{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Maria V
Maria V
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Opel merriva gør mærkeligt {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg har en Opel Merriva 1,6 8v som idag er begyndt at gøre noget mærkeligt, så jeg håber i kan give ideer til hvad den fejler.
Jeg slukker bilen for at tanke, og da den slukke kommer der et kortsus udefra motoren (lyder det til). Radioen slukker ikke som den plejer, og jeg prøver derfor at tænde bilen igen men uden held, dog slukker radioen da jeg igen tager nøglen ud. Da den står med tænding blinker lysene ved den kontakt hvor man tænder for lyset. Jeg går ud og tanker så den lige kan få lov at stå. Da jeg sætter mig ind igen drejer jeg nøglen, lyset i instrumentbrættet kommer, men der sker ingenting, den starter slet ikke. Jeg prøver igen hvor jeg lader den stå lidt bare med tænding på, og så kan jeg starte den efter nogle sekunder, og alle lys i instrumentbrættet slukker som sædvanligt. Jeg kører et par meter frem, og da jeg så drejer på rattet går den ud igen, og jeg kan igen slet ikke starte den. Jeg går ud af bilen, og da jeg så vil forsøge at låse den virker centrallåsen pludseligt heller ikke. Jeg får min far til at komme med startkabler, og får den startet på den måde. Startkablerne var på maks 1 minut, men herefter kunne den køre uden problemer og med alt elektronik kørende, og vi kørte den så hjem ( ca 25 km). Da vi kommer hjem slukker og starter vi den flere gange uden problemer, og den står i tomgang uden problemer. Jeg vælger at køre op og handle, og da jeg slukker bilen går omdrejningstælleren samt benzinmåleren ikke helt i bund og da jeg skal låse bilen virker centrallåsen igen ikke, så den låses manuelt. Da jeg har handlet og kommer ud til bilen kan jeg sagtens låse den op med nøglen og centrallåsen virker, samt tæller og måler er gået i bund, men radioen har så tændt sig selv mens jeg var inde og handle. Jeg starter bilen og kører hjem uden problemer, og kan stadig nu gå ud og starte den uden problemer. De sidste par uger har bagvindusviskeren gået ujævnt, samt den langsomme funktion på forvinduesviskeren, men har ikke tænkt yderlig over det. Der er målt spænding på batteriet og den er på 13,7 volt.

Alle ideer modtage gerne! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel merriva gør mærkeligt
  • #1   30. dec 2017 så vis du kun måler under 14 volt vil jeg mene din generator ikke lader som den skal .mener når jeg måler når den står i tomgang så mener jeg de plejer at lade over 14 volt.og vis den lader for lavt kan det give sjove underlige el fejl.prøv at sætte kabler på fra en anden bil vis den starter og går som den skal mens de er på så er det for lidt din generator lader.men tjek også alle stil forbindelser og plus fra batteriet og motor af. at de ikke har dårlig forbindelse.

• #2   30. dec 2017 Kan vel også være noget dårligt stel af en art, eller stel der ikke er helt spændt

Jeg ville rense og kontrollere stelforbindelserne først, det kan lave mange underlige fejl

Vores FR-V havde en der var irret meget og det gav nogle sjove fejl med lyset der ændrede styrke og især instrumenterne der drillede med alverdens fejllamper

• Maria V
    Maria V Tilmeldt:
    dec 2017

#3   30. dec 2017 Bilen kan sagtens starte uden kabler fra anden bil, og går helt normalt i tomgang smiley
    Jeg er ikke helt klog på biler, så helt præcist hvordan tjekker man de der stelforbindelser, er det noget en mekaniker skal gøre, eller kan man selv?

• Maria V
    Maria V Tilmeldt:
    dec 2017

#4   30. dec 2017 Bilen er hermed kørende igen, det var noget så simpelt som en løs stelforbindelse, tak for svar!!! smiley

• #5   30. dec 2017 det var godt smiley

• #6   30. dec 2017 Min hund gør også mærkeligt engang imellem smiley

Kommentér på:
Opel merriva gør mærkeligt

Annonce