsendelse begge veje, har sel af og på monteret retstangen, har også prøvet at køb en retstang på ebay, den fejlede intet men bilens computer kunne ikke justeres med den anden retstang.
    http://www.ecutesting.com/catalogue/mitsubishi_eculist.html?category=4066&model=505

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #12   27. nov 2018 Hej Ion B.
    Sendte du hele tandstangen over og hvor meget skulle du selv skille ad og samle?
    Vh. Christian

• Ion B
    Ion B Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #13   5. feb 2019 Jeg har sendt hele tandstangen over, de tog mig omkring 2 timer at tage den af uden erfaring, en mekaniker kunne gøre det hurtigere mener jeg.

• #14   9. mar 2020 Hej.
    Bare lige info. Jeg har lige lavet den på min. Elmotorens anlægsflade / reces var iret og klemte hårdt.
    Og så var tandhjulet "vokset" så tænderne ikke længere kunne være i snekke tandhjulet på elmotoren. Så jeg har skrabet tænderne smallere med et 10 mm stemmejern og en afgrater fra drejerværkstedet . Måske en halv mm på hver side. Så nu går det fint igen og kan fint rette op. Det hele er lavet med bil på donkraft og tandstangen monteret. Kun elmotor har været afmonteret.

• Poul Erik R
    Poul Erik R Tilmeldt:
    maj 2020

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #15   2. maj 2020 Hej Martin
    Hvilket materiale er tandhjulet lavet af, når du kan skrabe det med et stemmejern. Hvor kompliceret var det?
    Kan man risikere at skrabe for meget af, så der kommer slør i styringen?
    Hilsen Poul Erik

• Gert M
    Gert M Tilmeldt:
    maj 2020

Følger: 2 Svar: 3
    #16   5. maj 2020 Hej Martin Ploug. ???? Tusind tak for din info med at reparere tandstangen. Det er den vej vi skal herinde. Intet er så fedt som at få noget gammelt til at virke fint igen, ikke bare billigst, men en kæmpe tilfredsstillelse at gøre det selv. Jeg går straks igang med min. smiley

• brian j
    brian j Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #17   26. jan 2021 Hej Gert fik du din tandstang rep og virkede det mvh Brian

• Per O
    Per O Tilmeldt:
    aug 2025

Følger: 6 Følgere: 1 Svar: 1
    #18   19. aug Hvor er det ærgerligt at tråden bare dør her. Ville gerne have læst om andre fik gavn af
    Martin Ploug's indlæg. Jeg har samme problem med min Colt, og det er for dyrt at få en ny tandstang (iflg bud fra Autobutler ca. kr. 11.000) Det er jo nærmest bilens værdi smiley Synd og skam for bilen er i fin stand ellers. Årg. 2010 model 2011, én af de sidste.

Kommentér på:
Ny servo på Mitsubishi Colt

Annonce