{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Christian K
Christian K
Tilmeldt:
6. jun 2017
Følger: 12 Emner: 5 Svar: 3

Ford Focus C-Max - problem med bagtøj {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en Focus C-Max 1.6 TDCi fra 2007, som har lidt problemer bagtil. Dem prøver jeg nu at lokaliserer.

Når jeg kører over bump synes jeg at mærke og høre, at en eller begge bagstøddæmpere skal skiftes. Men det virker også som om, at den er lidt "løs" i det. Virker ikke så stram bagtil, som min tidligere Focus C-max.

Jeg tror også et baghjulsleje eller to trænger til at blive skiftet. Bilen "synger lidt", af varierende karakter når jeg kører i den. Det er en lyd, som er der hele tiden.

Tænker I, at det kan være andet end støddæmper og hjullejer, og findes der en nem måde at checke det efter? smiley

Er baghjulslejet i øvrigt svært at skifte på denne bil? Har hørt, at man "let" skifter et helt komponemt, bestående af både leje og ABS-føler?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Focus C-Max - problem med bagtøj
  • #1   23. dec 2017 Hjullejer er nemme at tjekke, du løfter bilen så hjulet er fri, så tager du fat i dækket med den ene hånd oven på dækket, og den anden under dækket. Kan du nokke hjulet så er lejet færdigt...

    Det kan dog godt synge, uden det er slidt så meget at der er slup


  • #2   23. dec 2017 Hvis du kører over et bump og bare 1 støddæmper er defekt, så er du slet ikke i tvivl: bilen vil gynge efter mange sekunder efter bumpet og ikke rigtig falde til ro. Den bliver helt gummi-agtig.

  • #3   23. dec 2017 Bagerste kødben kan larme en del vinterdæk kan støje specielt hvis de er blevet gamle eller lidt savtakket hvis det er hjullejer burde lyden ændre sig markant ved at køre fra side til side når hjullejet af-belastet ellers op på donkraft og roter hjulet hurtigt rundt. Nemt at skifte hjullejerne de er en samlet klump men husk at gøre torx ren inden du løsner dem ellers er det ikke nemt at løsne.

  • #4   23. dec 2017 Tak for svar. Jeg ser ordentlig efter når jeg kommer hjem fra juleferie smiley

    Kan det evt. skyldes noget slør fra der hvor støddæmperne er monteret i toppen - eller er det kun på de forreste dæmpere at det kan være et problem?


Kommentér på:
Ford Focus C-Max - problem med bagtøj

Annonce