{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.030 visninger | Oprettet:

dsg 7 automat gearkasse {{forumTopicSubject}}

jeg har en seat toledo 1,4 tdi med dsg7 gearkasse, med tør kobling.

jeg synes den kommer med et irriterende lille ryk når den skifter imellem de lavere gear. især når den er kold men også lidt når den er varm.

mine spørgsmål er:
ved i om det er en adaptiv gearkasse. altså en der lærer efter ens kørselsmønster???

ved i om man kan "reset" den tilbage til fabriksindstillinger???

kan man på nogen måde finde ud af om der evt. skulle være en nyere softvare opdatering til den, uden at skulle på værksted med den???
evt. om man kan se version på softvare i bilens info system og så finde et sted på nettet hvor der står hvad den nyeste version er???

er klar over hvis der skulle være en nyere så kalder værkstedet smiley

mvh. dennis j.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dsg 7 automat gearkasse
  • #1   19. dec 2017 Den trænger nok til en indstilling, eller 2 nye koblinger smiley mine svigerforældre har lige været igennem det samme, VW betalte heldigvis en stor del af gildet.

  • #2   19. dec 2017 Jeg har selv en Toledo, dig 1,4 tsi fra i år.
    Den huske dit kørselsmønster, skifter først gear ved lidt højere omdrejninger ved løst underlag osv.
    om den kan nulstilles ved dog ikke?


  • #3   19. dec 2017 Man kan godt lave en grundindstilling med vcds

  • #4   20. dec 2017 igen et indlæg med DSG7. Det er en adaptiv gearkasse der lærer dit kørselsmønster. Den kan grundindstilles med VCDS eller original tester. du skal ikke selv begynde på noget. De må gerne skifte "dårligt" når den er kold da koblingerne har en overflade lidt ala bremseskiver, hvor overfladerust skal køres af. Skiver skurrer jo lige de første meter, når bilen er kold. koblingerne skal køres varme før de skifter 110%. Der er en meget lang tjekliste man skal igennem når der reklameres over gearkassen..

  • #5   20. dec 2017 Mathias P: en ny bil til 300.000 kroner skal IKKE skurre/hakke eller noget som helst andet, selvom gearkassen er kold. Det kan godt være at din forhandler prøver at spise dig af med det, men det passer simpelthen ikke.

  • #6   20. dec 2017 Jeg er VW mekaniker og ser det tit. så jo. Den gearkasse sidder også i biler til det halve..
    Det skal så siges at når gearkassen er varm, så skal den skifte 110%, hvis den ikke gør er det bare afsted til forhandleren.


  • #7   20. dec 2017 Det lyder lidt foruroligende, hvis du spørger mig smiley

  • #8   20. dec 2017 jeg er enig med dig. Vend den om og tænk, hvis du var erhvervsdrivende og det VÆLTEDE ind med regninger på koblinger af en 15000kr, hvoraf nogle fejler noget og andre fordi at nogle folk er fluekneppere helt ned til det sidste, hvor koblingen i sidste ende ikke fejler noget. Så ville jeg nok også tvivle lidt sommetider og hæve de betingelser der skal være opfyldt for at skifte koblinger istedet for bare at smække nye i. De koblinger jeg har skiftet har været til en opdateret version. smiley Mange af de koblinger der bliver skiftet bliver jo sendt til hovedkontoret og undersøgt i hoved og røv for at finde ud af hvor fejlen ligger. Folk skal være velkommen til at skrive en PB, hvis noget skal uddybes.

  • #9   20. dec 2017 Du har ret, det er der ingen tvivl om smiley men det er bare ærgerligt at de ikke fik lavet en holdbar gearkasse fra starten af.

  • #10   20. dec 2017 selve gearkassen holder sgu fint. det er bare koblingerne og mange folks måder at køre det på der fejler smiley

  • #11   20. dec 2017 Det er helt klart den bedste automatgearkasse jeg nogensinde har kørt med, uden tvivl. Men de kan også blive et dyrt bekendtskab, som du selv nævner.

  • #12   20. dec 2017 Grunden til jeg spørger ang. Reset er at jeg kender en der har en Mercedes med aut. Gear. Han kan reset sin med en bestemt rækkefølge af bestemte ting han skal gøre.
    Feks. Skal han sætte tænding på. Ikke starte. Holde bremsen nede i x antal sekunder osv. Osv. Så reset den uden han skal sætte pc til.

    Det er sådan noget i den stil jeg efterlyser hvis i kender til det.

    Mvh. Dennis j.


  • #13   20. dec 2017 Det kan man vidst ikke med en DSG gearkasse. Du må forbi VW, eller en med en VCDS tester.

  • #14   20. dec 2017 Ok. Ærgerligt.

    Mathias P. du skriver at holdbarhed mm. Har noget med at gøre hvordan man kører.

    Kan du beskrive i ord hvordan korrekt kørende er for bedst holdbarhed.


  • #15   21. dec 2017 Den her video er egentlig rigtig god viden smiley Regel nr 1 må være ikke at file på koblingen smiley
    https://youtu.be/IaspYTWqeOY


Kommentér på:
dsg 7 automat gearkasse

Annonce