{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.866 visninger | Oprettet:

Bremser virker ikke {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Renault megane II fra 2003 - den kører upåklageligt! Dog havde jeg et udfald i går aftes.
Pludselig kunne jeg ikke bremse, pedalen kunne trædes helt i bund uden modstand! Efter et tjek af bremsevæskestand og utætheder gik jeg i seng - her til morgen kunne jeg sagtens bremse og der var ingen problemer?
Jeg mistænker at bremsevæsken er blevet forurenet med kondens, og skal have bremserne udluftet.

Er der nogen der har prøvet lignende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser virker ikke
  • Bent N
    Bent N Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
    #1   6. jan 2018 Prøvede det for mange år siden i Østrig med en Volvo 245. Jeg var oppe på toppen af Gross Glockner. Nedkørselen blev mere spændende end ønsket. Ved første sving stod der et skilt hvor man anbefalede at afprøve bremserne. Pedalen gik i bund! Det lykkedes mig at komme ned ved at pumpe det meste af tiden. Vel nede var der ikke flere problemer. Da jeg kom hjem skiftede jeg bremsevæsken. Der var vel 5 til 6 kubikmillimer vand i væsken. Husk at vand udvider sig 1800 gange når det går på dampform.

• #2   6. jan 2018 hvis den kan trykkes helt i bund,
    og den ikke mangler væske, eller man kan se, denner utæt,

så kan det være fejl i abs'en, så den lave ged i det.

for er der bremsevæske nok på og den ikke utæt. så skal bremserne virke,

der kan dog, være fejl o hovedcylinderen, så væsken løber ind i i vakuumforstærkeren,
    så kan man ikke se en utæthed.
    er det, det så gå der ikke længe så bliver bremsen meget hård.

men det er svært ig give konkret bud, når man ikke stå med bilen

• #4   6. jan 2018 Skift bremevæsken og gennemgå resten af bremsesystemet.

Har selv oplevet ikke at kunne bremse fordi pedalen gik i bund.
    Det var min bremseklods der var slidt fuldstændig ned smiley

Kørte heldigvis ikke mere end 20-30 km/t hvor der inden biler var.

• #5   6. jan 2018 hvis der sker fejlni sbd systemmet, kan det åben op,
    så al bremsetryk fiser tilbage i beholderen,

ligesom når abs bliver aktiveret,
    men kan ske de bare åbne op,

heldigvis sker det meget sjællendt

• #6   6. jan 2018 hvis det skulle være vand, der fordamper, skule pedalen blive blød eller fjerdrende, når man trykker

den skulle ikke gå i bunde, uden modstand

• #7   6. jan 2018 Dennis GSi: Jeg har bare læst mig frem til at en "dårlig"/for gammel bremsevæske kan resultere i bremsesvigt hvor pedalen går i bund - derfor min mistanke

• #8   6. jan 2018 hvor har du læst det,
    så længe der er væske, om det er bremse væske eller vand, så skulle pedalen ikke kun gå i bund,
    kun hvis sysyrmmet er utæt,

hvis der er vand i, så vil det kunne begynde og koge, hvis man bremser meget,
    men så bliver pedalen blød/fjedrende,
    men vil stadig ikke gå i bund uden modstand

• #9   6. jan 2018 Har heller aldrig oplevet at pedalen går i bund uden der var en utæthed.eller hovdebremsecylenderen var stået af. Har prøvet også at køre bremserne så varme at jeg har mistet bremse evnen,men selv der er der modstand i pedalen selv om bremsevæske koger.og skiver er rødgløden

• #10   6. jan 2018 Jeg ville kigge på hovedbremsecylinderen og dens pakninger. Hvis de er på vej væk burde man kunne trykke pedalen i bund uden at der sker noget og uden at niveauet i beholderen falder.

• #11   6. jan 2018 Det var vel bare glat og dine hjul blokerede uden du opdagede det, og i forvirringen troede du at pedalen var i bund smiley

• #12   7. jan 2018 Har prøvet det samme på motorvejen ;S Utæt pakning på bremsekaliberen smiley

• #13   13. jan 2018 Jeg prøvede for nogle år siden at bremsevæsken var frosset på en gammel Peugeot. Det var en... spændende.. oplevelse smiley Bilen skulle stå i opvarmet garage et døgns tid før at det kunne drænes af og der kunne komme nyt på.

• #14   13. jan 2018 frossen ? Så må der jo have været meget kondens/vand i det siden det kunne ske. fik du så ikke tappet alt ud og nyt i ?

• #15   16. jan 2018 Jeps. Tror aldrig det har været skiftet før (den var fra '99).
    Den blev tappet helt tør og der kom nyt på.

Kommentér på:
Bremser virker ikke

Annonce