Opel merriva gør mærkeligt {{forumTopicSubject}}
Hej Jeg har en Opel Merriva 1,6 8v som idag er begyndt at gøre noget mærkeligt, så jeg håber i kan give ideer til hvad den fejler.
Jeg slukker bilen for at tanke, og da den slukke kommer der et kortsus udefra motoren (lyder det til). Radioen slukker ikke som den plejer, og jeg prøver derfor at tænde bilen igen men uden held, dog slukker radioen da jeg igen tager nøglen ud. Da den står med tænding blinker lysene ved den kontakt hvor man tænder for lyset. Jeg går ud og tanker så den lige kan få lov at stå. Da jeg sætter mig ind igen drejer jeg nøglen, lyset i instrumentbrættet kommer, men der sker ingenting, den starter slet ikke. Jeg prøver igen hvor jeg lader den stå lidt bare med tænding på, og så kan jeg starte den efter nogle sekunder, og alle lys i instrumentbrættet slukker som sædvanligt. Jeg kører et par meter frem, og da jeg så drejer på rattet går den ud igen, og jeg kan igen slet ikke starte den. Jeg går ud af bilen, og da jeg så vil forsøge at låse den virker centrallåsen pludseligt heller ikke. Jeg får min far til at komme med startkabler, og får den startet på den måde. Startkablerne var på maks 1 minut, men herefter kunne den køre uden problemer og med alt elektronik kørende, og vi kørte den så hjem ( ca 25 km). Da vi kommer hjem slukker og starter vi den flere gange uden problemer, og den står i tomgang uden problemer. Jeg vælger at køre op og handle, og da jeg slukker bilen går omdrejningstælleren samt benzinmåleren ikke helt i bund og da jeg skal låse bilen virker centrallåsen igen ikke, så den låses manuelt. Da jeg har handlet og kommer ud til bilen kan jeg sagtens låse den op med nøglen og centrallåsen virker, samt tæller og måler er gået i bund, men radioen har så tændt sig selv mens jeg var inde og handle. Jeg starter bilen og kører hjem uden problemer, og kan stadig nu gå ud og starte den uden problemer. De sidste par uger har bagvindusviskeren gået ujævnt, samt den langsomme funktion på forvinduesviskeren, men har ikke tænkt yderlig over det. Der er målt spænding på batteriet og den er på 13,7 volt.
Alle ideer modtage gerne!
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.583
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Jeg ville rense og kontrollere stelforbindelserne først, det kan lave mange underlige fejl
Vores FR-V havde en der var irret meget og det gav nogle sjove fejl med lyset der ændrede styrke og især instrumenterne der drillede med alverdens fejllamper
dec 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg er ikke helt klog på biler, så helt præcist hvordan tjekker man de der stelforbindelser, er det noget en mekaniker skal gøre, eller kan man selv?
dec 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.583
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 679 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.004
Opel merriva gør mærkeligt