{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Skoda fabia II greenline 1.4tdi Skivebremser for og BAG??? {{forumTopicSubject}}

Har købt mig en diesel, det bedste blev ovennævnte, har læst og læst og læst om bilen inden jeg købte den ... Når jeg finder den online som 1.4tdi har den skive bremser foran, og tromler bagi,. Min har skiver både i for og i bag, Jeg er typen der foretrækker trommelbremser da det er billigere og vedligeholde og det kan kører 300.000 uden du skal rode med det,

... Slår jeg 1.9tdi modellen op har den skiver både foran og bagi, .. så hvad er sket her?

forkert undervogn, eller forkert motor, ?? for det er en lille 3 benet med 80hk der ligger i


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda fabia II greenline 1.4tdi Skivebremser for og BAG???
  • #1   9. jan 2018 Måske en 1.4TDI hvor man kunne tilkøbe skivebremser som ekstraudstyr??

  • #2   9. jan 2018 Det er ihvertfald et godt bud, Lad os se om nogen har andre ideer,

  • #3   9. jan 2018 Forskellige markeder, forskellige udstyrsmodeller .
    Der er vel ikke mange nye bilmodeller ( microbiler undtaget ) der er monteret med tromlebremser ?
    Ja - tromlebremser holder længere, men du kommer ikke uden om at en Skoda med 4 skivebremser bremser bedre end en med tromler bag , og personligt sætter jeg sikkerhed før holdbarhed .

    Bremsekoderne på VAG produkterne skifter, og den 1,4 TDI der stod foran din på samlebåndet kan sagtens have haft tromler bag .


  • #4   9. jan 2018 waw, okay det viste jeg ikke at man gjorde sådan idag, Men min model er jo ikke en top of the line, min har kun climatic, ikke klima, eller baksensor,,

    Mine 2 ignisser har aldrig haft problemer med at stoppe, og de har trommel ibag, Men ja den bremser nok bedre med Skivebremser, men jeg føler mig lidt ført bag lyset for når jeg læser om bilen har den ikke skiver men tromler,


  • #5   9. jan 2018 jeg ville til enhver tid heller have skiver hele vejen rundt.Det jo kun en opgradering din bil har. Så det jo ikke noget der gjorde den dårligere kun bedre, så det kan du kun være glad for. og de kan nu også køre mange km vis bare du søger for at caliber og glider bliver smurt op engang imellem,så holder et sæt bremseskiver og klodser også længe.

  • #6   10. jan 2018 Tror ikke du skal være så bekymret, da den jo sikkert har abs og andre slags bremse udstyr.
    Min kones har tromler i bag, og ser intet problem i dette.
    En bil er jo ikke designet til at bremse mest i bag, men ulempen er tit som Freeway jo også ved skriver.
    Skiver er jo blottet i forhold til tromler, og hvis man ikke kører med læs eller bremser lidt hårdt ind imellem, så vil der jo være synlig rust i bag, så det giver ofte problemer til fremtidige syn.
    Der er jo på begge slags noget af metal, og noget belægning og en hydraulisk enhed på begge typer bremser.

    Men som jeg kender til, så ser jeg de bedste håndbremse virkninger på tromler frem for skiver. (måske det bare er mig)

    Men tillykke med din nye bil. smiley


  • #7   10. jan 2018 Mange tak, jeg søgte lidt mere ved FDM og fandt ud af at 1.4 TDI i danmark, har skiver både for og bag, så det er jo ikke en uvæsentlig information, jeg har mest søgt på google generelt og valgt at læse sider på engelsk, men her i lille danmark, er de med skiver, ... både 1.4 og 1.9, mener også den er bygget på Roomster platformen,

  • #9   10. jan 2018 Du er nået langt fra din alto til nu en fabia smiley

  • #10   10. jan 2018 Jeg kan ikke holde mine bagskiver ordentligt rene ved alm kørsel, men en gang hver 14 dag eller 1 gang mdr som det lige passer, trækker jeg håndbremsen forsigtigt et par hakker, det aktivere Bagbremserne og rusten bliver slebet af smiley
    Normalt så klare mine forbremser næsten alt ifht bag rent visuelt på skiverne ihvertfald smiley


Kommentér på:
Skoda fabia II greenline 1.4tdi Skivebremser for og BAG???

Annonce